My Way (2011) 10

마이 웨이
144' · dél-koreai · dráma, háborús 15

A megszállt Koreába érkezik egy magas rangú katonatiszt családja. Már az érkezésük idején találkoznak egy koreai kisfiúval, aki megszállott futó. A japán család tizenéves fia pedig a maratoni futóversenyek rajongója. A rivalizálás rögvest adott, túlmutatóan a nemzeti ellentéteken. Hamarosan… [tovább]

Szereposztás

Odagiri JoTatsuo Hasegawa
Jang Dong GunKim Joon Sik
Lee Yun HeeEun Soo
Yoon Hee WonSon Ki Jung
Oh Tae KyungKwang Choon
Hamada ManabuMukai
Kim Hee WonChoon Bok
Sano ShirouTatsuo apja
Fan Bing BingShirai
Kim In KwonJong Dae

További szereplők

Kedvencelte 2

Várólistára tette 14


Kiemelt értékelések

Serge_and_Boots 

Törekszik-törekszik az ázsiai filmgyártás, és bár vannak sikerek, én eddig a néhány általam látott kínai indulón egyelőre csak azokat az ügyesen lemásolt hollywoodi sajátosságokat véltem felfedezni, amiket egyébként is utálok, de Dél-Korea éppenséggel lehet más eset. A My Way (magyarul, ha minden igaz, Háborús Odüsszeia, hát igen…) elég régóta ott van a háborús filmek kedvelőinek látóterében, úgyhogy nagy meglepetéseket a legnyilvánvalóbb aspektusaiban nem okozott. Amiben mégis, az sajnos egyáltalán nem vált javára.

Mindenekelőtt is, bár ez sajnos kódoltan benne van a feldolgozott történetben, ez a film egyszerűen megalomán. Mintha a készítők az összes második világháborús klisét megpróbálták volna beszuszakolni a filmjükbe: kegyetlen, saját civilizált mivoltuk nevében barbár módon viselkedő japánok, öngyilkos rohamok, harakiri; gulág-pokol, ember embernek farkasa az ordító szibériai télben, a visszavonulókat legéppuskázó komisszárok; ehhez képest kissé már hányavetin, de kellőképpen sztereotipikusan ábrázolt németek, és a végszóra még a normandiai patraszállást ábrázolni próbáló mozik sorába is beléptetik a May Wayt. Ez egyszerűen sok, még annak ellenére is, hogy a rendezés abban a tekintetben mindenképpen szellemes, hogy sokkal nagyobb hangsúlyt fektet a szereplők által átélt megpróbáltatások bemutatására, mintsem az amúgy meglehetősen egysíkú és unalmas, túltolt „akciószekvenciákra”. Igen, a mozi három meghatározó csatajelenete megdöbbentően egy kaptafára forgott le, sokkolni akartak, de egyszerűen annyira túltolták az ingereket, hogy a néző félúton elengedi ezt a vonalat. Cserébe a szovjet hadifogolytáborban játszódó részek erősek, miként eleinte a kényszersorozott japán hadseregben való szolgálattétel drámai részletei is.
Ami nagyon ázsiai és európai szemmel szinte már nevetséges is, az a giccs. Ez a förtelmes álnaivitás, pátosz, gyermeteg gondolkodásmód, az anime-szerű fordulatok, a két főhős között épített, a valóságtól teljesen elrugaszkodott kapcsolati konfliktus – őszintén szólva, konkrétan vártam, mikor csattan el a csók köztük, vagy hogy mikor rak fel a rendező egy szimbolikus töviskoszorút Kim Jun-shik fejére. Ezt remekül támogatják a színek, a műanyagszagú, legalább félig tutira CGI-díszletek, a mozi 80 százalékáról ordító stúdió-érzet. Minden pontosan olyan idillikus és színgazdag, ahogyan azt a korlátolt fantáziánkkal elképzelnénk az adott helyszínekről – nagyon jól látszik ez a normandiai partvidéken, ott már konkrétan azt érezheti a néző, hogy egy lövöldözős videójáték egyik pályája alapján modellezték le a díszletet.
Színészi teljesítményekről kicsit nehezebb nyilatkozni, azért az ázsiai egzotikum bonyolított egy kicsit a dolgokon, de Jang Dong-gun és Joe Odagiri is elképesztően egydimenziós figura szinte végig, előbbi belemerevedett a krisztusi jóság és nemesség kőszobrába, utóbbi egy tizenéves színjátszóköri tehetség képességeivel éli bele magát szélsőséges lelkiállapotokba – megkérgesedett főgörénytől a hisztériáig terjedő skálán.
A zene sajnos ugyancsak giccstenger a köbön, főleg ezzel a műsoridővel nagyon fárasztó…

A túlnyomórészt negatív szövegezés ellenére ez még mindig egy jobb és példamutatóbb kortárs történelmi film, mint az elmúlt évek magyar próbálkozásai – mindezzel együtt elsősorban mégiscsak annak ajánlanám, aki ismeri és szereti is a távol-keleti filmek esztétikáját!


Hasonló filmek címkék alapján