Los Angeles, 1954. A Mulholland negyed meredek lejtőjének tövében egy hulla hever. A rendőrség mostanában egyre gyakrabban bukkan kétes hírnévnek „örvendő” áldozatokra ezen a környéken. Valaki az igazságszolgáltatást a saját kezébe véve, szép sorban „kivégzi” a rosszfiúkat. Max Hoover nyomozó a… [tovább]
Mulholland – Gyilkos negyed (1996) 17★
Szereposztás
Gyártó
Largo Entertainment
Metro-Goldwyn-Mayer (MGM)
PolyGram Filmed Entertainment
The Zanuck Company
Várólistára tette 17
Kiemelt értékelések
(Ha már Oppenheimer-időszak van, éljen az atomfizika! O.-t az az ügynökség használta fel és hurcolta meg, amit Malkovich vezet a filmben.)
Nem nagyon találkoztam még senkivel, aki tudott volna valamit kezdeni ezzel a filmmel. Olyannal meg pláne nem, aki igazán a magáénak érezte volna. Közben viszont evidenciának tekinthető, hogy ez egy átgondolt és összerakott világ. Becsapós módon egyébként már a bemutatásakor is divatjamúltnak tűnt, közben viszont az agresszivitásszintje miatt nem tudom elképzelni, hogy korábban elkészülhetett volna. Nick Nolte figurája olyan természetes módon brutális, olyan megjátszásmentesen hősietlen. Talán csak akkor nem igaz ez, amikor kötelezően viszkizik a házasságát és minden egyebet gyászolva. Egyébként azzal a természetességgel él a törvény szabadon engedett vadállataként, ahogy más is végzi a számára teremtett munkát. Teljesen beilleszthetetlen az egész helyzet. A rendőrök gengszterszerűek módszerben és öltözetben, de azért irodában éldegélnek. Közben időnként a hallgatásból csúsznak át olyan szövegekbe, amiket akkoriban Tarantino teljesített ki. De ezekben a csávókban nincs semmi olyasmi, mint amiket Mel Gibson meg Bruce Willis hoz. Nem játsszák a nagy királyt, nem játsszák a lezúzott és önsajnáló és el nem ismert mindentudót. Olyanok, mint a cowboyfilmek fejvadászai, akiknek jóval többet szabad, de cserébe a saját világuk és szabályrendszerük fogjai. Maguk húzzák meg a morális határaikat – sokszor nem a legszerencsésebben. Leginkább ezekkel a klasszikus pisztolyos hősökhöz mérhető Nolte. Furcsa az egész. Valószínűleg Nolte figurája menti meg az egész helyzetet attól, hogy a kimódoltság eluraljon mindent, így viszont csak a Nolte által okozott sokk múltával lehet ezt felfogni.
Az 50-es évek Amerikájának napos oldala Los Angeles volt, a sztárok, a csillogás, a szikrázó napfény a tengerparton. Ez a film nem erről szól, hanem a sötétben a kitörést kereső, vagy azt éppen kihasználó emberekről. Egy halott prosti a kiinduló pontja a történetnek, ami magas körökig és titkokig vezet. Nyomozóink sem szentéletű emberek, sőt és ez is okozza személyes tragédiáikat. Egyszer érdemes megnézni, mert a hangult átjön.
Népszerű idézetek
Max Hoover: Now, Jack, we don't have organized crime in L.A., and frankly, we don't want organized crime. So here's what I want you to do. I want you to look around and remember this because this will always be your way back to Chicago. Mulholland Falls.