Évek alatt (2019–2019) 79

Years and Years
angol · dráma, sorozat, minisorozat
6 rész (epizódhossz: 60')

A sorozat a Manchesterben élő Lyons család életét követi nyomon. Életük 2019-ben, egy kulcsfontosságú éjszakán megváltozik, a történet felgyorsul, és megmutatja, mi történik velük a jövőben, az elkövetkezendő 15 évben. Minden bekövetkezett, amitől féltünk és reméltük: a társadalom melegebbé és… [tovább]

angol

Szereposztás

Jade AlleyneRuby Bisme-Lyons
Maxim BaldryViktor
Sharon Duncan-BrewsterFran Baxter
Jessica HynesEdith
Rory KinnearStephen Lyons
Ruth MadeleyRosie
T'Nia MillerCeleste
Anne ReidMuriel
Emma ThompsonVivienne Rook
Russell ToveyDaniel Lyons

További szereplők

Kedvencelte 23

Várólistára tette 119


Kiemelt értékelések

Mesemondo

Nagyon erős a mezőny, de azt hiszem, az idei év egyik (ha nem a) legjobb sorozata. Jó színészek, remek alapötlet, izgalmas sztorik, és nagyon, nagyon tűpontosan leírja, hová fajulhat a világ jelenlegi helyzete, ha nem kapunk a fejünkhöz. Azt is szerettem benne, hogy nem csak a lehetséges rossz következményekre fókuszál, hanem mellette követi a technológia fejlődését is; nem disztópia, inkább egy lehetséges jövőkép, annak minden jó és pocsék részével együtt. Szerethető karakterek, változatos reprezentáció (anélkül, hogy ki lenne hangsúlyozva, csak amúgy természetesen), és VAN BENNE EGY HIVATÁSOS MESEMONDÓ IS! <3

ziara

Atyaég! Soha többet nem akarom látni ezt a sorozatot!

17 hozzászólás
Szencsike 

Véletlenül akadtam rá a sorozatra az HBO-s kínálatot böngészve és gondoltam hátha jó lesz. Nos, tényleg jó volt, sőt, egészen kiváló a maga nemében. Az biztos, hogy a Lyons család egy szerethető, kedvelhető família, szerintem mindenki megtalálja majd belőle a maga kedvencét (Nagyit mindenkinek ajánlom a figyelmébe!). Igaz, mint minden család, ők sem hibátlanok. Emiatt a néző sokszor egy szappanoperában érezheti magát, és ki-ki a maga ízlésének megfelelően emésztheti meg a családi szálakat.
A sorozat nagy előnye azonban a jövőkép. Ez a jövőkép is egy előrejelzés a sok közül, de az biztos, hogy egész reálisan mutatja meg, mi történhet 10 évvel később. A politikai (Trump második elnökségének igenis valós esélyei vannak és annak is, hogy meghülyül, az országok radikalizálódnak, ki tudja miféle politikusok kerülnek elő és kire hallgat a nép, és igen, Viv Rook a szélsőséges nézeteivel maga a megtestesült átlagember és emiatt esélyes egy választáson, mert a nép hangján szólal meg, EU szétesése, Amerika elzárkózása, Kína előretörése), társadalmi (migrációs válság, háborúk és következményei), gazdasági (bankcsődök, országcsődök, még Magyarországot is megemlítik), környezeti (a finom utalások, ahogy említik, hogy milyen állat és növényfajok tűnnek el és miféle ételhelyettesítőket használnak, vagy épp mekkora viharok, szárazságok vannak) és tudományos (hova fejlődhet a robotika, a kommunikáció) változásokban biztos, hogy van túlzás, de az is igaz, hogy amilyen korszakot élünk jelenleg, nem kizárt semmi.
A színészi játék nagyon klassz, Emma Thompsonnak jutalomjáték volt Viv szerepe.
A Lyons család csak egy példa arra, hogyan éli meg az angol felső-középosztály ezeket a lehetséges változásokat, de hozhattak volna más családot vagy más főhősöket, úgyis izgalmas lenne. A befejező részben a Nagyi monológja abszolút igaz, sajnos ha nem emeljük fel a szavunkat, akkor csak tétlen nézői leszünk a világ változásainak és csodálkozunk, ha valami nem tetszik. Nem tudom mit hoz a jövő, de ennél rosszabb sose legyen.

