Craig tehetséges bábművész volt. Mára viszont senki sem kíváncsi a művészetére, a házassága pedig romokban hever. A kényszerű helyzetben a férfi iratrendezői állást vállal a cégnél, melynek irodája az egyik manhattani felhőkarcolóban van. Egy napon különös rejtekajtóra bukkan az egyik szekrény… [tovább]
A John Malkovich menet (1999) 158★
Képek 5
Szereplők
Gyártó
Astralwerks
Gramercy Pictures
Propaganda Films
Single Cell Pictures
Streaming
HBO Max
Kedvencelte 17
Várólistára tette 126
Kiemelt értékelések
Roppant egyedi és felkavaró alkotás. Alapvetően úgy indul, mint egy abszurd komédia, ahol szürreális helyszínek és emberek, kaotikus személyiségek és értelmezhetetlen helyzetek kavalkádja határoz meg mindent. Aztán felbukkan az alagút, ami John Malkovich agyába vezet, és igen szürreális módon ez a teljesen mesebeli elem ad értelmet minden másnak a filmben. No persze ez nem azt jelenti, hogy ettől követhetőbb lesz a film, sőt… Ugyanis az a helyzet, hogy eddig a fordulatig, ha rosszul is, de működött minden. Utána szétesik a főhős és a többiek egzisztenciája is, teljesen összekavarodnak a család, a nemi szerepek, a munka, a művészet fogalmai és ember legyen a talpán, aki eligazodik ebben a labirintusban. Bár a film vígjáték, egyre komorabb hangulata, sötét üzenetei néha már-már egyfajta pszichológiai horrort is elérnek, roppant nyugtalanító.
Háttérzajnak nem alkalmas, mert erre a filmre abszolút figyelni kell az elejétől a végéig, de mindenkinek ajánlom, mert szerintem ilyen film nem nagyon van, roppant egyedire sikeredett, és ez a legnagyobb értéke.
Amilyen félve ültem le elé, olyan pozitív csalódás lett a végére. Spike Jonze nem semmi figura, az biztos, de sikerült egy érdekes és fogyasztható filmet létrehoznia, ami végre nem egy sablon történet, amit már ezerszer láttunk. Vannak benne nagyon jó ötletek, eszement párbeszédek, remek színészi alakítások, és mindemellett végtelenül eredeti az egész!
Tetszett, bár Malkovich még mindig abban a filmben az igazi amiben ékszertolvajt játszik.
Megint egy tökéletes mozi – mármint nekem. :)) Amerikai film, ami Bartókkal kezdődik, és marionettel, aztán egy őrült fantáziával folytatódik, ami az identitás „válságával”, a nemi identitások elbizonytalanodásával viccelődik. Ebben az egy filmben több eredeti ötlet van, mint 10 Oscar-díjas kommerszben. (Mellesleg Rowling nem innen lopta a kilenc és háromnegyedik vágány ötletét?) Alice a csodaországban jutott még róla az eszembe, meg szegény El Kazovszkij.
Gondoltam adok neki egy esélyt, de már az első pár perc elvette a kedvemet tőle, ami beletekergetve se jött vissza.