A Halloween véget ér (Halloween 11.) (2022) 110

Halloween Ends
111' · amerikai · thriller, horror 16 !

Laurie Strode számára ez a harc lesz a végső.

A filmtörténet legelismertebb, legkedveltebb horrorsorozata 45 év után elérkezik nagyszabású, rémisztő befejezéséhez, melynek során Laurie Strode utoljára csap össze a gonosz megtestesülésével, Michale Myersszel egy olyan küzdelemben, amilyet… [tovább]

angol · angol

Képek 13

Szereposztás

Jamie Lee CurtisLaurie Strode
Judy GreerKaren
Andi MatichakAllyson
Nick CastleThe Shape
Will PattonHawkins tiszt
Kyle RichardsLindsey Wallace
Rohan CampbellCorey Cunningham
Michele DawsonDeb nővér
Keraun HarrisWilly
Jesse C. BoydMulaney

További szereplők

Kedvencelte 6

Várólistára tette 36


Kiemelt értékelések

Törpillaa

Hát ez sem volt túl tökély, de egy fokkal jobb volt, mint az előző része. Eléggé jó kis történetet kreáltak erre a befejező részhez, méltó lezárást kapott, és Laurie most cseppet sem volt idegesítő, tetszett a karaktere, az unokája is, bár visításban még van mit gyakorolnia. XD Valahogy nem lehetett komolyan venni a sírását se, amiért spoiler Amúgy sem csípem Coreyt, nem igazán volt szimpi nekem. Michale Myers, mint egy nyugdíjas úgy nyomta le ezt a részt, nagyon lassú volt, de még mindig nagyon bírom benne azt, ahogy szó nélkül cselekszik, és tudja, mikor mit kell tennie. spoiler Ezt most jobban megcsinálták, mint az előzőt, jobb lett.

Th3DarkKn1ght

Eredetileg moziban szerettem volna megtekinteni, de erre végül nem került sor. (Pedig beszereztem egy Just do it!-os Michael Myers pólót, direkt erre az alkalomra) A filmet megtekintve azt kell mondanom, örülök, hogy végül így alakult! Pedig jól indult a film! Corey bébiszitterként vigyáz egy kisfiúra egy évvel az előző film eseményei után. Filmeznek (nagyon tetszett, hogy a 82-es Dolog című filmet nézték, ami Carpenter legjobbja!), de miután Corey kimegy a konyhába, a kisfiú eltűnik. Rövidre fogva; a kisgyerek meghal egy baleset következtében, pont amikor a szülök hazaérnek és Corey tűnik a gyilkosának. Remekül bemutatta, hogy a Michael Myers által okozott félelem és pánik még mindig milyen hatással van Haddonfield városára, és innen ugorhatunk a valódi történetszálra. Igen ám, de ez nem történik meg! Ezen a Corey nevű hülye gyereken marad a fókusz, és lényegében azt követhetjük végig, ahogy összejön Allyson-nal, majd elkezd gyilkolni! Mert pont egy ilyen nyálas nyomorultra vagyok kíváncsi a „Halloween trilógia” záródarabjában! (Nem mellesleg a színész is borzalmas!) Először az se volt tiszta, hogy miért kezdi el a mészárlást. Amikor Michael-lal összefutottak a csatornában, azt hittem, hogy megszállta, mert olyan primitíven lett leforgatva az a jelenet, hogy annak tűnt! Persze csak meglátta benne a „gyilkost” (ami egy baleset volt) és azért engedte el. Ezután ez a szerencsementes megkattan és elkezd úgy mozogni és viselkedni, mint Michael, mert minden gyilkosnak ugyanaz a heppje! Sokkal több értelme lenne a filmnek, ha valóban megszállta volna, ami szomorú! A 2018-as Halloween leginkább a 78-as eredetiből merített, a folytatása a Halloween 2-ből, addig ez a Halloween 3-ból, ami felfoghatatlan! Az is egy istentelen nagy baromság volt, de a címével ellentétben az legalább nem volt Halloween film! Utána olvasva kiderült, hogy Corey karakterét a Christine film Arnie Cunninghamjéről mintázták. Oké, van is hasonlóság, de miért? Azért, mert az is egy Carpenter film? Ennyi erővel Michael terjeszthette volna a gyilkolásra való hajlamot vírusként, amit vérteszttel ki lehet mutatni, vagy jöhetne a szemkötős Kurt Russell! Mondjuk az sokat dobot volna a filmen! A Halloween Kills végével nem ennek a történetnek ágyaztak meg, az is biztos! Lauriet nem hajtja, hogy bosszút álljon, Michael meg az utóbbi négy évben Haddonfield csatornarendszerében csövezett. Az utolsó 15 percben már mindketten aktivizálják magukat, de addig olyan, mintha csak vendégszereplők lennének. A nagy „befejezést” meg a Mostoha apa harmadik részében láttam már, ott is hasonlóan akarták végleg elvarrni a szálakat. Legnagyobb baja a filmnek, hogy egyáltalán nem szórakoztató! A gyilkosságok se emlékezetesek. Legalább lenne annyira rossz, hogy nevessek rajta, de még ennyire sem képes. Voltak mélypontok ebben a szériában, nem is kevés, de nem gondoltam, hogy A Halloween véget ér fog a legmélyebbre süllyedni. Fúj!

