Haddonfield városában egy este váratlanul több brutális gyilkosságot követ el egy álarcos. Hamarosan kiderül, hogy a tettes egy elmegyógyintézetből szökött meg. Az egyik gyilkosságot volt kezelőorvosa, aki hatszor is belelő, meghiúsítja, ám a betegén nem fognak a golyók. A látszólag találomra… [tovább]
Halloween 2 (Halloween 2.) (1981) 138★
Képek 2
Szereposztás
Kedvencelte 7
Várólistára tette 29
Kiemelt értékelések
Na jól van most már, ezek még mindig annyira, de annyira ostobák. Kezdek Michael Myrers-nek szurkolni, úgy tűnik ő mindenre gondol, hiába néma, és míg az áldozatok olyan ostobák, és csak néznek, mint a birkák, ő legalább csinál is valamit… De legalább most már fény derült arra is miért üldözi annyira Laurie-t. :-D Michael kezd lenni eddig a kedvencem lenni, míg a többiek inkább az agyamra mennek, és legalább a spoiler Jöhet a kövi része, kíváncsi vagyok mi lesz Michael Myers-el. :-D
Jobb, mint az első része, Michael Myers itt sokkal aktívabb, kreatívabb.
A kórház sokkal jobb helyszín.
Kevesebb volt az üresjárat, valahogy jobban kihasználták a játékidőt.
A doki ismét csak díszletnek van spoiler.
A végén eléggé látszik a kaszkadőrjelmez, nagyjából ez minden, amibe beleköthetek (meg mert Myerst még mindig nem tudtam megkedvelni/utálni).
A Halloween – A rémület éjszakája közvetlen folytatása. Miután Dr. Loomis hatszor rálőtt, Michael kiesett az ablakon, majd eltűnt. Laurie-t kórházba szállítják, közben meg Dr. Loomis kétségbeesetten próbál Michael nyomára bukkanni. Mikor a producerek megkeresték Carpentert a folytatás ötletével, Ő nemet mondott, mert az első film végével lezártnak tekinti a storyt. Végül csak meggyőztek, hogy ha már megrendezni nem is akarja, legalább egy forgatókönyvet írjon hozzá. Ennek (és rengeteg sörnek) köszönhetően született meg a Halloween 2. Érezhető, hogy a producerek szándéka a Slasher hullám meglovaglása volt. Az első rész óta eltelt három év és azóta kijött egy nagyon is sikeres Péntek 13 film, aminek már gőzerővel készült a folytatása. Erősen érezhető ez a slasher ráhatás a filmen, mivel a gyilkosságok jóval brutálisabbak, az áldozatok száma sokkal több, a feszültség viszont kevesebb. A szereplőgárda nagy része visszatért, kivéve Nick Castlet. Jamie Lee Curtisnek itt nincs sok dolga, azon kívül, hogy azt a borzalmas parókát a fején tartsa. Most is Donald Pleasence remek alakítása emeli meg a színvonalat! Loomis elvakult és megszállott, de mégis szerethető figura. A történet semmi extra, de a közvetlen folytatás jó ötlet. Kiderül, hogy Laurie és Michael között milyen kapcsolat van, ami szintén működik. A befejezés lezárt, Carpenter így akarta „szabotálni” a további folytatásokat, de mint azt tudjuk sikertelenül. A rendezés rendben van, az operatőri munka kiváló (most is Dean Cundey kezelte a kamerát)! A zenéért Carpenter a felelős, így az is minőségire sikeredett! Gyengébbnek tartom az első résznél, de iszonyatosan hangulatos a kettőt egymás után megtekinteni! Sokáig ezt a filmet tartottam a legjobb Halloween folytatásnak. Az utóbbi években kaptunk néhány jó filmet ebből a sorozatból, de még így is megállja a helyét!
A filmet az eredeti (Masterfilm) szinkronnal ajánlom megtekintésre. A DVD szinkron szövegét nem tudom ki készítette, de egy jó nagyot rácsapnék a kezére! Hogy lehet a Boogeyman-t (ami már az előző részben is Mumus volt) Bugiembernek fordítani?! Kicsit több igényességet, ha kérhetem!