eNNBeus 

Nagyon sok velős téma bele van töltve ebbe a 6 részbe, lényegében mindegyik külön-külön is megállná a helyét egy sorozatban, nem is tudom hirtelen hova kapjam a fejem. Viszont nekem még így sem volt sok. Biztosan lehetett volna finomabban is kibontani akár a technológia fejlődését (felhőbe fellőtt tudat pfffff), akár az atom kérdést (ez viszont kár hogy nem kapott több teret), vagy egyáltalán a homoszexualitást. De jó volt úgymond globálisan egy vödörbe dobva látni mindezt és kirobbanni, hiszen akárhogy is nézzük ezek mind itt vannak, kezdenek csúcsosodni. Az életvitelünk hatásai, az egonk hatásai, a felelősség nem vállalásának hatásai, vagyis inkább a nem veszek róla tudomást akkor nincs felfogás hatásai, és igenis lehet hogy egyszer csak egy pontban fog minden kirobbanni, aztán majd csak nézhetünk ki a fejünkből hogy ez mégis hogy történhetett (miközben pontosan tudjuk hogy történt)? Érdekes módon építette bele a politikát és a világ történéseit a család életén keresztül, Emma Thompson nagyon ütős volt a szerepében, igazán kemény nőt alakított, a szája minden rezdülésén azt éreztem hogy pontosan tudja minden szavának a célját. Szépen felépítették ahogyan először megkedvelik őt, egy senkiből nőtte ki magát, mint aki ó jaj nem is akarta az egészet, vagy ójaj nem is gondolta hogy ez tényleg megtörténhet, csak eljátszott a gondolattal és tessék képviselője majd vezetője lesz egy országnak. Nyitva hagyva a kérdést kimozgatta a szálakat, mozgatta-e egyáltalán valaki…
Viszont a legerősebb a nagyi volt, egyszerre gyűlöltem és szerettem, és az utolsó részben az a monológ. Hát igen, egy szavával sem tudnék vitatkozni, és tetszik/nem tetszik piszok nehéz úgy élni hogy ne legyenek olyan tevékenységek amik nem ebbe a kicsúcsosodásba kergetnek minket, lehetünk mi akármennyire is tudatosak. A nagyi pénztáros példája ezt annyira szépen kirajzolta basszus.
Egyetlen dolgot emelnék ki az apró negatívumok mellett jobban, nekem 15év nem támasztott alá ennyire radikális és ilyen gyors lefolyású technológiai fejlődést mint amit felvázoltak. Minden más rendben volt. Lehet benne még persze hibákat találni, de a téma nagyon is aktuális, a kibontás nagyon erős, és más szempontból nézve a 15év nagyon is jól példázza, hogy az életünk és a körülöttünk lévő társadalom nagyon is gyorsan úgy össze tud roppani hogy pislogni sem lesz időnk, miközben mi csiga lassúsággal reagálunk az életünk területein a változásokra, mintha nem is akarnánk igazából reagálni, változni, csak nyugtatgatjuk finoman a lelkiismeretünket…

Bazil 

Hát ezt rosszkor néztem meg.
Na, nem vagyok szerintem túl érzékeny, meg persze ez egy film. Fikció. A jövő fikciója? Meg persze ez a család inkább egy állatorvosi ló. De mivel sok (túl sok) benne az aktuálpolitika, és mivel itt ugye nem illik politikai célzatú szónoklatokat tenni, és nem utolsósorban meg igazán nem szeretném, ha valamelyik napom azzal kezdődne úgy hajnal ötkor, hogy megáll a ház előtt egy nagy, fekete autó.
Szóval engem ne k.ssoltasson be senki, bek.ssolok én magamtól is.* Annyit tudok mondani, hogy csak azért TÍZ csillag, mert úgy látom, itt sokan szeretik, és ez a menő.
Igazából a világ legrosszabb sorozata. Métely. Bűn. Maga a patás ördög. Nehogy megnézd!
Lájkoljátok, osszátok!

