Egy ifjú angol gentleman bosszút forral a rejtélyes és gyönyörű unokatestvére ellen, ugyanis azt hiszi, hogy ő ölte meg a gyámját. Hirtelen minden nagyon zavarossá válik, amikor a nőnek sikerül behálóznia őt.
Kuzinom, Rachel (2017) 56★
Képek 16
Szereposztás
Gyártó
Fox Searchlight Pictures
Free Range Films
Helicopter Film Services
Mestiere Cinema
Streaming
Disney+
Kedvencelte 1
Várólistára tette 110
Kiemelt értékelések
Tulajdonképpen adhattam volna rá kevesebb csillagot is, de értékeltem, hogy kosztümös… Lehetne izgalmas, de nem az… lehetne rejtélyes, de nem az… lehetne romantikus, de… jó, az, de a gáz fajtából…
Szerintem Rachel Weisz nem erre a szerepre való, nem volt benne az igazi, mesterkéltnek tűnt, és ez a helyzet csávókámmal is. Eljátszották, de nem élték bele magukat… nem is tudtak így félgőzzel hitelesek lenni, és bevonni.
Nem is olyan régen láttam Du Maurier-nek egy másik regényéből készült adaptációt, a Manderley-házat, na az klasszisokkal jobb. Ez ilyen egyszernézős, felejtős, maradandó élményt nem nyújtott.
Jó ez a film, lassú ritmusú, ám végig ott a feszültség, a legvégére sem lesz minden teljesen tiszta. Kár, hogy a könyv nem jelent meg magyarul, szívesen elolvasnám, jobban meg is lehetne érteni-bár Daphne Du Maurier jellegzetes stílusához tartozik, hogy ne legyen telejsen egyértelmű, sőt!
Lélektani thriller a javából, bár a Manderley ház asszonya jobban tetszett, valószínűleg Hitchcock mesteri rendezése miatt is.
Igazi spoiler jön:
spoiler
A színészi alakítások nem ragyogóak, de nem is rosszak, Rachel Weiss különösen tetszett.
Jajjj…Hát, nem erre számítottam. A trailer alapján egy érdekes, misztikus, kicsit talán horrorisztikus, viktoriánus történet tárult elém, ehelyett egy unalmas, bosszantó és furcsa végterméket kaptam. Rachel karakterét tekintve pozitívnak tartottam azt az ábrázolást, amit a film elején láthatunk; vagyis amit nem láthatunk, ugyanis addig a pillanatig, amíg a titokzatos unokanővér meg nem jelenik, még talán izgultam is egy kicsit és felettébb felkeltette az érdeklődésemet, hogy ekkora rejtély övezi Rachel személyét. No de aztán megjelent; és tönkretette az egész filmet. Ennyire ostoba hősszerelmest én filmben ábrázolva még nem mostanában láttam. Kérdem én: mért kell feláldozni mindent egy nőért, meggondolatlanul és ostobábbnál ostobább módon? hogyan létezik az, hogy első látásra beleessen valaki egy „végzet asszonya” típusú emberbe, amikor az elején – a megismerkedés előtt – még a puszta létezését is elátkozza? Egyszerűen nem értem. A fiatal, árván maradt, anyakomplexusban szenvedő fiú és a komoly, érett nő közötti különbséget érzékeltem és meg is értem, de ettől függetlenül egy teljesen értelmetlen és összetákolt sztorit láttam. Most akkor ő tette vagy nem ő tette? Ez a mondat a filmben lehet, hogy érdekesen meg rejtélyesen hangzik, de könyörgöm, ne akarjunk már ennyire rejtélyesek maradni, hogy a boldog tudatlanságban hagyjuk a nézőt.
Elnézést kérek azoktól, akiknek tetszett a film, de én nem tudtam nagyon értékelni, ez látszik a véleményemen is, ami kb ugyanolyan összeeszkábált és összecsapott, mint maga ez a remekműnek korántsem mondható alkotás.
A film legnagyobb élvezeti értékét nálam az adta, hogy ezen a Rachel-ön tényleg nem lehetett kiigazodni. Bár mindkét főszereplő idegesítő, vártam, mi lesz a vége, szerintem igazán Maurier-s húzás volt.