A látogatás (2022) 74

Speak No Evil · Gæsterne
97' · holland, dán · dráma, thriller, horror 18 !

0 díj · 1 jelölés

Nyaralásuk során egy dán család összeismerkedik egy holland családdal. Hazaérve postaládájukban máris meghívót találnak a holland családtól. Bár hezitálnak, végül mégis eleget tesznek az invitálásnak. Az eleinte kellemesnek tűnő hétvégén azonban hamar nem várt meglepetések érik őket.

Képek 13

Szereposztás

Morten BurianBjørn
Sidsel Siem KochLouise
Fedja van HuêtPatrick
Karina SmuldersKarin
Liva ForsbergAgnes
Marius DamslevAbel
Hichem YacoubiMuhajid
Jesper DupontJonas
Adrian BlanchardDerek
Sarina Maria RausaHannah

További szereplők

Kedvencelte 1

Várólistára tette 100


Kiemelt értékelések

Kiskakukk 

A bevállalós végkifejlet miatt 2 csillag, mert az tetszett. Egyébként szörnyen untam.

18 hozzászólás
BeL1eVe 

Már az elején tudva levő volt, hogy nem lesz egyszerű menet, és igen. Apránként tépi szét az ember idegszálait. Noha gyakran fordult elő a főszereplőink oldaláról a józan észnek erősen szembemenő döntések spoiler, és előrelátható volt hova futtatják ki spoiler a rideg hangulat, a zene, a hiteles színészek, az állandó feszkó végig fenntartották a figyelmem. Borzasztó kényelmetlen nézni, néhol már túlságosan is, ezt a fajta tehetetlenséget utoljára az Eden Lake-nél éreztem. Amolyan dán módra képes maradandóan sokkolni.

2 hozzászólás
csokidani 

Ez a film remekul mutatja be, hogy milyen az, amikor egy rakas szerencsetlenseg vagy, nem hallgatsz az osztoneidre.
Bőr ala kuszo, feszengo-frusztralo film, amivel pontosan el is erte azt a hatast, amit a rendezo ki akart valtani.
Utalatos mozi, roppant diszkomfortosan erzem most magam tole.

2 hozzászólás
eNNBeus

Pffffffff ez a film az elejétől a végéig egy piszkosul kellemetlen mozi, azonnali gyomorideg és kitartott az utolsó másodpercig. Tele van, rogyásig tele rossz döntésekkel, az apuka egy iggazi töketlen balfék (aki úgy látszik önmagán kívül mindenkire dühös a saját töketlenségéért), viszont szerintem ennek a filmnek pontosan ez volt a célja. Hogy ezt megmutassa, hogy az emberek megtanulnak nem hallgatni az ösztöneikre, azt hiszed veled sosem … Amikor már megtörténik még akkor sem hiszed el, és csinálod amit mondanak, és csak nézel mint egy barom. Azt hiszem ez volt a mondanivaló, és ha jól gondolom, akkor viszont minden másodperc a helyén volt. Kicsit meg is veregettem magamban a vállam, mert nekem nagyon sokszor jelez a kis lámpa, és mindig hallgatok rá, nem kockáztatok, annyit semmi nem ér, a gyerekemért pedig azonnal pusztítanék el bárkit, akkor jobb ha senki nem áll az utamba. Pffff kell pár nap mire ez a kellemetlen gyomorideg elmúlik.

2 hozzászólás
Serge_and_Boots 

Aláírom a filmmel kapcsolatos két visszatérő fordulat jogosságát: A látogatás sokkoló és megosztó mozi. Mint ilyennek, szükségszerűen fel kell mutatnia valamilyen konkrét, belőle jól kimeríthető mondanivalót, különben a néző öncélú terrorizálása funkció nélkül marad – ezesetben pedig egy horrorba hajló thriller, nos, szerintem kuka. A kérdés innentől az, átjön-e, mit akar nekünk mondani a stáb…