Na, ez egy jó folytatás! Remekül, egészen példásan veszi fel az első film által lerakott szálakat, nem is csodálkoznék, ha létezne rajongók által összevágott háromórás változata ennek a bizonyos legelső és – úgy tűnik – legklasszikusabb Halloween kalandnak. Előzményének erősségei mellett itt már a slasher faktort is följebb húzták, amitől a dinamika, az izgalom kézzelfoghatóbb, modern szemmel is könnyen megélhető lett.
Tényleg nagyon ötletes az első rész sztorijának továbbvitele. Ha nem lenne köztük három év, elhinném, hogy Carpenternek valójában ez a történet így egyben volt már meg eredetileg is, de amilyen tökéletesen borzongató a maga kimért módján a Halloween, annyira kiválóan licitál rá szinte minden téren a Halloween II., miközben a stílusa jószerével változatlan marad. Mint írtam, nagyon tetszetős az első rész végéhez szinte másodpercre pontosan becsatlakozó felütése, vagy a Myers nézőpontjából leforgatott szekvenciák. Kilóg persze a lóláb, hiszen Myers most már kreatívabb és válogatósabb gyilkos, vélhetően ez teszi korunk nézője számára kellemesebb élménnyé ezt a részt az elődnél.
Azt is látni, hogy vélhetően ennek a két mozinak a dinamikáját próbálta másolni az egymásba fonódó negyedik és ötödik rész, illetve hogy ugyanez a hatásmechanizmus-változás ott is megfigyelhető volt, azzal a különbséggel, hogy belőlük abszolút hiányzott az a szépérzék és stílusosság, ami Carpenter eredetijeit áthatotta.
A „nyomozati szál” örvendetes módon próbál elhinteni valamiféle magyarázatot Myers sérthetetlenségére vonatkozólag, de ezt Carpenter szerencsére nem erőlteti. Úgy hiszem egyébként, az egész széria legnagyobb rákfenéje éppen az, hogy az antihős egy megmagyarázhatatlanul speciális teremtmény, akinek az eredetét, motivációját nem kezdték el időben felépíteni ahhoz, hogy az elegánsan belesimuljon a filmekbe – az épp most nézett hatodik rész tulajdonképpen erről szól, és finoman szólva siralmas lett a végeredmény…
Jó film, a Halloween szteroidokon, avagy akárcsak az Alien és az Aliens, az Egy új remény és A Birodalom visszavág, vagy a Mad Max és a Mad Max II.. A megannyi lehetséges idővonal közül egyértelműen ez a kettő együtt adja ki a Halloween esszenciát, nem hiányzik hozzájuk egyetlen folytatás sem!
Kedves olvasó! Ha a kedvenc horror filmed a Halloween, vagy könnyen szívedre veszed az itt írottakat, tehát kérlek, ne folytasd tovább az olvasást. Tudom, hogy egy igazi horror klasszikus, a slash&gore kedvelőinek egy alapmű, engem azonban elborzasztott, és nem abból a szempontból, amiből szerettem volna.
Mivel a történet gyakorlatilag nulla, ezért nem veszem a fáradságot, hogy spoiler mentesen írjak, szóval, ha még nem láttad a filmet, és spoiler érzékeny vagy, akkor se folytasd.
Az 1981-es folytatás az 1978-as első rész KÖZVETLEN folytatása. Pontosan onnan megy tovább, ahol az első rész abbamarad. Már ezt is rossz ötletnek tartom, mivel az első rész mondhatni lezárult azzal, hogy Michaelt lelőtték és az erkélyen keresztül leesett az emeletről. Ehhez képest a folytatásban felvesszük a fonalat ugyanott, hogy megint megkapja a halálos lövést Michael, ismét látjuk lezúgni az emeletről, ám most szinte rögtön felpattan és eltűnik. Ez önmagában sem tetszik nekem történet vezetésileg, de ez az erkélyes jelenet ezer sebből vérzik.
Miért rossz az erkélyes jelenet?