dulkap 

Meglepő módon az újkori trilógia legjobb darabja, bár nem volt magasan a léc. Mondjuk már az is fura, hogy a trilógia első két része összefüggő esemény, majd a harmadik rész később játszódik.
Ez a rész se túl erős, mert van egy kb 40 perces felvezetés, tele van közhelyes karakterekkel, a színészi játék egy amatőr színtársulattól is kevés lenne és az egész filmben összesen ha 10 percet látjuk Myerst, De maga az alapsztori nem rossz, egész hangulatos és a rendezés is rendben van.
Az előző két részhez képest fényévekre van és egész szórakoztató is, de azért nem egy örök darab és gyanítom még így sem az utolsó Halloween filmet láttuk.

eNNBeus

Erőltetett, halovány, gyenge befejezése ennek a 45 évnek. Myers önmaga komikuma, a fiú pedig aligha méltó utód. A kezdő drámát személy szerint nagyon rossz választásnak találom, borzasztó hogy a kisfiú unszimpatikussá tételével próbálták megszerezni a rokonszenvet Corey mellett, a szülők nevetségessé tételét méginkább rosszallom. Nade ezt leszámítva is az egész roppant blőd. Egy jelenet tetszett de nagyon, amikor spoiler

csokidani 

Nos ez roppant kozepszerure sikerult.
A 2018-as reszben még volt kraft, erő; ez meg olyan volt mint egy nyugdijas szinjatszo kor verszegeny, enervalt eloadasa.
Remesen rossz, arnyalatok nelkuli szineszi jatekok; Jamie Lee is gyenge volt mint egy lepkefing, nem allt jol neki ez az erzelgosseg.
A sztori eroltetett, el volt nagyolva minden. De nem is folytatom, minden pontja rettentoen gyenge lett.

Rossz mozi.

Near 

Szóval… Michael (és valahol Laurie is) a saját filmje mellékszereplője lett. …és irtó jól áll neki(k)! Az előző hatalmas csalódások után nulla elvárással álltam neki és nem kicsit ütött be! Tetszett!

Serge_and_Boots 

Jól indult a 2018-as trilógia, de az utolsó epizódon látszik, hogy a készítők kreatív energiája és ereje kifogyott a fináléra. Írjuk javukra, sikerült a saját idővonalukat méltón lezárni, nem pocsékolták meg vészesen a franchise-ot, de sok remek ötletüket nem tudták igazán értelmesen és ideálisan kivitelezni.

