A mézeshetek végeztével a fiatal pár egy ódon birtokra költözik, amelyet a feleség örökölt gyilkosság áldozatául esett nagynénjétől. A birtokon való élet azonban koránt sem mondható idillinek, mivel a fiatal asszony mindennapjait olyan történések zavarják meg, aminek következtében elkezd… [tovább]
Gázláng (1944) 107★
Szereplők
Kedvencelte 11
Várólistára tette 73
Kiemelt értékelések
Gázláng (1944) 81%
Kiváló pszichológiai dráma és thriller, ami lassú és mesteri módon mutatja be egy spoiler kapcsolat alakulását. Mindezt kiváló színészek tolmácsolásában, akik profi módon mutatják be, jellemzően nagyon finom játékkal a történet alakulását. Sajnos ma már annyiból rosszabb a dolog, hogy a címe alapvetően része lett a köznapi angol szlengnek, így már nem olyan nehéz kitalálni, miről szól, bár ez a film értékéből keveset von le. Ha hibát kellene mutatnom benne, az leginkább a negatív karakter súlytalansága lenne: az embernek ugyan normális célja van, de végső soron csak azért gonosz, mert miért ne… De mindenképp érdemes megnézni.
Gázláng (1944) 81%
Ha nem írják ki az elején, hogy Cukor rendezte, én teljesen biztosan állítottam volna, hogy Hitchcock műve. Nagyon jó film, a nyomasztó hangulata miatt kicsit a Manderley-ház asszonyára emlékeztet.
Gázláng (1944) 81%
Teljesen megértem, hogy több mint 70 éve nagy szám volt ez a film, engem lekötött, Ingrid Bergman csodálatos színésznő volt.
Viszont nem volt különösebben fenntartva a feszültség, és a csattanó is elmaradt, mert az elején le lett lőve a poén a pasival kapcsolatban. Inkább az volt érdekes, hogy hogyan épül fel egy bántalmazó kapcsolat, és manipulál egy (valószínűleg) nárcisztikus férfi.
Gázláng (1944) 81%
Gyakorlatilag egyetlen helyszínen játszódó kevés szereplős alkotás, amelyben mindvégig fenn tudják tartani az izgalmat.
Az érdekessége a történetnek, hogy a pszichológia tulajdonképpen e filmből illetve az annak alapját képező darabról nevezte el a filmben is megjelenő manipulációs technikát, amelynek nyomán – többnyire párkapcsolatban – az egyik fél a másik világát, valóságát különböző módszerekkel megváltoztatja, s ezáltal a másik egy a valóságtól teljesen eltérő valóságot érzékel és vél valódinak. A film tökéletesen mutatja be, miről is van szó. Félelmetes.
Gázláng (1944) 81%
A bántalmazó kapcsolat iskolapéldája ez a film.
A főszereplő férfi minden nárcisztikusokra jellemző manipulatív technikát tökéletesen alkalmaz.
Egyetlen problémám volt csak a filmmel, nevezetesen Paula karaktere. Még akkor is bárgyú és megvezethető volt, amikor agresszíven és direkt módon vonta kétségbe a férje.
Tudom, ha már szét van ködösítve az ember agya, akkor nem olyan könnyű az egyértelműt sem észrevenni, de ez azért túl feltűnő volt.
Amúgy a film jelentős részében lerítt a pasiról, hogy semmit sem érez, sunyi módon viselkedik.
A helyszín, a cselekmény tetszett. Ingrid Bergman pedig meseszép volt!
Gázláng (1944) 81%
Ó, te jó ég! Angela Lansbury milyen fiatal, alig ismertem meg :) A film felépítése jó, ahogy a férj apránként őrületbe kergeti nejét. Kicsit ünneprontó leszek, mert ez egy híres film, és értem is, hogy miért. Mégis az a feszültség, amit létre szeretnének fokozatosan hozni a film alatt, valahogy nálam nem működött (vagy csak rossz passzban voltam), és kicsit sok volt (nem is kicsit) a szenvelgő tekintet, a drámai nézés. Nem volt rossz a film…..sőt…….de többet vártam.
Gázláng (1944) 81%
Aha, szóval értem, hogy ez híres meg minden.
Azt meg főleg értem, hogy miért akarták ennek a filmnek a készítői annyira, hogy az 1940-es brit eredeti inkább ne is létezzen.
Igen, a brit pont annyival jobb, amennyivel európaibb.
Ez meg pont annyival rosszabb, amennyival amerikaibb – szájbarágósabb, didaktikusabb, megmagyarázósabb, szenvelgősebb.
Ami az eredetiben totál valóságos libabőrös rém-terror, az itt szépséges I. Bergman-ájulat. Szép, tényleg, de kicsit kevésbé hiszem el.
spoiler
Gázláng (1944) 81%
Jó film,de még jobb lett volna úgy, ha a fülszöveg, vagy mi az nem Spoilerezi szét.