Capone (2020) 24

Az egykor egy kegyetlen üzletember és szeszcsempész, Alphonse Capone vasszigorral uralta Chicago városát, aki az amerikai történelem leghírhedtebb és legfélelmetesebb gengszterévé vált. Negyvenhét évesen, közel egy évtizednyi börtönélet után a demencia elhatalmasodott Alphonse elméjén, a múlt… [tovább]

angol

Képek 7

Szereposztás

Tom HardyAl Capone
Linda CardelliniMae Capone
Jack LowdenCrawford
Kyle MacLachlanKarlock
Matt DillonJohnny
Noel FisherJunior
Al SapienzaRalph Capone
Kathrine NarducciRosie
Gino CafarelliGino
Mason GuccioneTony

Várólistára tette 50


Kiemelt értékelések

clarity 

olvastam, hogy milyen szar kritikákat kapott. szerintem azért, mert mindenki egy jó kis gengszter filmre számít a cím alapján. a krimihez sincs semmi köze, ez egy vérbeli dráma. Tom Hardy most is zseniálisat alakított (mint mindig). a látottakat csak az fogja igazán értékelni, akinek van némi nemű ismerete a demenciáról, illetve hogy milyen egy ilyen betegségben szenvedő emberi roncsnak a környezetében lenni, aki még árnyéka se régi önmagának. meglepődtem, hogy ez igaz történet és utána olvasva, tényleg..Al Capone utolsó éveiben durván visszanyalt a fagyi..szifilisz, demencia, elmebaj.

Irasalgor 

A Capone kifejezetten rossz film. Nem azért, mert egy bélmozgást bemutató disszonáns Tom Hardy alakítja benne a demens Al Caponét, hanem azért, mert az egymásra hányt cselekményfoszlányok nem állnak össze egy egésszé, amelyben igazából nem tudja eldönteni a néző, hogy szánja, vagy bánja, vagy megvesse, vagy eutanáziát kívánjon Caponénak. De nem tudja magáénak érezni a családja kálváriáját sem, hiszen a fókusz nem ezen van, ahogyan még arra sem lesz képes a néző, hogy „így múlik el a világ dicsősége” motívumot egy biccentéssel megrágja, mert egyszerűen erre sem domborodik ki teljes mértékben az alkotás. Hogy mi volt a célja ezzel Tranknak nem tudhatom, az alkotásnak talán annyi létjogosultsága van, hogy ez az időszak is a 20. század egyik leghíresebb gengszteréhez tartozik, de erre azért sosem fordított senki nagy figyelmet, így társadalmi szegmensét tekintve létjogosultsága éppen van, de hogy élvezettel senki se fogja nézni az is biztos. A lázálmokért és Hardynak azért jár egy-egy pont, de többet érdemelt még a Scoob is, mert az legalább érzelmeket tudott kiváltani belőlem, s érződött benne valami koncepció, míg itt erre nem jöttem rá.

Értékelés: 2/10

strangelove 

Josh Trank filmje stílusát, filmnyelvét tekintve teljesen hagyományos. Semmi kihívó vagy szokatlan nincs benne, leszámítva a viszonylagos cselekménytelenséget és lassúságot. Amiben viszont radikális, hogy az emberit a növényihez közelíti. Ennyiben a Capone a vegetáció filmje. Ugyanakkor felmerül a kérdés, miért pont Capone? Nyilván lehettek emögött financiális megfontolások, ki a fenét érdekelne egy mentálisan teljesen leépült zongorahangoló vagy targoncakezelő? A legendás gengszter neve önmagában márkanévként funkcionál. De a filmből világosan kiderül, hogy nem ez vagy nem csak ez állt a döntés hátterében. Mi érdekli a rendezőt Capone utolsó évéből? Elsősorban nem a növényi állapot, bár kérlelhetetlenül ábrázolja, hanem a paranoia és a bűntudat. Az őt zaklató fantomok. Ez pedig nyilván kevésbé jól vihető színre egy zongorahangoló vagy targoncakezelő sorsát ábrázolva, noha persze azok a szakmák sem mentek a árulástól.
Trank bevet egy csalit is, amolyan hamis indikátorát a cselekménynek, nevezetesen az elrejtett 10 millió dollárt. Mondjuk ezt is, mint egyébként a film nagy részét, mindenfajta feszültség nélkül vezényli le. A Capone határozottan nem jó film, de messze nem olyan rossz, mint a híre és néhány erőteljesebb epizód miatt érdemes lehet megnézni.

dulkap 

Jó lenne tudni, hogy Josh Trank-nek mi volt a célja a filmmel. Szimplán csak rúgni akart egyet Al Capone-ba vagy csak akart egy filmet a demenciáról csinálni, csak annyira rossz író, hogy önmagában képtelen volt a témáról írni, ezért elbújtatta a Capone-mítosz mögé.
Igazából a valósághoz minimális köze van a filmnek, leginkább egy gyenge író gyerekes fanatizálásáról van szó. Az egy dolog, hogy akad benne történelmi tévedés, amire mondhatjuk, nem dokumentumfilmről van szó. De sajnos annyira gyenge a forgatókönyv a kitalált eseményekkel, hogy ha nem Tom Hardy szerepelne benne, jó eséllyel a kutya sem beszélne róla. És valóban Hardy az egyetlen értékelhető benne, de sajnos ő sem tudja elvinni a hátán teljesen a filmet.

FélszipókásŐsmoly 

Testileg és szellemileg leépült, lázálmoktól gyötört, őrület határán túl táncoló, maga alá hugyozó, ágybaszaró egykori gengszter utolsó napjai. Rettenetesen rossz, nehezen értelmezhető, nyomasztó nézni. A színészi játék viszont remek.


Népszerű idézetek

Londonna 

– Ő nem a Tapsi Hapsi, bassza meg! El fog durranni a kibaszott agya!


Hasonló filmek címkék alapján