Danielle egy biszexuális, végzős egyetemista New Yorkban, aki helyét keresi a világban, és tisztában van azzal, hogy az iskolából kikerülve nem fog tudni mit kezdeni diplomájával. Könnyed kapcsolata van Max-szel, aki sugar daddyként anyagilag is támogatja. Egy süve (virrasztás) alkalmából… [tovább]
Danielle és a süvet (2020) 22★
Szereposztás
Rachel Sennott | Danielle |
---|---|
Molly Gordon | Maya |
Polly Draper | Debbie |
Danny Deferrari | Max |
Fred Melamed | Joel |
Dianna Agron | Kim |
Jackie Hoffman | Susan |
Sondra James | Maureen |
Deborah Offner | Ellie |
Vivien Landau | Roz |
Gyártó
Dimbo Pictures
Irving Harvey
It Doesn't Suck Productions
Kedvencelte 4
Várólistára tette 25
Kiemelt értékelések
Ha valami pusztítóan nyomasztó filmre vágytok, ajánlom.
Nem tetszett a film dinamikája, az első pillanatoktól kezdve jelen van benne ez a torokszorító hangulat, és folyamatosan fokozódik és fokozódik – majd egyszer csak váratlanul vége szakad a filmnek. Nincs igazi feloldás.
Örülök, mikor olyan filmek kerülnek elém, amikről semmit nem tudok, így tényleg mindenféle előzetes elvárások nélkül ülhetek le eléjük. Amikor a saját listámról válogatok, akkor ez ritka, mert pont ezek miatt az elvárások miatt kerül rá, bár a régebbi daraboknál ezt szerencsésen elfelejtem, így azért előfordul ez is.
A Danielle és a süvetet azonban nem én választottam, teljesen ismeretlen volt. Egy fiatal lány a cím- és főszereplő, Danielle, aki éppen nagyon nem tudja, mit kezdjen az életével. Érezhetően szeretne nagy dolgokat elérni, igazi változást a világban, és nem szakmát választani, de semmi nem úgy sül el az életében, ami persze biztosan múlik rajta is. Hazalátogat szüleihez, akikkel egy zsidó temetésen vesz részt. Ő maga a vallást nem gyakorolja, a közösséggel a kapcsolatot nem tartja, így itt extrán elveszetten érzi magát. A film nagyrészt a gyászházban zajlik, zsúfoltságban, el lehet képzelni, milyen az, mikor sokkal többen vannak valahol, mint általában. Danielle-lel mindenki közvetlen, hiszen ha jelen van, a közösség része, még ha nem is mindig tudják rögtön, kinek a kije, de a magánéletében szemrebbenés nélkül vájkálnak. Cserébe ő kevés embert ismer. Felbukkannak régi, nem várt ismerősök is. Az elvárások egyre magasabbak és egyenesen arányosan omlik össze Danielle. A rendező nagyon ügyesen érzékelteti a lány köré szoruló hurkot és az egzisztenciális krízist, amikor szeretne mindennek megfelelni, de ugyanakkor semminek sem tud. Az egész helyzet egy puskaporos hordó, tudjuk, hogy robban, de nem tudjuk, mikor és mekkorát.
Mindenképpen lenyűgöző a film hangulata, de a föntiekre érdemes számítani, mert ahogy látom, több helyen is vígjátékként jelölték meg – maximum pillanatok erejéig válik azzá, inkább keserű, cinikus, zavart, kínos. De azt nagyon jól csinálja.