A sokfelől építkező konfliktus alapgondolata, miszerint Michael Myers követőre talál, valójában jó. Kár, hogy a trükköt elsütötte már a negyedik rész is (isten bizony, kezd felértékelődni a szememben), igaz, az ötödik már nem élt vele, teljesen lenullázta az ilyen irányú törekvéseket. Azonban Myers öregszik, a vele kapcsolatos alapkonfliktust kizsigerelték, miként magát a karaktert is – mostanra már érezhetően nemhogy unalmas, egyenesen fárasztó nézi azt a küzdelmet, amivel a filmesek megpróbálják megidézni a régi érzéseket, félelmeket, amiket anno kiváltott a jelenléte a nézőből.
Az előző epizódban felszínre került Barátok közt feeling most már nagyon erős: Hawkins seriff és Laurie édelgése, a tény, hogy Allyson abban a kórházban vállalt munkát, ahol mind tudjuk, mik történtek egy másik idősíkban csak aláhúzzák nekünk azt az ostobaságot, hogy Michael Myers áldozatai jószerével tálcán kínálják magukat fel a gonosznak, még az a Laurie is, aki a trilógia szerint negyven éven át épített egy bunkert az erdő szélén. Az egyébként szépen megálmodott új széria alól kihúzták a szőnyeget, sem a józan ész, sem a logika nem tartja már egyben a cselekményt, és hát Corey… bármit megadtam volna, hogy ne egy ilyen ütnivaló, puffadt fejű kis antipatikus tini legyen a potenciális spoiler, főleg azután, hogy soha senki sem tett kísérletet arra, hogy megfejtse Michael indítékait – őszintén, ennyi film és ennyiféle marhaság után ennek már értelme sem lenne, főleg mióta a kelta átkok, szekták és egyéb félszavas magyarázatok képbe kerültek.
Ha valami működik, vagy nem teljesen elszúrt, akkor az talán a finálé, ahol az előző tucat filmet látva meglepően gyorsan és ügyesen legyűrik a gonoszt, majd elvileg végérvényesen meg is szabadulnak tőle – azt nagyjából elhiszem, hogy ez a fordulat megvolt előre az alkotók fejében, de az ide vezető út biztosan nem. Ha a korábban említett módon hatrészes sorozat lett volna a történetből, ez a bizonyos utolsó két rész érezhetően elütött volna az összképtől, még ha a fináléig végül is eljutunk egy érezhetően jól kigondolt íven.

Ez a bizonyos utolsó, modern trilógia jó pozícióból indult és méltó módon kezelte az általa feldolgozott örökséget, de a részről részre jól érezhetően csökkenő színvonal alapján az alkotóknak beletört a bicskája a Michael Myers jelenség kódolt korlátaiba és jól ismert kereteibe. Legalább a második rész második rész felétől elvesztették a fonalat abban a tekintetben, hogy nem tudták érdemben felfrissíteni, megújítani, új irányokba kinyitni a franchise-ot, minden ilyen irányú próbálkozásuk sutának, erőltetettnek és saját maguk által visszazárt kiskapunak bizonyult. Nem teljes, de mégiscsak csalódás ilyen szempontból az újrázás.

MoiraCarey 

A Halloween szériából elegendő két filmet megnézni, vagy mondhatnám úgy is, hogy ezeket érdemes: A ’78-as eredetit, és ezt itt, a „befejezést”.
Carpenterék ötlete egyszerű volt: készíteni egy halloweeni estéhez kapcsolódó, feszültségteli horrorfilmet. Nincs üzenet, amit a néző esetleg eltehet magának, sőt, konkrét téma sincs: az alkotás teljesen lecsupaszított ("kifaragott"), belsőségektől (valódi tartalomtól) mentes. Ezzel jött létre a tiszta szezonális horror, amiről senki nem gondolta volna, hogy minden idők egyik leghíresebb horror franchise-ának kiindulópontja lesz. Atyaég: +10 film mínusz 1 (Halloween 3) plusz 2 (Rob Zombie). Rendkívül találó az opening creditsnél látott szimbolika: a halloweeni tök belsejében mindig fejlődik még egy tök, ami szétszakítja az előzőt / a helyébe lép; persze, picit különbözik a formája, látszik, hogy más kéz faragta (néha precízen, néha kontár módon) de végül is, kit érdekel, csak egy faragott tökről van szó.

