A Mekong folyón Saigon felé tartó kompon egy kínai férfi figyelmét megragadja egy fiatal lány, különös megjelenésével: agyonmosott selyemruhában és férfikalapjában – a korlátnak támaszkodik, s álmodózóan tekint a távolba. A férfi 32 éves, a lány 15. Megismerkednek. Szenvedélyes, eksztatikus… [tovább]
A szerető (1992) 56★
Képek 60
Szereposztás
Gyártó
Films A2
Grai Phang Film Studio
Renn Productions
Timothy Burrill Productions
Streaming
HBO Max
Kedvencelte 15
Várólistára tette 67
Kiemelt értékelések
A szerető (1992) 76%
Van ami sosem fog változni, még halálunk órájában sem…Igen, talán létezik ilyen…
A szerető (1992) 76%
Jajj, én nagyon szeretem az ilyesmi filmeket. Csupa szépség és érzékiség és néha (gyakran) szirupos szomorúság. A helyszín és a kor is nagyon érdekes, nem sok hasonlóval találkoztam még filmben. Úgy egyedi és egzotikus, hogy nem szeretne direkt az lenni. És amit talán a legjobban szeretek, ami igazán különleges benne, hogy nem ábrázolja mocskosnak sem a korkülönbséget, sem a vágyat, hanem csak valami sorsszerűnek és szépnek.
A szerető (1992) 76%
Hát(tal nem kezdünk mondatot, de) ez egy érdekes film volt. A könyvet – még – nem olvastam, így nem voltam tisztában a történettel.
Azt hittem, hogy az alapszituáció miatt (nagyobb korkülönbség, írói ambíciók) jobban fogom szeretni, azonban valahol nekem mégis inkább csalódás volt.
A szereplők. Nem érzékeltem ezt a hűde"nagy" életkori rést. Az egy dolog, hogy a színészek között gyárilag kevesebb van, mint a történetben, de legalább még kevesebbnek is tűnik. Max. 6-7 évnek látszik, többnek biztosan nem. Innentől kezdve pedig a sztori „varázsa” nálam részint agyon is csapódott.
A lány. Ahhoz képest, hogy meglehetősen értelmes és koraérett, mégis extrém naiv. Valahogy ez a kettő nekem kissé ellentmondásos. (Próbáltam magam a helyébe képzelni, és bár én is vergődtem volna, BIZTOS, hogy nem ilyen hülyén viselkedem.) Az lejött, hogy próbált hárítani, hűvösnek tűnni, hogy ne sérüljön (annyira), de nem tudtam elhinni neki, sorry. Inkább úgy jött le ez az egész, hogy csak szimplán hülye volt. (Még akkor is, ha ez egy igaz történet.)
A pasi. LOOOL. Hát ha hülyeség, akkor ő a négyzeten. Ahogy haladt előre a történet, úgy ábrándultam ki. Pont ettől kapok a valóságban is hidegrázást, hogy megy a nagy hagyományozás, mellveregetés, meg a rutin és a gyávaság. Meg az önámítás, önbecsapás. És sokan még el is hiszik, hogy ez nekik tényleg jó, és ők aztán a rendesség meg hűség mintaképei. na persze
Meg mi ez már, hogy iskolázott a f*szi, de ha nem pénzeli apuka, akkor vége a világnak? Meg nem ért semmihez? Akkor mit tanult? Minek tanult? Á, baromság. Ha tényleg ennyire fontos volt neki ez az egész, akkor nem lesz puhap*cs, beint mindenkinek és csókolom. Hagyomány ide, hagyomány oda: régen is lehetett lázadni, nem volt tilos. Voltak, akik meg is tették.
Vagy ha már spoiler … De nem. Csak sipákolni tudott ott is. Egyébként meg szerintem amiről ő beszél, az nem spoiler. Lehet, akkor se működött volna, de adott volna egy esélyt. Ha megmozdul az emberben a kisördög, akkor szerintem az sosem véletlen.
Egyébként a sok szexjelenet is inkább volt számomra koreográfia, ugyanis mély érzelmi kémiát nem bírtam felfedezni bennük. Na jó, a pasinál. A csajszi inkább csak fizikailag volt jelen.
