Kőkorszaki emberek egy csoportja a jobb megélhetés reményében elvándorol lakóhelyéről. Az ismeretlen vidékről hamarosan kiderül, hogy nem a bőség, hanem a borzalmak földje.
Őskori horror (2022) 16★
Képek 16
Szereplők
Chuku Modu | Adem |
---|---|
Kit Young | Geirr |
Safia Oakley-Green | Beyah |
Iola Evans | Ave |
Luna Mwezi | Heron |
Arno Lüning | Odal |
Rosebud Melarkey | Neandervölgyi nő |
Tyrell Mhlanga | Neandervölgyi férfi |
Kedvencelte 1
Várólistára tette 20
Kiemelt értékelések
Egyszerű alapötlet nagyon jól kivitelezve.
Nagyon jó a látványvilága és a hangulata.
Nekem bejött.
A skót táj lenyűgözően szép környezetet adott és jó volt egy „más” környezetbe, korba helyezett filmet nézni (picit Préda/Prey/) érzetem volt emiatt.
Voltak dolgok amik nem tetszettek. Pl oké hogy kiírták hogy időszámítás előtt 45 e. évvel (ha jól emlékeszem), de a fizimiskájuk a szőrbunda kivételével abszolút mai volt. Illetve volt néhány nagyon hülye, irreális döntésük ami felett nem tudtam szemet hunyni.
Ettől függetlenül érdemes a megtekintésre, már csak a táj miatt is.
Az igazság az, hogy elsőfilmes bemutatkozásnak kifejezetten ígéretes és korrekt darab volt. Szépen megkomponált képek, jó sztori, és a filmet a maga tehetségében a hátán cipelő Safia Oakley-Green. Többször is feltűnt, milyen finoman játszik, bizonyos arcközeli felvételeknél arcának apró rezdülései, a finom átváltások hangulatról hangulatra egy ígéretes színészt sejtettek. Kíváncsi vagyok, milyen szerepeket kap majd a jövőben.
A történet egyébként bár viszonylag nyitott térben játszódik, elszigeteltségében mégis izolált és ez a fajta lecsupaszított minimalizmus kifejezetten jól állt neki. Alapból kevés karakterrel is dolgozott. A környezeti váltások is rásegítettek erre, amikor is a film utolsó 20 perce már tényleg a legzártabb természeti környezetben éri el a végpontját. Nem vállalta annyira túl magát, még ha a túlzást azért karcolta is olykor némely naturalista jelenetével, képeivel.
A film végi üzenete bár lehet giccsesnek hatna (a maga elegáns módján szerintem mégis még inkább a kimért kategória), de mintha valahol megpendítene egy lehetséges fejlődéstörténetet is. Hogy mi lett volna, ha annak idején hasonlóképpen fejlődtünk és lettünk jobbak, haladtunk túl egy primitívebb szakaszt? Nyilván ebből kifolyólag az üzenete valahol rezonálhat modern korunkra és a mostani ellenséges helyzetekre is, de ez persze tűnhet belemagyarázásnak.
Csak azért nem adtam neki magasabb pontszámot, mert valahol narratív szempontokból voltak benne hibák, plot hole-ok, amik miatt nem teljesen állt össze a teljes történet.
A színészek valószínűleg meg lehettek áldva ezzel a furcsán természetesnek ható mesterséges nyelvvel. Az alakításaik bőven a jónak nevezhető térfélen mozognak, de azért nem a színészi mélységek miatt fogjuk újranézni. Az Őskori horror ugyanis furcsa képződmény. Abból a szempontból mindenképpen, hogy narratív vagy dramaturgiai szempontból nem igazán tartalmaz érdekességeket. Lényegében egy olyan szépen elkészített B-kategóriás thriller, ami számos elemében mégis emlékezetes tud maradni.
A szokatlan korszak és helyszínválasztás, a furcsa nyelvezet, vagy a minden ismerősségében is hatásos parakeltés ilyenek. De még az emberi mivoltunkhoz tartozó túlélési ösztönről is hatásosabban mesél, mint kortárs közegben játszódó zsánertársai. Minden antiklimaktikusságával együtt.
Bővebben: https://www.roboraptor.hu/2024/08/26/oskori-horror-film…
Mint kiderült több film is van ezzel a címmel és sajna én totál nem jó trailert néztem meg hozzá, így teljesen másra számítottam. Ígéretesen kezdődött, de csalódás lett a vége. Azt hittem, hogy valami szörnyes túlélő horror lesz, de mint kiderült csak félig jött be a dolog.
Legszívesebben kevesebb pontot adnék, de a főhőssé avanzsáló csajszit bírtam és még rajta kívül is voltak jobb pillanatai a filmnek, bár ezt is úgy kell nézni, hogy nem szabad túlságosan a mélyére nézni, mert akkor meg túl sok logikai bakit találhatunk benne. Egynek elmegy, de tuti, hogy mégegyszer nem nézném meg és valószínű, hogy rövidesen még a létezéséről is meg fogok feledkezni.
amikor egy filmben a legnagyobb feszültséget a zene teremti…("extremely accurate depiction of icelandic tourism")