Egy nap névtelen, zavart férfit találnak a tengerparton, mellette női holttest fekszik. Elkerülhetetlen, hogy gyilkossággal vádolják, de teljes amnéziában szenved, gonosz tettére sem emlékszik. Eközben Larry Jeffries ideggyógyászt egyre jobban feldühíti hűtlen felesége, Frances folytonos… [tovább]
Valaki az ajtó mögött (1971) 3★
97' · francia, egyesült királysági · dráma, krimi !
Képek 6
Szereposztás
Charles Bronson | az idegen |
---|---|
Anthony Perkins | Laurence Jeffries |
Jill Ireland | Frances Jeffries |
Henri Garcin | Paul Damien |
Adriano Magistretti | Andrew |
Agathe Natanson | Lucy |
Gyártó
Comacico
Lira Films
Société Nouvelle de Cinématographie (SNC)
Várólistára tette 4
Kiemelt értékelések
Charles Bronson életművében ez a film nagyon különlegesnek számít és nem a kiemelkedően magas nívó az oka, hanem az általa eljátszott karakter miatt. Halk szavú, céltudatos, pozitív, mindent problémát könnyedén megoldó, megingathatatlan és legyőzhetetlen; ezek a tulajdonságok, melyek az legtöbb általa eljátszott szerepet jellemzik. Ebben nem! Anthony Perkins Dr. Jeffries-e végig az orránál fogva vezeti őt, egy amnéziás férfi szerepében.
A film olyan, mint egy színházi darab, lehet annak a feldolgozása, bár én nem találtam erre utaló információt, mondjuk nem is nagyon kerestem. Kevés helyszínen, kevés szereplővel dolgozó európai minimalista krimi és dráma. Lassú, néha egy kicsit unalmas, de ahhoz elég érdekes, hogy ne legyen elviselhetetlenül nézhetetlen. Bár igaz az eleje meglehetősen vontatott, de a film közepe táján már sejthető mire játszik Dr. Jeffries. A történettel az a legnagyobb probléma, hogy a Doki akarata és ötletei nagyon könnyen megvalósulnak és ezért néha egy kicsit olyan érzésünk lehet, hogy a való életben ez nagyon nem működne így. Igaz ez egy film és szükség van a dramatizált eseményekre, hogy a történet izgalmas legyen a nézőknek. A film erőssége a két főszereplő. A gyengeségeket az ő zseniális játékuk ellensúlyozzák. Perkins a cselszövő orvos és Bronson az amnéziás férfi szerepében. Igazából ennek a filmnek nincs pozitív karaktere, mert még a többi szereplői is (az a kevés) valamilyen hátsó szándékkal van megáldva.
A film nem igazán kiemelkedő, a közepesnél egy kicsivel jobb, de csak az nézze meg, aki szereti a régebbi filmek lassabb ritmusát.