Matthew Barney látnoki művész visszatér a moziba ezzel a háromrészes eposszal, amely Norman Mailer Ősi esték című regényének radikális újragondolása. Jonathan Bepler zeneszerzővel együttműködve Barney az elbeszélő mozi hagyományos módozatait a performansz, a szobrászat és az opera filmes… [tovább]
River of Fundament (2014) 2★
Képek 1
Szereposztás
Kedvencelte 1
Várólistára tette 4
Kiemelt értékelések
Páratlan audiovizuális élmény és lenyűgöző kísérleti film amit semmihez sem lehet igazán hasonlítani.
Tekintve, hogy egy közel 6 órás, jelképekben gazdag, szürreális operafilmről beszélünk (ami talán a legközelebb áll egyfajta kollektív tudatfolyam filmes bemutatásához és) amiben a játékidő jelentős részét ürülék, autóroncsok, állati tetemek, szexuális aktusok és ezek kombinációja teszi ki, azt hiszem bátran elmondhatjuk, hogy még a legelvetemültebb filmesztétáknak is kihívás lesz emészteni és akit az ókori mitológia, a buddhista filozófia és a bizarr performansz művészete nem érintenek meg úgy általában az nem, hogy értéket nem fog találni benne, de el akarja majd felejteni azt is amit látott belőle és a legszívesebben betíltatná. Hogy őszinte legyek, Barney ékes bizonyítéknak tűnik arra, hogy az őrült és a zseni nem zárják ki egymást, de az fix, hogy egyszer az életben bőven elég volt megtapasztalni és bármennyire is szeretem a tabukat boncolgató alkotásokat, a halál és testi funkciók tabuiról meg tudok állapodni ennél jóval visszafogottabb alkotásoknál. Ha ezeken és a sokk-faktoron kívül más nem telne tőle, az egyik legrosszabb film is lehetne amit láttam.
Aki mégis rászánja magát az készüljön fel, hogy a lenyűgöző szépség mellé amivel a film se eleje-se vége zenét varázsol elő a legbanálisabb dolgokból is, bőven kap az arcába mindenből amitől zsigeri undor fogja el és ami a filmek 99,9%-ába amit látott vagy láthat, már nem férne bele.