Végítélet (2008) 43

Három évtizeddel ezelőtt halálos vírus ütötte fel a fejét Nagy-Britanniában. Milliók haltak meg, egész területek néptelenedtek el. A kormány végső megoldásként fallal zárta el a külvilágtól a fertőzött lakosságot, így sikerül lokalizálni a járványt. Ám a gyilkos kór most újra felbukkant… [tovább]

Képek 1

Szereplők

Rhona MitraEden Sinclair
Bob HoskinsBill Nelson
Emma CleasbyKatherine Sinclair
Craig ConwaySol
Malcolm McDowellKane
Caryn PetersonCsavargó lány
Adrian LesterNorton
David O'HaraMichael Canaris
Sean PertweeDr. Talbot
Lee-Anne LiebenbergViper

További szereplők

Kedvencelte 1

Várólistára tette 21


Kiemelt értékelések

Serge_and_Boots 

Én bizony nem gondoltam, hogy ez ennyire rossz lesz! Neil Marshall egyik korábbi rendezése, A barlang szerintem egy máig is vállalható horror volt, kedvelem, bár hatásmechanizmusának jellege miatt ritkán nézem újra. Egyébként is látszik a fickó munkásságán, hogy felváltva csinál vállalhatatlan hülyeséget és valamikor-majd-talán-egyszer hivatkozott gyöngyszemeket, de ez és itt… bizony a vállalhatatlannal határos kategória.

A Végítélet tipikusan az a film, amit a nyolcvanas-kilencvenes évek kultmozijai iránt rajongó alkotó csinál, tisztelgő, a nagy elődökre kikacsintó szándékkal, de közben nem veszi észre, hogy a története és a mozija csupán erőszakosan egymáshoz hegesztett utánérzések sora. A Végítélet a te kulcsmozid, ha szeretnéd egyetlen kemény posztapokaliptikus horrorban újraélni az Aliens, a Mad Max, a Gladiátor, valamelyik random középkori lovagos kalandfilm, a Menekülés New Yorkból, a 28 nappal később, Az ember gyermeke, az Apokalipszis most, meg a Ha eljönnek a bomberek ikonikus pillanatait. Mennyire lehet hülyeség egy film, ami sokszor jelenetről-jelenetre haladva reprodukálja a fenti darabok jellegzetes motívumait, hangulatait, stíluselemeit?
Nagyon! Ijesztő mértékben, főleg annak fényében, hogy ezt a történetet komolyan gondolták, és viszonylag kevés, de lehet hogy abszolút minimális CGI segítségével forgatták. A látvány, a technikai kivitelezés finoman szólva sincs szinkronban a mögötte álló szellemi erőforrásokkal. A Végítélet talán a valaha volt legszebben kivitelezett kreténfilm, egyben a tökéletes példája annak, mire megy egy alapból tehetséges és kreatív stáb egy rendezővel, aki tud és akar, de nem látja be, hogy nem neki kell felelnie mindenért egy filmben. Ezért is fáj ennyire lepontozni a Végítéletet – kódolt a bukás, mert ordas nagy a baromságfaktor, de amit technikai, szakmai szempontból beletettek ebbe a produkcióba, az igenis bír süvegelendő aspektusokkal.
A szellemi nívót illusztrálja még a tény, hogy az alkotók egyes karaktereknek olyan zseniális beszélő neveket adtak, mint a Canaris és a Hatcher miniszterelnök – kac-kac, micsoda áthallás, értjük ám a sugalmazást!
A kétarcúság legvégső bizonyítéka a főhősnő: Eden Sinclair egy csajverziós Snake Plissken, félszemű és cool, flegma és kemény, értjük, bár rettentően nyugtalanító nézni, ahogy a műszemét a lehető legdzsuvásabb helyekre képes letenni egy kis vizuális előny elérése érdekében. Mindezzel együtt a karakter a maga bizarr módján él, semmivel sem rosszabb, mint Jolie Lara Croftja vagy Jovovich Alice-a, de nem is több tőlük, és ha bedobjuk a nyilvánvaló előképet, Plisskent, és a megcélzott színvonalat, Ripley-t, egyből érthetővé válik, mennyire nehéz potens női hőskaraktereket alkotni. Az sem segít a dolgon, hogy Rhona Mitra itt egy az egyben a szegényember Kate Beckinsale-jeként tetszeleg, illetve hogy az összes harcjelenetét olyan idegbeteg módon fényképezték és vágták, hogy nyilvánvaló: a színésznő fizikailag nem volt alkalmas a szerepre.