*spoiler

Mr_White 

Egy újabb Black Mirror klón, csak ez a sorozat nem a technikai fejlődés veszélyeivel foglalkozik, hanem a társadalmi és politikai változásokkal. 2019–2034-ig öleli fel a jövőt, igaz, a sorozat gerince 2024–2029 között játszódik. Amit látunk, az túlságosan is reális ahhoz, hogy legalább enyhe, gyomor körüli szorongás nélkül végig lehessen nézni. És ez Nagy-Britannia, nem Észak-Balkán.

Ascyra 

Aludtam rá egyet, mert az utolsó részt kb. a felétől bőgve néztem végig. Viszont, nem egyetlen részt szeretnék méltatni, hanem az egész sorozatot. Így viszont, (visszavettem kettőt) már nem 8 csillag. Nagyon nem. Szerintem:
– Emma Thompsonnak ez a szerep rohadt kényelmetlen volt. Zsenialitása kiütközik, de sajnos, átjön, hogy ő túl jó ahhoz, hogy elhiggyük: a mai világ miazmás mocskának szülötte. Nem viccelek: az elején, míg komikus jelentekben kellett tetszelegnie, egyszerűen remekelt (mint mindig), a végéhez (az igazság pillanatához) közeledve azonban… hoppá! Nem nagyon jött ez össze. Imádom, továbbra is – imádatomból ez a „félrecsúszás” mit sem von el.
– Túltoltak a filben, szinte mindent, amit lehet. Heteroszexuális kapcsolatból születő ölelést vagy csókot nem láttam a filben, azonban homoszexuális aktust többször, meg az „állópénisz” emoyi – itt elszállt az agyam. Értem, hogy szivárvány vagyunk, mi nagy egész Európa. Én is az vagyok. De leszögezném: nem attól lesz egyenjogúság ebben a kérdésben, ha a csapból is folyatják a másságot és szinte groteszk módon tolják, minden értelem, alapvető szándék nélkül – Látom enélkül is, érzem is, veletek vagyok enélkül is. Így meg egy kicsit sok(k). Tudom, hogy angol film enélkül nem készülhet, de az arany középút helyesebb lett volna. Így ezt elcsépelték és idegesítő, nehezen emészthető mellékzönge az egész.
– A férfi alakítások, a Viktort megformáló Maxim Baldry urat kivéve csapnivalóak. Ez mi volt?!
– Ok-okozati összefüggések hiányoznak: volt rá hat részük, hogy pl: spoiler Előzmény? Személyiség,- jellemfejlődés hol van? Sok a szereplő? Ok, akkor kell plusz két rész. Így ez rohadt gyenge volt.
– Legvége: heroikus és utópisztikus küzdelem az igazságért és az elnyomás ellen. Pipa. Megbőget, pipa. Túltolt, tipizált, unalmas, kissé nevetséges? Az. Híre-hamva sincs annak, hogy ez valóban így megtörténhet. Túl könnyű, egyszerű, hétköznapivá silányítva egy ekkora győzelmet.
Az egész sorozat kapcsán az volt az érzésem, hogy mintegy brainstorming keretében néhányan a film készítői stábból összeültek majd bedobáltak bizonyos ötleteket, mit lehetne megvalósítani a film témájában, lásd. technológiai újítások (no, ez rohadt szánalmas volt – tényleg ilyen ad-hoc, jobbat nem tudunk dolgok), mi történhet a világgal tíz év múlva „monnyatok má' valamit, bármit.. betesszük/felvesszük”.
Szóval, összevetve az egészet, és átgondolva: sok bajom van ezzel a sorozattal.
És akkor az előnyei:
– Új az íze. Akárhogy kóstolgatom, lehet, hogy a fentiek tükrözik a véleményemet, amely inkább negatív, az íze mégis valami más, mint az eddigiek. Ha valamiért érdemes megnézni, akkor az ez az íz és az alakítások, melyre azonnal rátérek.
– A nők! Ó te jó ég, kapkodtam a fejem, annyira megszerettem a női karaktereket, ezáltal a színészeket is. Fenomenális alakításokat nyújtanak (szigorúan nem osztályozott sorrendben) a hölgyek: T'NIa Miller, Ruth Madeley, Fran Baxter és Jessica Hynes. Utóbbi hölgy fantasztikus, minden pillanatát szemkigúvadva néztem. Zseni.
Szóval, írtam hideget-meleget, azt is érzem, ha az Évek alatt-ra gondolok: egyszer szuper, egyszer meg langyos víz. Egynek jó, nem nézném újra, de jól szórakoztam és nem tartom időpocsékolásnak. Meg kell nézni és ki-ki a maga szájíze szerint rágja meg és nyelje le (vagy köpje ki).

