Keserű méz (1992) 71

Bitter Moon · Lunes de fiel
139' · francia, amerikai, angol · dráma, romantikus, thriller 16

Nigel (Hugh Grant) és Fiona (Kristin Scott Thomas) hetedik házassági évfordulójuk alkalmából egy Indiába tartó hajóúton vesznek részt. A hajón ismerkednek meg a különös párral: Oscarral, a tolókocsis íróval és feleségével, az érzéki, francia asszonnyal, Mimivel. Oscar megkéri Nigel-t, hogy… [tovább]

angol

Képek 7

Szereposztás

Peter CoyoteOscar
Emmanuelle SeignerMimi
Kristin Scott ThomasFiona
Hugh GrantNigel
Victor BanerjeeMr. Singh
Heavon GrantBasil
Hirdetés

Kedvencelte 16

Várólistára tette 50


Kiemelt értékelések

kkatja

Gyötrelmesen zseniális alkotás, Polanski kegyetlen jól bemutatja a szerelem színeit és mélységeit. Örök kedvenc.

1 hozzászólás
szera

Az a véleményem erről a filmről, ami Vonnegut-nak A Karamazov testvérekről:
Minden benne van, ami a világról tudható!

1 hozzászólás
Lali 

Jóval jobbra számítottam.
Leginkább a rendező önmagára vonatkozó terápiájának tudom látni. (Ha ez kellett ahhoz, hogy a Zongoristát meg tudja rendezni, már megérte.)
A történettel nem igazán tudok mit kezdeni (legutóbb a Lolita olvasása kapcsán voltam így, azt abba is hagytam).
Az én fogalmaim szerint a filmben történteknek semmi köze a szerelemhez, noha igen sokat elhangzik benne ez a szó. Sokkal inkább a szenvedélyről, az ösztönökről, a zsigeri létről szól, semmint a szerelemnek nevezett európai kultúrtermékről.
Nincs hol melegedni a film során. Nem is kérdés, hogy az út vége a halál.

Mit látunk? Ha az emberi árnyékot kontrollálatlanul rászabadítjuk az életünkre, mondván „az az igazi élet!”, akkor az felfalja az egész életünket.
Van dolgunk az árnyékunkkal, nem is kevés, de a józan elfojtás még mindig hasznosabb, mint a szabadság illúziójaként kiengedni a démonokat és velük szállni.
Polanski emberi élete az ő élete, úgy éli meg, ahogy tudja. Abban nem művészebb nálunk.
Vannak viszont filmjei, amelyek kivételes művészi – és emberi – értékeket közvetítenek.
Ebben a filmben a fókusz a romláson van, nincs katharzis, nem látszanak az értékek.
Ilyen erővel bűnügyi krónikákat is olvashatnék.
Ettől a filmtől szinte semmit nem kaptam. Ahhoz képest hosszú, meglehetősen unalmas is.
És ha már a szenvedélynél vagy éppen a szexnél tartunk, vannak filmek, amelyek ezt sokkal, de sokkal jobban ábrázolják. (Például A szeretőhttps://snitt.hu/filmek/a-szereto-1992). És olyanok is, amelyek a halálba vezető szenvedélyt sokkal jobban feldolgozzák (Lars von Trier filmjei).

(Ahogy nézegetem a filmről szóló információkat a neten, most látom, hogy a Mimi-t jásztó Emmanuelle Seigner Polanski felesége. Furcsa egy nő, az biztos. De így sem az én világom.)

Nézhető, de nem ajánlom.

Kiss_Melinda_Éva 

Ez a film végigvezet minket egy először szerelemnek induló, majd később egy egészen furcsa kapcsolatba átmenő szövevényes érzelmekkel teleszőtt groteszk világba. Szerintem jól ábrázolják az emberekben megbújó ösztönöket, amit a társadalom miatt keretek között tartunk, de valahol mélyen ott van az a ki nem mutatott érzelem.
A filmet azoknak ajánlanám, akik kicsit el tudnak vonatkoztatni a puszta állatias szexualitástól és látják, hogy ezekben a képekben valami van a háttérben. Önzés? Manipuláció? Kiszolgáltatottság?
Összességében számomra elgondolkodtató egy film volt és örülök, hogy rátaláltam és megnéztem.


Népszerű idézetek

kkatja

Oscar: – Mi olyan fontos?
Mimi: – Igazat mondtam, nem tudok nélküled élni.
Oscar: – Ha csak ezért jöttél, máris elmehetsz.
Mimi: – Könyörgök, ne dobj ki! Adj még egy esélyt! Itt maradok bármilyen feltétellel, bármilyennel! Mindent elviselek, csak hogy veled lehessek. Rám ripakodhatsz, megverhetsz, lehetnek más nőid, akármit csinálhatsz, de könyörgök, ne küldj el! Ha már nem is szeretsz, tarts meg, legalább szánalomból! Megteszek mindent, csak veled maradhassak! Kérlek, kérlek, könyörgök, kérlek, kérlek!


Ha tetszett a film, nézd meg ezeket is


Hasonló filmek címkék alapján