Furcsa érzés, de szomorú vagyok. Lehetett volna ez a film jó, és végül is így sem rossz, csak annyira öncélúan agyzsibbasztó hülyeség, hogy pusztán jóérzésből sem fogok rá ötnél többet adni. Nem kell megnézni, de van egyfajta parti jellege. Mondjuk lehet köré ivójátékot szervezni: valahányszor észreveszel rajta egy visszautalást egy másik filmre, betolsz egy felest.
De így sosem fogod végignézni.

Corvus_CoRex 

Höh, nem nagy cucc, de jófej vagyok, adok rá 5-öt… :D
A maga módján nem rossz.

Amúgy azon gondolkodtam az elején, hogy a 2 nagy vas vagy milyen fal között maradni milyen lehet. D:

Jó, hát gondolom éhenhalós, leginkább…
Ja nem.
Szomjanhalós… D:

hankman 

Újranézés. Emlékeim szerint ez a film tetszett nekem, ezért most újra néztem. Bár jó pár hibája van, alapvetően most is tetszett.

Az alaphelyzet, az alap sztori szintén tetszett. spoiler A pusztulás folyamatát szemléletes oldaláról mutatták be, a folyamatosan elhaló fények, az éjjeli sikolyok, a segítséget hiába váró túlélők, a végzetet érezni lehetett a levegőben. spoiler

A főhősnővel meg voltam elégedve. Kompetens csaj, optikailag rendben van, és valami egyediséget is adtak neki. spoiler

A szereplőgárda a főkarakteren kívül nem túl hangsúlyos. Három embert tudnék megemlíteni, akik megmaradtak bennem a főhősnőn kívül. spoiler

Meglepődtem, de a CGI-vel, a díszletekkel és a sminkekkel semmi gondom nem volt. Minden a helyén volt ezzel kapcsolatban, sőt még csillagos ötös helyszíneket is csináltak. Alkalmaztak komputeres grafikát, a 2008-as évekbeli grafika megítélésem szerint most sem hatott gagyinak. spoiler A sminkek, a hajak, a ruhák, minden tökéletesen passzolt. Úgy éreztem, hogy ezen a ponton átestek a ló túloldalára, mert a környezethez és az élethelyzethez mérten túlságosan is pöpec lett. spoiler Összességében a technikai részről a film rendben volt.

A vérengzés és annak ábrázolása is kellőképpen hiteles és látványos volt. Ahogy megcsákányozzák valakinek a fejét, átlövik a torkát, vagy éppenséggel egy járművel keresztülhajtanak valakin, és csak cafatok maradnak belőle, az bizony tényleg véres. A speciális effektek az erőszak terén is szépen teljesítenek.

Hol csúszott el akkor az egész? A jeleneteket nem mindig tudták a helyükön kezelni és vagy elnyújtották, vagy egyszerűen nem érték el a kellő hatást. A történet körülbelül a film háromnegyedénél kezdett drasztikusan szétesni, az első kétharmadra viszont azt mondom rendben volt. spoiler

spoiler

A filmet nem alap nélkül bírálják sokan, de meg vannak a maga erősségei is, éppen ezért nekem tetszett. Jó a látvány, a sminkek, a díszletek; komor hangulatteremtés; a megalkotott világ kellően világvége hangulatú; a történet sajnos kicsúszik az alkotók kezéből; hatalmas logikátlanságok; időnként iszonyat nagy hülyeségek esnek meg.

csokidani 

Hát ez mi a csöcs volt? Tök jó alaptéma,világjárvány, posztapokaliptikus jövő(kép) stb.Bár az már az elején látszódott h nem A és nem B kategória,de aztán a C-ből is olyan gyorsan zuhant tovább a színvonal, hogy a Zs-ig meg sem állt (abból is a kínosabb fajta). Pedig nagyon jó is lehetett volna, a téma magában hordozta(lásd: 28 nappal-héttel később, Z világháború, Legenda vagyok). De hát ez borzalmas lett. Elmennek egy veszélyes küldetésre ahol hordák lehetnek, de alig visznek töltényt? A túlélők mind úgy néznek ki, mintha Sex Pistols koncertről zavarták volna őket ki sürgősségi statisztálkodásra. Aztán meg az a borzalmasan gagyi Mad Max szerű bulizás a filmkészítés egyik legkínosabb momentuma.Aztán meg beleesünk egy korabeli felföldi skót filmbe. Az autósüldözés? HA-HA-HA-HA!!!! DE annyi gáz dolgot lehetne kiemelni, hogy ihaj!
Borzalmasak a dialógusok, csapnivalóak a színészek, a rendezés, a vágás, a képek elképesztően gagyik még TV-s szinthez is. A legfanatikusabb posztap.rajongóknak SEM ajánlom. BORZALOM!