Én pedig azt hiszem, azoknak, akik világnézeti alaptól függetlenül érzékelik a modern nyugati életvitel és életfelfogás néhány sötét árnyalatú sajátosságát, önzését, elgépiesedését, a konformizmus által végletekig fokozott ingerszegénységét – nekik ez a film olyan mély gyomros lesz, ami után a lélek és a tudat is hosszasan sajog majd.
A látogatás üzenetszintű veleje az, hogy felhívja a figyelmet a jómódban, anyagi biztonságban, kölcsönösen elvárt és megadott gesztusok nyomvonala mentén komfortbuborékokban élő emberek kiszolgáltatottságára, befolyásolhatóságára, megvezethetőségére, tehetetlenségére. Arra, hogy ezek a sótlan, elegáns és egészséges, már-már teljesen egyéniségmentes, de kirakatba való férfiak és nők, meg az általuk alkotott családok szükségszerűen képtelenek kezelni vagy legalább dekódolni a szokatlan ingereket, főleg képtelenek már hagyatkozni a józan paraszti eszükre, nem még a túlélési ösztöneikre – utóbbi talán el is halt, hiszen felesleges, ha csupán azt kell eldönteniük napról napra, hónapról hónapra, hogy kínait vagy olaszt egyenek, melyik stream szolgáltatóra fizessenek elő, melyik foglalkozásra írassák a gyereket, hol töltsék a nyarat…
Ennek a társadalmi görbetükörnek a felvillantása első osztályú, intelligens húzás egy thrillertől, és az ehhez kapcsolódó meghatározó motívumok kivétel nélkül ütősek: a főszereplő házaspár olyan gyönyörűen üres és semmilyen, hogy az egyenesen parádés, a fickónak egyetlen őszinte gesztusa sincs, egy mosoly fel nem szalad a szájára. Bámulatos, ahogy a színészek szinte felolvadnak a nyugat-európai/amerikai középosztály sztereotipikus (szigorúan sztereotipikus, de erről kicsit később) szürkeségében. A filmet lezáró, immáron valóban spoiler változó tényleges spoiler is elrettentő, nem azért, amit látunk, hanem amit látni szeretnénk, de sosem következik be: elmarad az spoiler. spoiler, ez bizony rosszabb, mintha simán csak a spoiler fosztottak volna minket meg.
De, és ez egy hangsúlyos de: a film nyilván stilizál, és bár fontos, amiről beszél, ahogyan arról beszél, az szükségszerűen ellehetetleníti azt, hogy a téma ténylegesen eljusson a tömegekhez. A horror, a kimondottan nehezen emészthető, lélekbemaró horror magába zárja a jó és találó gondolatokat. Sőt, ha valaki ennek a filmnek a hatására még elzárkózóbb lesz, ne adja ég, egyenesen potenciális veszélyforrást lát majd a más országokban élő, máshogy öltözködő, máshogy beszélő, másfajta zenét hallgató, máshogy mulató, más habitusú emberekben, akkor pont hogy visszafelé sült el a dolog. A látogatásban nem a ránk leselkedő konkrét árnyak és veszélyforrások, fenyegetések a fontosak, hanem az elénk tartott görbetükör! Ezzel összefüggésében: természetesen a bemutatott szereplők és az általuk prezentált viselkedésminták is túlzóak, sőt, olykor karikatúraszerűek. A főhős házaspár mintha egy amerikai sitcomból lépett volna elő, ami sokat elmond az általuk bemutatott modell valószerűségéről.
És még egy de, ez se utolsósorban: azért ez a film veszettül unalmas! Van egy nagyon jól működő, nagyon jól elkapott vezérfonala, néhány remek hangulatépítő húzása, úgymint az operatőri munka, a zenével való manipuláció (bár ez mai normák szerint inkább középszer), de ezen túlmenően… Olykor rémesen hosszúak a kitartott jelenetek, funkció nélküliek, és éppen a két főszereplő konceptuális semmilyensége miatt benyomásoktól, ingerektől mentesek.

Lélekölő, de okos film, így elsősorban azoknak ajánlom, akik tudják magukról, hogy bírják az ilyesmit, sőt, főképp azoknak, akik távol is tudják tartani maguktól az efféle terrorgombócokat. A fent írtak fényében adom rá a hetest, mert szerintem minderről lehetne és kellene is úgy beszélni, hogy közben ne öljük meg vele a néző lelkét…