1 – A magyar szinkron. A jelenetben, mikor megmenti Dr. Sam Michael nővérét Lauriet, akkor a lány könnyek közepette feltesz egy kérdést a támadója személyét illetően. Az 1978-as verzióban ez így szól: „Ez a mumus volt?” Az 1981-es folytatásban érthetetlen módon, ugyanaz a sor már így hangzott: „A bugi ember volt az?” Ki az a BUGI ember!? Akinek a lábában benne van a bugi? Felvisítottam ezen a kérdésen. Az angol szinkronban valóban elhangzik az, hogy boogeyman, ami értelem szerinti fordításban, valóban a mumusra utal. Ha egyszer értelmesen lefordítják, akkor 3 évvel később miért ilyen magyarul röhejes kifejezést tesznek bele?
2 – Az erkélyről való leesés. Már az 1978-as verzió is gyenge lábakon állt, hiszen mikor Michaelt meglövik hassal és arccal előre fele ront neki a korlátnak, következő kameraszögből, már a korláton kifele háttal guggol, és úgy esik ki hátrafele. Önmagában ez sem jönne össze, de sebaj, mert az 1981-es verzióban erre is rátesznek egy lapáttal. A ház belső felvételeit átvették, de az erkélyre vonatkozó képeket újravették. A ház és az erkély se ugyanúgy néz ki, mint 1978-as verzióban. Ha ez nem lenne elég, a zuhanás maga is röhejesre sikerült. Itt már a vágásnak köszönhetően megoldották, hogy egyet lép hátra a belső térben, majd az erkélyre érve is lehátrál az erkélyről és háttal zuhan lefele. Oké, csak mi itt a gond? Van egy korlát az erkély szélén, Michael pedig a korláttal egy szintbe érve kezd esni. Normális állapotban a korlát tetejének valahol a dereka környékén kéne lennie, ergo át kéne rajta bucskáznia. Ehhez képest építettek valamiféle rámpát, amin a színész fellépked a korlát tetejére és simán legyalogol az egész tákolmányról. Röhejes, és a fizika törvényeit feláldozták a látvány oltárán, pedig iszonyat szembetűnő.
3 – A földre érkezés. A másféle ház és másféle erkély mintájára a rendezők reménykedtek, hogy 3 év távlatából a néző már nem emlékszik ezekre a részletekre. Az ilyen kis apróságok sorát megfejelték Michael becsapódási pontjával, ugyanis ’78-ban egy csupasz földfelületre érkezik, tele falevelekkel, ezzel szemben ’81-ben gondozott pázsitra hullik a szentem.
A kezdeti sokk után, rekord gyorsan jön a film következő „emlékezetes” jelenete. Michael a lakónegyed házai között tekereg hosszú percekig, közben mindenki őt keresi. Az egyik jelenetben egy öreg házaspár házába téved be. Az idős hölgy szendvicset készített férjének, akihez egy pillanatra bemegy a nappaliba. Ez idő alatt Michael belopózik és ellopja az asztalról a kést, amivel kente a nő a szendvicset. Két súlyos hiba ismét, amin hosszú percekig röhögtem egyenként:
1 – A TV be van kapcsolva és híreket mondanak. A magyar szinkron ismét hatalmasat bukott, mivel a bemondó a következő szöveget találta mondani: „A haddonfield-i rendőrség három meggyilkolt holttestet talált ennek a háznak az emeleti hálószobájában.” Áruljátok el nekem milyen az a meggyilkolt holttest? Van nem meggyilkolt is, sőt egyenesen élő holttest? Nem csak simán három holttest, vagy három meggyilkolt ember/áldozat a keresett kifejezés ide?
2 – A nő visszamegy a nappaliból, hogy folytassa a kenegetést, ám az ehhez használt kés ugyebár eltűnt. A kés helyén apró vérmaszatkák vannak, amibe a néni az ujjaival belenyúl, de TENYÉRREL LEFELE! Tisztán látszik még így is, hogy az ujjai véresek lesznek, azonban a hölgy felemeli a kezét, megnézi a véres ujjait, majd megfordítja a kezét (hogy a tiszta kézfejét lássa) és akkor a néni elborzadt arccal velőtrázó sikolyt hallat a vérmentes kézháta láttán. Szegénykém a saját kezét rémisztőnek találta. Ezen is percekig röhögtem, hogy a saját tiszta kézfejére felsikoltott.
