Marcello valaha komoly írói ambíciókkal érkezett Rómába, ahol most egy bulvárlap munkatársa, a Via Venetóval jelképezett fényűző, hazug és cinikus társasági élet ismert figurája. S noha a hamis csillogású filmipar képviselőinek orgiáin, a letűnt arisztokrácia, az értékválságba került értelmiség,… [tovább]
Kedvencelte 16
Várólistára tette 111
Kiemelt értékelések
… és a szó megszületik: paparazzo/paparazzi…
A film zseniális. Fellini remek gondolatokat/mondatokat ad a különböző figurák szájába legyen szó a szerelemről, társadalombírálatról, vallásról vagy az élet egyéb dolgairól. (Egyszer tutira kiidézem az egész filmet…)
A címnek számomra van egy normál és egy ironikus olvasta, mely végigsöpör a film egészén egymást váltva… és ha ezzel a szemmel nézzük a jeleneteket, máris kiviláglik, hogy ugyan mit is akar a rendező az orrunk alá dörgölni, vagy legalább megmutatni…
És bár szezon meg fazon, de én a Baudelaire-i életuntságot/spleent vélem felfedezni Marcello-ban, akit azért a nők az ujjuk köré tudnak tekerni, pláne ha gazdagok és csillogók. Viszont emberünk nem vívta meg a saját harcát, és azt is elbukta… a hosszú évek óta készülő regény, melyről még önmagának sem meri bevallani, hogy soha nem fog elkészülni… és a szégyen, hogy elit irodalmár helyett, csak komolytalan kis bulvárújságíró lett…
A film igazi hőse pedig Steiner. Minden szava aranyat ér, és úgy játssza Bach Toccata és fúgáját a templomi orgonán, hogy az a profán jazz is megirigyelhetné, amit beharangozott.
Huh, még annyi minden bennem ragadt… Talán összeszedem egy blogbejegyzésben.
Nagyon hosszú film, ami persze nem baj, csak ez valahogy most túl sok lett nekem. Teljesen át lehetett élni a történetet ennyi idő alatt és ennek a kornak a világát, ami nagyon tetszik nekem:D Marcello nem a kedvenc karakterem, sőt kifejezetten nem kedveltem, habár nagyon mást sem, de ezt nem is emiatt érdemes megnézni:D
Hát elképzelni se tudom, mi tetszhet ebben a filmben bárkinek is. Nekem 3 óra tömény szenvedés volt.
Anita Ekberg nagyon tetszik ebben a filmben, de valahogy túl hosszúnak találtam az egészet. Fellini munkássága természetesen nagyon is rendben van, viszont ez most valahogy nem fogott meg annyira. Arra készültem, hogy jobban fogom szeretni, de sajnos nem így lett. Azért egyszer mindenképpen érdemes megnézni.
Akármennyire kultuszfilm, nem nyűgözött le. Hosszú volt és unalmasnak találtam. Nem nekem való téma, hogy a felső tízezer meg a sztárvilág hogyan üti el a szabadidejét, és mit kezd a pénzével. A média meg… ez a film teljes meztelenségében megmutatta a bulvársajtó milyenségét. Borzalom.
#Lumiere
Fellini filmje valószínűleg hűen ábrázolja a „sztárvilágot”, ahol szinte mindenki képes eladni magát, hogy újságcikk legyen belőle. A riporterek, újságírók meg éjjel-nappal hajtanak egy kis hírmorzsára. Ennek ellenére eszembe nem jutna még egyszer megnézni. Nem volt egyetlen karakter sem, aki igazán szimpatikus lett volna. A mondanivalóját elismerem, és Mastroianni is jó színész, de számomra ennyi. A film kb. az utolsó 45 perctől kezdett érdekelni valamelyest (ez is valami). Lehet, hogy csak többre számítottam, mint amit kaptam.
Zseniális és gyönyörű film volt az egyik legjobb befejezéssel amit valaha láttam. A korabeli művész-életérzés is átjött elég rendesen. :O
Népszerű idézetek
Marcello (Sylviának): Te vagy az anya, a nővér, a szerető, a barátnő. Minden. Angyal és ördög vagy, a föld és az otthon. Igen, tudom, mi vagy te. Az örök otthon.
Maddalena: – Szeretnék egy idegen városban élni, ahol senki sem ismer.
Marcello: – Én nem, én nagyon szeretem Rómát. Olyan, mint a dzsungel. Olyan forró, olyan fülledt, el lehet benne rejtőzni a mélyén.
Marcello: – Miért karikás a szeme?
Maddalena: – Nem tudom.
Marcello: – Tulajdonképpen nem kellene aggódnia. Annyi pénze van, hogy nagyobb baj úgysem érheti.
Maddalena: – Úgy gondolod?
Marcello: – Úgy, bizony.
Maddalena: – Pedig a lábamon is alig tudok megállni. Valami belső erőre volna szükségem, hogy emelt fővel járhassak. A szerelemre. Igen, a szerelemben sikerül megtalálnom azt a feszültséget. A szerelem az egyetlen, amiből erőt kapok.
Marcello: – Akkor éljen a szerelem!
Maddalena: Szörnyen unalmas ez a város. Egy szigeten szeretnék élni.
Marcello: Vegyen meg egyet!
Maddalena: Már gondoltam rá. De biztos, hogy ott jobb lenne?
Marcello: Tudja, mi baja van magának? Túl sok a pénze.
Maddalena: Neked meg az a bajod, hogy szegény vagy… Tehát mindketten boldogtalanok vagyunk.
Marcello: Azért ez nem ilyen egyszerű…
…jó lenne szenvedélyek nélkül, érzelmek nélkül élni olyan harmóniában, ami a műalkotásokból sugárzik a műnemek tiszta rendjében. Úgy kellene szeretnünk egymást, hogy kiváljunk térből és időből, kiszakadjunk… Kiszakadjunk!