Az elhagyatott New Orleans-i hotel mélyén sötét titok rejlik. A túlvilág bejárata kinyílni készül, és mikor az új lakók beköltöznek…a Gonoszt ébresztik fel. Démoni erők kelnek életre, melyek egyesével brutális módon támadják meg az élőket. Megmentheti egy ódon könyv szövege a lakókat a brutális… [tovább]
A pokol hét kapuja (1981) 26★
Képek 8
Szereplők
Kedvencelte 1
Várólistára tette 17
Kiemelt értékelések
Kizárólag a cím ihletett meg, mivel nagyon szeretem A kilencedik kaput, de biztos vagyok benne, hogy már a hetediken dörömbölni is elég para…
(…a jó filmek viszont tényleg a kilencedik kapu körül vannak, a hetediknél nem a borzongás, inkább a hányinger fog minket kerülgetni.)
Nem akarok azonban álszent lenni: Lucio Fulci és az ő látásmódja szinte külön iskola az olasz horrorok stilisztikailag és színvonalban is nagyon széles skálán mozgó koordinátarendszerében, és úgy tűnik, ebben még A pokol hét kapuja is kiemelt és fontos szereplő. A filmmel kapcsolatban gyakran (folyamatosan…) hivatkozott Lovecraft-i tematika abból a szempontból megtévesztő lehet, hogy Fulci egyértelműen nem azt látja vagy keresi, meríti ki Lovecraftból, ami sokakat a XXI. században hozzá vonz. A mozi nagyon egyenes és nyílt, már-már perverz aprólékossággal tolja az arcunkba a rothadás deformációját, a bomlás gyors és nevetséges, túltolt vizualitását. A pokol hét kapuja bizony gyomorforgató film, annak ellenére is, hogy a trükkfelvételek annyira bele vannak tolva a néző arcába, hogy azok komolyanvehetősége, hitelessége már sérül. Szó sincs esetében a Cannibal Holocaust elborzasztó, egyenes realizmusáról, ez a fajta gyilokorgia és literszámra fröcsögtetett tej és málnalé félreérthetetlenül tej és málnalé, mégsem esik jól nézni, mégsem értjük a célt és a funkciót. Én itt látom a Lovecraft-párhuzam buktatóját, hiszen az ő írásaiban sosem ez a bizonyos megelevenedő, fizikai, testi iszonyat volt a középpont.
Mindez viszont magyarázza számomra a kultikus mivoltot és az egyértelmű túlelemzést is: azért ez a film punk, legalább annyira, mint a Zombi mozik. Van az a pontja a feltűnő és funkciótlan undorításnak, amikor az aktus mégis performansszá változik, és ami képes megszólítani akár a retrospektív, akár a régisulis, anno a filmmel egyenesben találkozó horror-nézőket.
De ez sajnos nem az én világom.
Rettentoen ocska, es nem azert mert 40 eves film. Egyszeruen minden eleme annyira amator.
Viszont nevetni tudtam rajta, ezert jar a negy csillag.
Lovecraft ide vagy oda, nem az én filmem pláne nem az én stílusom. Nekem Lovecraft messze nem ez, de még csak nem is hasonló.