A film innentől kezdve már nem szórakoztatott sajnos különösebbképpen, baromi unalmasba ment át. Mindenki rohangál fel-alá, értelmetlen párbeszédek sorai hangzanak el, a gyilkos is kering valahol a városkában, de igazából talán egy embert, ha megöl. Az egyetlen említésre méltó dolog az egy borzalmas közúti baleset. Egy rendőrautó elüt valakit, de úgy, hogy egy furgonnak nekicsapódik és odaszorítja a testet. Ez még rendben, az egyik kocsi ugye áll, a másik belecsapódik, azonban a becsapódás pillanatában felrobban valami és felcsapnak a lángok, amiben szénné ég egy maszkos ember. Komolyan, ha a mindennapokban is így néznének ki a közúti balesetek, a fél város lángokban állna folyamatosan. Az már mellékes, hogy egy teljesen érdektelen izgalmi elemnek szánták, hogy most a gyilkost ütötték el vagy sem. Úgyis tudom vazze, hogy nem a gyilkos volt az, ezért egy fél centi izgulást sem váltott ki belőlem az egész nyűglődés. Mellesleg az odakent holttest nyugodtan ég, látszólag a kutyát sem izgatja, hogy egy embert odalapítottak és emésztik a lángok, lazán cseverésznek, még csak segíteni sem próbálnak neki. Végül is csak egy ártatlan ember égett ott halálra, semmi komoly…
Elérkezünk a film egyik fő helyszínéhez a kórházhoz, ahova Laurie-t beszállítják az előző filmben elszenvedett sokk miatt. A TV-ben szövegelő hírbemondó esküszöm retardáltnak nézi az embereket. „Elismétlem, ha most kapcsolódtak volna be” kifejezéssel nyitja a bemondó a jelenetet, „hárman meghaltak egy brutális”… stb. végig mondja a hírt és ismét elölről kezdi az egész hírt a „Elismétlem, ha most kapcsolódtak volna be” bevezetéssel. Vazze! Most mondtad el 3 másodperccel ezelőtt a hírt, ennyire hülye nem vagyok, hogy ne jegyezzem ezt meg.
Ilyen apróságba nem megyek bele, hogy van egy szemrevaló doki néni, aki a kollégájával készül kamatyolni, ám először elutasítja azzal, hogy neki a csecsemőkre kell vigyázni, aztán mégis pucéran fürdőznek a terápiás kádban, majd mégis meggondolja magát, hogy neki erre még sincs ideje. Nem csoda, hogy ezután rögtön jön Michael és elintézi őket. Ja, az feltűnt valakinek, hogy a doki néni által emlegetett csecsemőknek a hangját se hallottuk? Pedig aztán tényleg nem volt ezek után, aki gondjukat viselhette volna. De ha már itt tartunk, az egész rohadt nagy kórházban a pár fős ügyeletes személyzeten kívül (ezen részét reálisnak tartom), egy rohadt beteg nem volt? Ilyen makk egészséges mindenki ebben a Haddonfield-ben? Az egyetlen sérült/beteg csak Laurie volt, aki a doki szerint semmi komolyat nem szenvedett el, de mégis úgy festett, mint aki a vietnámi háborúból jött?
Ha már Laurie, akkor savazzuk őt is egy kicsit. Kijutott a kórházon kívülre és elbújt egy parkoló autóban. Sam doki, egy rendőr és egy nő érkezik a kórházhoz, mondhatni az egyetlen pár ember, akire számíthat segítség gyanánt. A trió a kórház fele gyalogol, Laurie ez idő alatt alig tud kikászálódni a kocsiból, szó szerint kiesik az ajtón. Csak suttogásra futja az erejéből és rángatózva kúszni kezd az egyre távolodó emberek felé, akik végül bemennek a kórházba, és amint becsukódik mögöttük az ajtó, máris hangosan tud segítségért kiabálni. Kedvem támadt volna megfojtani…. Kicsit később nagy nehezen összetalálkozik velük a kórházban, és mikor megjelenik Michael, akkor már bőszen tud sikítani, kiabálni és főként futni. Ez a kórház előtti szenvedés annyira mű volt és idegesítő.
