Egy szicíliai maffia főnök keresztet ajándékoz a San Franciscó-i halászoknak. Az ajándékot drog csempészésre használják, de az anyagot három ismeretlen ellopja. A főnök ártatlannak vallja magát mindenben, és megbízza az unokaöccsét, hogy keresse meg az igazi bűnösöket…
Várólistára tette 2
Kiemelt értékelések
Nagyon kíváncsi voltam erre a filmre. Roger Moore egy olasz krimiben, ami az Államokban játszódik!
Sosem voltam a színész rajongója, úgy emlékszem nagyon fiatalon Tony Cutis partnereként ismerkedtem meg vele egy sorozatban. Minden lében két kanál, hülye egy cím az biztos.
Itt sem volt túl hihető a szerepében, mint félig szicíliai származású ügyvéd, de nem volt bántóan rossz sem. A történet a maffia berkeiben játszódik, ahol felsejlik a bizalmatlanság a címben szereplő műtárgy és az abban csempészett anyag okán és ez lesz a film cselekményét elindító tárgy.
Az igazságot a nagyon okos Moore a számomra szimpatikusabb, Stacy Keach segítségével próbálja kideríteni. A film ritmusa és ezzel stílusa megegyezi a 70-es években készült más krimik hangulati világával. Sok a párbeszéd, kevés az akció. Az biztos, hogy Keach stílusosan tud kocsit tesztelni! ;) Ez az egyik legérdekesebb mozgalmasabb része a filmnek.
Semmi újdonságot nem kínál a mű, korrekt film, ami manapság már egy kicsit unalmasnak tűnhet a sok akció és CGI pornó világában.
Moore rajongóknak kötelező, ajánlom mindenkinek, aki tudja, mit várhat egy több mint 40 éves európai krimitől. És szereti is!
Rossz Roger Moore film nincs, maximum középszerű, de abból azért nem olyan nehéz a retrospektív nézőnek rányúlni egyre-egyre. Köszönhető ez részint Moore természetes adottságainak: nem nehéz sármos angol urat játszania egy sármos angol úrnak, ezt azért a legtöbb filmjében érezték a rendezői, producerei is. A szicíliai kereszt alkotói sajnos nem…
Ennél röhejesebb alapötletet keresve se találhatnánk, íme Roger Moore, a félig angol, félig szicíliai maffia-családtag, élő egyenesben Amerikából, a gondtalan és olcsó filmforgatások földjéről, amit a hetvenes években elleptek az olasz filmesek. Hogy mennyire működik, vagy nem működik jól a dolog, arról nem tudok nyilatkozni, Moore ugyanis meg sem próbál olaszt játszani – a karakterére úgyszólván ráhagyták ezt a bizonyos félvérséget, úgyhogy Moore csereszabatosan most is pontosan azt és úgy csinálja, mint a korabeli filmjeiben általában. Lazán, kék hidegvérrel jár az igazság nyomában, szédíti a körülötte lévő nőket, sőt, még teljesen ellentétes habitusú, mégis vele teljes szinkronban működő társat is kap maga mellé – a kérdés csak az, működik-e olyan jól Stacy Keach ebben a szerepben, mint anno Tony Curtis.
A film másik jellegzetes alappillére a Francia kapcsolattal felfedezhető teljesen világos rokonság. Nemcsak az alapfelállás, az amerikai alvilág európai kötődésének témája, de a látványos autós üldözések, mint meghatározó dramaturgiai csúcspontok is rímelnek a híres elődre. A kivitelezés persze látványosan gyengébb, bőven nem tudják az olaszok leutánozni, vagy megidézni Friedkin látásmódját és stílusát – benne van viszont a filmben a sajátjuk, ami megintcsak jól érezhetően annyira olasz… Van is a film elején egy szentimentális visszatekintés a szicíliai boldog gyermekkorra, hát ott bizony kedve lenne a nézőnek halálra kacagnia magát.
Nem ostoroznám tovább felesleges: kora fura öszvér-produkciója A szicíliai kereszt. Angol világsztár, olasz stáb, amerikai helyszín, hollywoodi forgatókönyv. Bevállalósabb, veszélyesebb, stílusosabb módon kivitelezve, mondjuk Alain Delonnal Moore helyén nagyobb siker lehetett volna!