A film amúgy érdekes – pláne, hogy igaz történet, elgondolkoztatja az embert, de speciel engem érzelmileg kevéssé érintett meg, inkább csak sopánkodtam. Van egy „hasonló” Jeremy Irons film, a Chinese Box, na, az már inkább. Azon mindig bőgök, azzal tudok azonosulni, az megérint. Pedig nincs is benne – megmutatott – szexjelenet… :D
A film csillagozásánál bajban vagyok. A hetet soknak érzem, a hat viszont kevés. Úgyhogy azt hiszem, 7 lesz belőle. A könyvet pedig el fogom olvasni, hátha kicsit jobban átjön a két fél „lelke”. :D
Népszerű idézetek
– Azért jöttél el velem, mert van pénzem?
– Nem tudom. Megtetszettél.
– Akkor is tetszenék, ha szegény lennék?
– Így tetszel, ahogy vagy. A pénzeddel.
A szerető (1992) 76%
– Tudod… erre a délutánra egész életedben emlékezni fogsz. Akkor is, amikor már elfelejtetted az arcomat, a nevemet…
– A szobára is emlékezni fogok?
– Nézd meg jól.
– Bárhol lehetne.
– Ez a lényeg. Bárhol és bármikor.
A szerető (1992) 76%
Ennek a családnak a sivársága és hihetetlen keménysége teszi, hogy már tökéletesen biztos vagyok magamban. Eljutok alapvető bizonyosságaim gyökeréhez. Belém ivódott a rombolás és a szégyen, a szeretet és a gyűlölet, a lelkem legmélyéig. […] Még mindig ebben a családban élek, kizár az életemből minden más helyet, ahol élhetnék.
A szerető (1992) 76%
– Anyám csak rángatta a vállát, amikor megmondtam, hogy író leszek. Azt mondja, csak ábránd. Szerinte matematikát kell tanulnom, hogy pénzt keressek.
– Mit akarsz írni?
– Mit? Regényt. A nagyobbik bátyámról. Azért, hogy… hogy szenvedjen. Azért, hogy belehaljon. És hogy a kisebbik bátyám megmeneküljön. Írok anyám bánatáról. A szegénységről, a szégyenről.
A szerető (1992) 76%
Alig kezdtem élni, máris mindennek vége lett. Mindennek vége lett már 18 éves koromra. 18 éves koromra megöregedtem. Az öregedés könyörtelen volt. Figyeltem, ahogy apránként birtokba veszi minden vonásomat. Nem ijedtem meg tőle. Érdeklődéssel szemléltem, hogyan öregszik az arcom, olyan kíváncsisággal, mint ami egy új könyv olvasásakor tölti el az embert. Megváltozott arcomat máig őrzöm. A körvonalait őrzöm. De az anyaga egyre pusztul. Ma elpusztult arccal élek.
A szerető (1992) 76%
Írni. Ebben a pillanatban ezt láttam a távolban. Az óriási pusztaság mélyén, és megláttam saját életem távlatait is.
A szerető (1992) 76%
– A fiatal, gazdag kínaiak szeretőt tartanak, és ehhez kell a legénylakás.
– Sok szeretője van?
– Magának tetszik a gondolat, hogy sok szeretőm van?
– Igen, tetszik.
– Ahogy velem eljött, bárkivel elment volna.
– Nem tudhatom. Még soha nem mentem el senkivel.
A szerető (1992) 76%
– Én… félek. Félek szeretni magát. […]
– Jobb lenne, ha nem szeretne. Bánjon velem úgy, mint a többi nővel.
A szerető (1992) 76%
Még mindig látom a helyet, ahol a szorongás hajótörést szenvedett. A fehérre meszelt falakat, látom a rolókat, ahogy csíkosra festik a falat, látom a vért a lepedőn. Igen, emlékszem. A szoba árnyékos, körülveszi a város folyamatos, végtelen zsivaja. Elmerül a zaj hullámaiban, elmerül a külvilágban. A testem ott hevert, kitéve a szobán át- meg átcsapó lármahullámok játékának. Ez a tenger – gondoltam. A végtelenség.