Be kell jelentkezned, hogy megtekinthesd az oldalt!

Az igazság csarnokán innen és túl (Mad Max 3.) (1985) 120

Mad Max: Beyond Thunderdome
107' · ausztrál · akció, sci-fi, kaland 18

0 díj · 7 jelölés

A túlélhetetlen jövő örök vándora, Mad Max – akit természetesen ismét az utánozhatatlan Mel Gibson alakít – ezúttal újfent a túlélésért küzd. Az elhagyott sivatagban épült különös város úrnője – őt Tina Turner játssza – gladiátorjátékokkal szórakoztatja magát. Mad Max kiállja a próbát, mégis… [tovább]

angol

Szereposztás

Mel GibsonMad Max
Tina TurnerEntity
Helen BudaySavannah Nix
Bruce SpenceJedediah
Andrew OhTon Ton Tattoo
Adam WillitsMr. Scratch
Adam CockburnJedediah Jr.
Frank ThringThe Collector
Angelo RossittoThe Master
Paul LarssonThe Blaster

További szereplők

Kedvencelte 3

Várólistára tette 56


Kiemelt értékelések

Törpillaa

Ebből a részből nem sok minden maradt meg bennem, pedig épp most ért véget. Másabb, mint az első két része, de a szereplők közül egyik se fogott meg. Nem igazán értettem, hogy kapcsolódik ez a sorozat korábbi részeihez, de nem volt rossz film, kíváncsi vagyok a következőre, hogy abból mit hoztak ki. A sivatag látványa viszont tetszett, érdekes sztori kerekedett ebből. Az elején még izgi volt, de a végefelé kezdtem elveszíteni a fonalat.

ChEebor 

Ez a film eredetileg még csak nem is Mad Max-filmnek készült, és ez sok szempontból látszik is rajta. Sokkal vidámabb, és az akció is kicsit kevesebb és nem jármű-jellegű. Azonban mégis sikerült beleilleszteni, csak inkább úgy kell felfogni, hogy Mad Max, de egy teljesen másik szemszögből mutatja be világát, elvégre eleve elég ostoba gondolat, hogy egy világvége után mindenki autókban fog tombolni. Ezúttal ugyanis föld alatti társadalmak jelenítik meg a disztópiát, olyanok, amik szervezettek, törvények szerint működnek. Az egyik egy modern harcos banda, a másik pedig amolyan törzsi primitivitást jelenít meg (vajon melyik a pozitív? :D). És mindemellé, ha karakterek szempontjából nem is, de világkép és történet szempontjából igenis nagyon jól működik, és ha nem is olyan jó, mint a második rész, azért mindenképp egy jól sikerült, érdekes alkotás.

LoneWolf 

Nem csodálom, hogy innentől majd 30 évig nem készült több Mad Max…
Mi volt ez? Átmentünk hirtelen környezettudatosba, hogy 90%-kal kevesebb autós üldözés (1 óra 20 percet kellett rá várni…) és robbantgatás kérült ebbe? Az átvezetés persze megint elmaradt, az előző részben lévő haver, hirtelen „ellenség” lett és a semmiből jött gyerekével indítja el hősünket az útján. Már itt is csak annyit tudtam kérdezni, hogy: He? Tehát még az alapszituáció is erőltetett volt, de a történet helyszíne szimpla pusztaságról egy homokdűnés, Tatooine szerű környezetre váltott, majd egy Mos Eisley szintű városba kerültünk, ahol Max-nek sikerült úgymond Gardulla, a Hutt kezéből Jabbának adni a hatalmat, miáltal nem lett épp rózsásabb a helyzet. (Hollywood itt még nem túlzottan korrekt politikailag és az egyetlen fekete nő lett a film gonosza.) Eddig még nem is lenne bajom a dologgal, de a készítőkben nagyon elszállhatott valami, ugyanis innentől átvitték 'Pán Péter' szintű mesedélutánba az egészet, repülni vágyó gyerekekkel, meg minden, bár a Damu Roland-ba átmenő Gibson-on már csak kínomban is kacagtam egyet… Áh, egyszerűen nem tudom felfogni. A végső, vonatos-autós üldözés (ami az egyetlen az egészben) is inkább hasonlított egy bugyuta western-re, mint egy vérbeli Mad Max hajszára a befejezésről nem is beszélve, ami nálam benne lesz a TOP 50 legótvarabb „lezárás” között. ui.: Jah, és a 'Tándádám'-ot (Thunderdome) Igazság Csarnokának fordítani = SZÉGYEN! Menj egy kört meztelenül Királyvárban!