1 hozzászólás
rodicaindia 

Durvan jo sorozat! Annyira nehez elvonatkoztatni attol, hogy ez „csak film”. Kezdtem felni, mert tul „realisnak” hatott a jovokepe…

snowden

Meh! Nagyon felvizezett és átgondolatlan elmélkedés az emberiség történelmének elkövetkező évtizedéről, családi szappanoperába oltva. Összességében gyenge, az utolsó részre pedig nevetségessé is válik, végül könyörületet nem ismerve omlik össze. Kicsit az volt az érzésem, hogy a készítők minden víziót, ami eszükbe jutott, belepakolták az egyes epizódokba, belekaptak dolgokba, össze-vissza lett az egész. Pl. a technológiai fejlődés kapcsán: ha a cselekmény úgy kívánja, bárki fel tud törni komplett védelmi rendszereket, de ha ez nem megy, megteszi egy aknavető is. Nincs letisztázva elég sok minden, bár nagy volumenű események követik egymást (pénzügyi összeomlás, atomháború kezdete, globális menekültválság, alulról szerveződő forradalom), nem sikerül őket kidolgozni, lógnak a levegőben, epizodikusak a történések. És a legtöbb rész végén menetrendszerűen jön ez a szeletelős, metálos zene, köpni-nyelni nem tudsz egyszerűen… (SPOILER az első rész utolsó jelenete, remekül nyírja ki a feszültséget: https://www.youtube.com/watch… , és röhejes, hogy ugyanez jön a második rész végén is: https://www.youtube.com/watch…). Néhol sikerül ízlésesen felépíteni a jeleneteket: a nagyi monológja remek (https://www.youtube.com/watch…), az átkelés a csatornán brutális (https://www.youtube.com/watch…), összességében viszont borzalmasan túl van tolva az elképzelések zöme.

A szereplők alakítása se mindig tökéletes, Viktor kb. annyira ukrán, mint én, leginkább egy spanyol szívtipró hiteles megformálója, gyönyörűen kifejezéstelen tekintettel, mindegy, mi történik körülötte, gyermeki ártatlansággal szemléli az eseményeket. Emma Thompson viszont nagy volt! De a pálmát a nagyi és a feleség alakítása viszik, az ő párosuk abszolút működik, kiváló!

A néhány jó pillanat ellenére bőven feledhető, kár érte, mert amúgy fontos sorozat lett volna.

SzilSzilvi

Durván jó. A felvázolt jövő félelmetesen reális, a család szerethető, a színészek remekek. Az év sorozata eddig számomra.


Népszerű idézetek

gulden 

Edith Lyons: (…) Várd a következőt. Míg egy szörnytől szabadulsz, közben felébred majd egy másik a barlangjában.

6. rész

Ha tetszett a film, nézd meg ezeket is


Hasonló filmek címkék alapján