3 hozzászólás
rocketdog

Az elején azt hittem ez is egy vírusos-zombis-karanténos-katonákkal lövöldözős-akcióscifi lesz, amiből ha láttunk már hármat, akkor ismerjük a műfaj minden elemét. Egy darabig szépen csörgedezett is minden közhelyet felvonultatva, de aztán hirtelen átváltott zs kategóriába és onnantól kifejezetten szórakoztató volt.
A falon való átkeléssel nem csupán a fertőzöttek zónájába kerülnek a szereplők, hanem ezzel együtt egy alternatív univerzumba is belépnek, ahol az általunk ismert fizika helyett minden másként működik. A főszereplőn persze ott a plot armor és a festett árnyékok a karján, elfedve a hiányzó bicepszet. Sol zseniális showman, a kiakadásai roppant szórakoztatóak. A mélypont mindenképp a kiltben kánkánozó fétis punknak öltözött jampik szégyentelenkedése a filléres Rammstein koncertet idéző díszletek között.
Ajánlom egyébként szórakozásra, csak nem érdemes komolyan venni.

7 hozzászólás
Carmilla 

Sajnos, az elejéről lemaradtam, de amit láttam, az roppant szórakoztató volt. Tudom, nem vígjátéknak szánták, de én nagyon jól mulattam a történeten, haha. Szóval beüt ez a járvány, és a túlélő „mutánsok” két nagy csoportra oszolva élnek tovább: az egyik bandának az a kattanása, hogy valamiféle indusztriális metál & punk stílusban nyomulnak, a másikok pedig középkori hagyományőrzőbe mennek át.
    Az autóreklám is tök vicces volt, különösen az a jelenet, mikor áthajtanak az úton előttük keresztben álló buszon – egy karcolás nélkül! :D Se a kocsin nincs számottevő külsérelmi nyom (mikor a valóságban már kb. attól behorpad, ha ráugrik egy macska), se a benne ülők haja szála meg nem görbül… Ja, meg előzőleg Sol olyan ügyesen megkapaszkodott a tetején, holott minimum 90-nel száguldottak, nem tudom, talán tapadókorongok voltak a kezén, vagy hogy csinálta? Ó, annyit nevettem! Szerintem ezt nem szabad túl komolyan venni. A díszletek kifejezetten látványosak voltak.

Kiskakukk 

Az első óra egész jó, szórakoztató. Pont addig, amíg spoilerDe utána? Tömény zs kategória. A nem jó fajtából.

sgtGiggsy

Egy akár jó is lehetett volna posztapokaliptikus akciófilm a Menekülés New Yorkból alaphelyzetre építve. Ennek ellenére sajnos mégsem működik igazán. A történet nem lett eléggé átgondolva, a készítők képesek voltak visszanyúlni a tipikus Snowpiercer féle baromsághoz (a gazdagoknak nincs szükségük a szegényekre és csak azért nem irtják ki őket, mert illegális) és emellett akadnak benne bődületes baromságok mint spoiler
Összességében ennek ellenére nem egy kifejezetten rossz film. Rhona Mitra mind akkor, mind most azon kevés színésznő közé tartozik, akiről egy percre sem vonná senki kétségbe, hogy annyira kick-ass, mint amit játszik, és így minden hidegségével együtt, alapjában véve kedvelhető főszereplő. Az alapszituáció érdekes (a lokalizált posztapokaliptikus környezet) az akciók látványosak, sajnos azonban ezekkel véget is ér a pozitív oldal. A film túlságosan szétesik, inkább érződik egymásra dobált kliséhalmaznak, mint koherens egésznek, és így a végeredmény is nagyon felemás. Többet ki lehetett volna belőle hozni, de sajnos nem sikerült.


Hasonló filmek címkék alapján