A sok jelentéktelen mellékszereplő között volt egy srác, aki nekiállt keresgélni egy doktort vagy nővért, bárkit, akit segítségül hívhat. Rátalált a kis műtőben egy nővér holttestére, akit Michael kivéreztetett és az összes vére a padlóra csöpögött. A csávó egy hatalmas hátast dob a tócsányi vérbe, a háta tiszta vér lesz. A későbbi jelenetben, mikor a pasi beszáll ugyanabba az autóba, amiben Laurie is bujkál, a ruhája patyolat tiszta, a hajában sincs vér. De persze egyszer csak rábukik a kormányra „eszméletlenül”, majd a film végén kell megtudnom, hogy ő tulajdonképpen meghalt. Igen, egy hátra eséstől meghalt, ami csak annyiban furcsa, hogy körbe bolyongta a kórházat, kisétált az ajtón és a kocsiba beülve érte utol a vég…
Pár hullát legyárt a kórházban Michael, de a módszerei nem különösebben borzolják fel az idegeimet. Viszont a rendőr meggyilkolásánál sikerült. Visszamegyek kicsit az időben. Michael a film elején hat golyót kap, egyiket láthatóan fejbe, plusz kiesik egy emeletnyit és semmi baja nem lesz tőle. A kórház folyosóján ismét beszed pár közvetlen találatot Sam dokitól és elterül a földön. A rendőr odalép hozzá, a kés még szinte a „holttest” tenyerében van, de a rendőr nem rúgja el a kést. Sőt, még le is guggol hozzá és elkezdi vizsgálgatni. Hát persze, hogy simán megragadja Michael és elvágja a torkát. De Michael halhatatlanságát se értem, mert az egyik kórházi teremben kétszer fejbe lövik, egész pontosan szemen, amivel csak annyit értek el, hogy Michael megvakult. Ez valahogy a filmből nem derült ki nekem, hogy miért ilyen halhatatlan Michael, pedig ezen kívül eddig minden arra utalt, hogy egy átlagos ember. Valahol ezt úgy tudom magamban lefordítani, hogy Michael szimbolizálja a megállíthatatlan veszedelmet, ami bármennyire is lassú (mert soha nem futott senki után), akkor is utolér.
Összességében a szinkron borzalmas, a fizikai korlátok megannyi ponton áthágva, borzalmasan lassú, borzalmasan lapos, borzalmasan borzalmas.
Alapvetően egy egész jó kis folytatás lenne, ha nem lenne az utolsó 20 perc. De sajnos van és ott annyi értelmetlen baromság van, ami még egy ilyen típusú filmnél is sok.
Barátnőmmel néztük nagyon jó volt a kórház számunkra egy elég para hely, de nem volt annyira félelmetes mint számítottunk rá ♥♥
Pontosan ott folytatódik, ahol az első rész véget ér. És megy tovább az üldözés. Ez a rész azért valamivel már jobb volt, gondolom mivel eltelt pár év. Viszont apróságokra nagyon nem figyeltek. Szinte az egész egy kórházban játszódik, ami tök üres… Van a baba osztály és Laurie. Na meg a dolgozók. Persze ők nem sokáig. De akkor is valahogy azt érzem, hogy kezdi összeszedni magát a film. Jah és persze fény derül a nagy titokra is.
Nem igazán értem, hogy lett ebből kultfilm. Az első rész még csak-csak,ott ugyan annyira nem produkálta magát a kis Michael, mégis „ijesztőbb” volt. Itt jócskán bepótolja a vérengzést, viszont végig unalmas a film. Teljesen kiszámítható minden, a történet tele van logikai buktatókkal, a szereplők életszerűtlenül reagálnak a helyzetekre (ég az ember, a rendőr és a doki meg nagy-nyugodtan nézik, és azon vitáznak, hogy ez most Michael, vagy nem? Jesszus!), a magyar szinkron borzalmas (BUGIEMBER!!! :D), Laurie műszenvedése meg borzasztóan idegesített, a zene meg, bár a régi Halloween-dallamot megőrizték, de valami rettenetes szintetizátor-koppinccsal. :/
Nem annyira vészesen rossz folytatás, van benne egy kis feszkó, önirónia na meg Dean Cundey operatőri munkája is nagy plusz, de azért kár, hogy a finálé ennyire gyengére sikeredett.
Népszerű idézetek
Doyle Neighbor: Is this a joke? I've been trick-or-treated to death tonight.
Sam Loomis: You don't know what death is!
Folytatása
Összehasonlítás |