Ascyra 

Töröltem az első véleményem, mert… nem hagyott nyugodni ez a film. Jártamban és keltemben csak ez jutott eszembe, s néhány óra leforgása alatt sem sikerült teljesen megemészteni; csak-csak azon kaptam magam, hogy ezen jár az eszem.
Aztán leültem és átgondoltam és… hát mondhatnám, hogy megvilágosodtam, de ez enyhe öntömjénezés volna, maradjunk annyiban, hogy rádöbbentem a film néhány nagyon fontos közlendőjére, és ha lehet, még szomorúbb vagyok…
Az a mondat, az az egy mondat, abban minden benne van.
Egy férfi kérdez egy férfit, majd egy férfi válaszol a férfinak, és kettejük között a különbség nem csak annyiban rejlik, hogy egymással ellentétes oldalon állnak.
Az egyikük a modern férfi megtestesítője, a másik pedig valami állatias, kőkorszaki lenyomattal éli az életét. És a kettejük szembeállításából következik a film valódi drámája.
És most, ahogy e sorokat írom, olyan mély, iszonytató érzések tolulnak fel bennem… Sokkal több ez a film, mint aminek elsőre látszik. Úgyhogy, azt hiszem, vissza is vonom az előző írásom minden maradékát is: ez mindenkinek való, aki most jelenleg életben van és a XXI. század olykor mocskosul kegyetlen, a legtöbb alkalommal kilátástalan és baromi nehéz életét éli. Ismerje fel, hogy ez róla szól: szól az emancipált nőről, a lágy férfiakról, a nemek között teljesen elhalványuló határokról; szól az álkedvességről, amelyet – ismét köszönjük DRÁGA és mélyentisztelt USA – lépten-nyomon fellelhetsz, csak ki kell menned az utcára. És lássuk be, baromi hülyének kell ahhoz lenni, hogy ne ismerd fel, legalább a második, harmadik emberen, hogy mindez mekora fal, mekkora álca, milyen álruhákban járnak és beszélnek hozzád az emberek. Még a saját családodban is, csak nézzük meg a gyereknevelést a mai cipőben. Ilyenkor mindenki a szívéhez kap: az én gyerekem más, az én gyerekem tökély. Az én férjem más, én más vagyok, én őszinte vagyok!
Dehogy más. Kezdünk egy csodálatos olvasztótégely apró sói és borsai lenni, és egyszercsak elvegyülünk és többé nem leszünk megkülönböztethető fűszerei semely ételnek.
Ha ezt a filmet nézzük, mélyedjünk el benne. Éteri tanulságok sorakoznak benne rendre.
Tanulmány egy nőről, egy gyerekről és egy férfiról. És ugyanakkor tanulmány egy másik gyermekről, nőről és egy férfiról is. Katyvasz? Lássunk át rajta. Gondolkozzunk el rajta, vegyük le az álarcunkat egy pici időre, ne hagyjuk, hogy packázzanak velünk, igenis álljunk szembe a széllel, igenis kérdőjelezzük meg a dolgokat, védjük meg magunkat, ha bántanak!
Nem, nem lázítani akar ez a film. Ahhoz túl szomorú és túl kevés benne a vezényszó.
Ez a film tanítani sem akar. És ezt nagyon sajnálom és ezen… őszintén sikerült elbőgnöm magam.
Ez a film csak rámutat néhány rendkívül aktuális, borzasztó szomorú igazságra.
Megyek, levegőt kell vennem.
Egyedül érdemes megnézni, ha ti előbb ocsúdtok és éreztek rá a mélyére, rátok is vár néhány csendes óra, erre azt hiszem, fogadnék is.
Borzasztó ez a film. És egyben zseniális is… hihetetlen, hogy rábukkantam.

(Előző véleményemből ehhez ragaszkodnék még, a többi kuka: Uramisten :(
Ezt messze kerüljék azok, akik rosszul tűrik a vad kegyetlenséget, lelet tépő képeket.
Az a baj vele, hogy baromi európai minőség, és az amerikai szarokhoz szokott szemet kiégeti.
És végül egy jótanács: amikor a gyereked valami baromság miatt nyíg, ne a hisztire figyelj, hanem a saját ösztöneidre. Te vagy a felelős a gyerekedért, te szabod meg a határait. Sőt, képzeld el, hogy abból, hogy hibázik tanul is, ha hagyod tanulni belőle.
NEM KELL MINDENT A GYEREKÉRT MEGTENNI!

– Szívesen -.-

3 hozzászólás
eve58 

Hát ezért az időért igazán kár volt!
Mert viszolygással kevert hiányérzeten kívül nem hagyott mást bennem ez a valami :(

Roboraptor 

A forgatókönyvet szétcincálva lehet problémákba, megkérdőjelezhető döntésekbe futni, ahol az üzenet megfogalmazása fontosabbá válik a racionalitásnál. De az erőszakábrázolása éppúgy lehet i vitatott húzás is. A látogatás azonban mindvégig következetes marad az üzenetének átadásában, amennyiben a karakterek felől értelmezzük. Azzal együtt is, hogy a szereplők bőven hoznak logikátlan döntéseket. Mert éppen erről akar szólni: a mindenáron fenntartott jómodor bénító hatásáról. Nem elsősorban elrettentő tanmese akar lenni. Azt csupán eszközként használja a karakterekből fakadó történet keretezéséhez. A végeredmény pedig egy olyan sokkoló filmélmény, ami után kétszer is meggondoljuk, hogy szóba álljunk-e idegenekkel nyaralás alatt.

Filmkritika: https://www.roboraptor.hu/2022/12/16/a-latogatas-film-kritika/

Laren_Dorr

Kényelmetlen. Szerintem ez a szó jellemzi legjobban ezt a filmet.

Corvus_CoRex 

Uhh… én totál megértem a vendéglátókat. Pont az utolsó kérdés-felelet miatt.
Ugyanakkor undorító amit művelnek. :/

2 hozzászólás

Népszerű idézetek

Ódor_Endre 

– Really. No, I had a Swedish colleague when I worked for the Médecins Sans Frontières.
– You're a doctor?
– Yeah. No, really. He was the most boring and political correct man I've ever met in my entire life.

Ódor_Endre 

– And remember, I'm a vegetarian.
– I'm sorry?
– Yes, I don't eat meat.
– Oh, yes, yes. So good for the environment, yes. But you eat fish, right?
– Yes.
– So you're not a vegetarian, you're a pescatarian.
– Yes.

– And fish is not meat?
– Of course, um, but it's better for the environment.
– And the way the fishing industry works and how we treat the oceans is not affecting the climate?


Hasonló filmek címkék alapján