balagesh 

Nem mernék megesküdni, hogy láttam ezt a részt. De az ellenkezőjére sem. Egy biztos, a harmadik rész már a gyermekkor mindent megszépítő fénykörén kívülre esik – de azért a második résznek köszönhetően szüremlik rá még némi belőle. Amit örömmel fedeztem fel, hogy az elsőtől a második felé mutató főbb tendenciákat nem ejtették el. Itt is szinte marsi tájon járunk, és a pusztaságban, a nincsben immár egy civilizációkezdemény a helyszín. A sajátos törvények mellett a jót az adott lehetőségek között szem előtt tartó matriarchátus van érvényben, és ennek a fogaskerekei pörögnek néha el egymáson. De aztán jön Max, és bármennyire is hozza az ovist, aki csak az autókáját akarja, mégis helyére döccenti a mechanikát, és mindenkinek jobb lesz a végén. Az első részben még kiforratlan volt a nagy háttértörténet, itt pedig már zajlik a világ- és mitológiateremtés. Ehhez képest könnyű a második résznek: ott csak egyetlen, de már nem csak pusztító, hanem építő jellegű hősiességet láthatunk. Egy kiragadott, de már eléggé kidolgozott részletet. A nagy világteremtés néhol vicces (disznótrágyára építik), máshol érthetetlen (a vad gyerekek közössége), összességében azonban az a legnagyobb hibája, hogy nem elég tudatos. A sivatagi lépték és a romos nagyváros között nincsenek fokozatok, és ezért a végső jelenet sem hoz katarzist. Az egész valahol átlebeg a meseszerűbe. De mesének sem elég koherens. Jó próbálkozás, de talán az alkotók sem voltak tisztában azzal, hogy mekkora vállalás hárult rájuk a forgatókönyv ilyen irányba vitelével. Ha tudták volna, biztosan alaposabban átgondolják.

Leah 

„Az igazság csarnokán innen és túl"
Tetszik ez a cím :)
Kár hogy megállt itt a filmsorozat gyártás annó. Szerintem teljesen jó volt.

A szinkront hagyjuk..A hangmérnök nem tudom miért csinálta ezt.. Levették a háttérzajokat és nincs hangja a filmnek. Katasztrófa.

TribeBubu 

Az általános vélemény szerint a leggyengébb része a Mad Max szériának. Elismerem, elüt a többitől (beleértve a három évtizeddel később megjelent A harag útját is,) mivel azok leginkább a száguldásról szóltak. De szerintem a második részben látott barbár világba tökéletesen beleillik ez a történet és a benne szereplő helyszínek, közösségek és karakterek.
Nekem tetszett annyira, mint a második rész. Más műfaj, de hasonlóan minőségi, mint az elődje. (Ha mások is osztják a véleményemet, az csak azt bizonyítja, hogy ezt a fiktív univerzumot még sok aspektusból meg lehetne közelíteni.)

BeL1eVe 

Ez a sorozat egyértelműen leggyengébb darabja. Nem is csoda, mivel Miller ennél a résznél társrendezőt is kapott George Ogilvive-t személyében. Őt utólag hívták be mellé, mivel jó barátja és a film egyik producere, Byron Kennedy helikopter balesetben elhunyt, emiatt a direktor borzasztóan maga alatt volt és totál elszállt a film iránti lelkesedése így csak az akciójeleneteket rendezte meg. És ez sajnos rá is nyomta a bélyegét magára a 3. részre. Pedig az első 45 perc az arénás harcig szerintem egész nézhető és szórakoztató, ott még vannak kreatív megoldások ezzel a metános dologgal, viszont onnantól hogy Max-et ’száműzik’ a sivatagba, szisztematikusan ölik ki a filmből az érdeklődést és rettentően csapongóvá, unalmassá válik az egész. A végére tartogató autós-vonatos hajsza is erőtlennek, lelke vesztettnek tűnt (még technikailag is), a 2. részből ismert helikopteres fazon azzal a kölyökkel meg kifejezetten idegesítőek és feleslegesek voltak, no nem mintha Tina Turner nem lett volna az.

fayakezdet

A közepe fele eléggé ellaposodott a történet, de még ezt is bőven eltudom nézni, mivel a látványvilág mindent visz. Valamint Tina Turner szerepeltetése is plusz pont.

Gabriella_Balkó 

Ez mi volt? Hát ez a rész sem győzött meg a sorozat kultuszáról..
Mi volt ez a Legyek ura – Pán Péteres vonal? Meg most akkor ki volt az úr Cserevárosban? Ha valaki úr, akkor övé minden, nem?
Meg a múltkori pilóta a gyerekkel – miért nem ismerte őt fel rendesen Max?
Nem tetszett ez a film sem…


Folytatása

Összehasonlítás

Mad Max


Hasonló filmek címkék alapján