Mindennek Michael Myers a viszonyítási pontja: az összes karakterdrámának, az egész városnak; nincs jelenet, ami ne utalna rá akaratlanul is, vagy ahol nem azt várnánk, hogy mikor tűnik fel végre (szó szerint transzcendens, ezért is merész, hogy ez a film bizonyos szempontból mellékszereplőt csinál belőle, ahogy amúgy mindenki másból is, ennek a filmnek csak mellékszereplői vannak…). Michael túlnő az emberi gyilkos fogalmán, ő a mitikus gonosz megtestesülése ("The Shape" = a forma, ami befogadja a gonoszt), ami a gyilkolásból – a saját maga keltette félelemből, gyűlöletből, rettegésből táplálkozik. Ahogy maga a széria is egy önmagából táplálkozó, zárt rendszer, ami a folyamatos folytatásokkal és újraindításokkal egy végtelenített ciklusban őrzi meg Michaelt és önmagát (a kettő tulajdonképpen ugyanaz). Ez a körkörös történetvezetés csak egyetlen dolgot tesz lehetővé: önreflexió. Elér valamit, ami szinte lehetetlen: tökéletes letisztultság, zártság. Csakhogy ezt kizárólag egyetlen módon képes elérni: önmaga szigorú korlátozásával; megszabadul minden tartalomtól; a felszínt, illetve a magvát, a saját koncepcióját teszi tartalommá (bizonyos szempontból remekművek – az első és az utolsó film-, de megint csak annyit tudok mondani, hogy faragott tökök között). A Halloween Ends témája maga a slasher-franchise jelenség. Azt a kérdést alakítja át félelemmé és frusztrációvá, hogy: MIÉRT. FOLYTATÓDIK. MÉG. MINDIG. EZ. A. TÖRTÉNET?

Vállalkozást tesz a lehetetlenre, a befejezésre. Nem marad más hátra, csak az ikonikus maszk, és Carpenter zenéje. Aztán ki tudja, lehet, hogy ennyi óvatlanság is elég. Talán jön majd egy másik rendező/író, aki más szereplőgárdával vagy új megközelítéssel, de feltámasztja a Halloween-t…

2 hozzászólás
Roboraptor 

Túllépve pedig a film kiaknázatlan és elnagyolt tematikai és tartalmi rétegein, az az igazság, hogy slasherként sem annyira szórakoztató. A gyilkosságok többnyire totálisan kiszámíthatóak, és vizuálisan sem igazán érdekesek. (Leszámítva a DJ morbid végzetét.) Így nemcsak drámaként funkcionál gyengén, de trash szórakozásnak is. A drámai részének kidolgozása pedig nem olyan erős, hogy ezt kompenzálja. Hiába az érdekes új irány, ha azt nem tudja kielégítően végigvinni. Corey történetének – egy vadonatúj gyilkos felemelkedése – az előző rész fókusza kellett volna, hogy legyen (vagy legalább felbukkanhatott volna abban). Így lett volna idő a kellő alapozásra és a régi sztorival történő összefésülésre. David Gordon Green utóbbi két Halloween epizódján elképesztő módon érződik, hogy valójában csak egy filmet akart csinálni. A 2018-as rész ugyanis egy tökéletes, önálló narratív egység. Méltó folytatása és lezárása az eredeti ’78-as mozinak. A Halloween véget ér problémája azonban nem az, hogy megpróbál új utakat találni a sorozatnak, hanem, hogy ezt – közvetlen előzményével együtt – kapkodva, átgondolatlanul és kuszán teszi.

Bővebben: https://www.roboraptor.hu/2022/10/27/a-halloween-veget-…

desertangelable 

Számomra ez egy egészen fogyasztható rész volt, és köszönöm, hogy végre lezárták a sorozatot.


Népszerű idézetek

Ódor_Endre 

– Are you okay? What, are you insane? What, are you trying to kill yourself?
– I'm not interested in immortality.


Hasonló filmek címkék alapján