Egy törvényen kívüli csapatnak 24 órája van átszelni egy veszélyekkel teli sivatagot két nitroglicerinnel teli kamionnal, hogy megakadályozzanak egy halálos robbantást.
A félelem bére (2024) 13★
Szereposztás
Franck Gastambide | Fred |
---|---|
Alban Lenoir | Alex |
Ana Girardot | Clara |
Sofiane Zermani | Gauthier |
Astrid Whettnall | Anne Marchand |
Bakary Diombera | Djibril |
Sarah Afchain | Assia |
Ghita Berdai | Malya |
Alka Matewa | Alka |
Várólistára tette 10
Kiemelt értékelések
Oh anyám… nem is az, hogy ezt miért, hanem miért így? Nem volt eléggé kitaposva az út (ez itt elég áthallásos, nem?), újat akartak, de a modern néző szájízére hangszerelve? Ilyen a modern néző szájíze? Jajj már…
Nem szoktam én ennyit finnyázni, de ha van filmes koncepció, amit nagyon minimális ügyeskedéssel fel lehetett volna frissíteni, akkor az A félelem bére. Nézzük csak meg, milyen ügyesen saját stílusára, világára, szinte önnön rendezői univerzumára szabta a történetet húsz évvel a franciák után William Friedkin! Vagy – és ez most durva lesz, de – még tizen-néhány évvel később a MacGyver első évadának egyik epizódja, ami teljesen jól beépítette a maga sajátos barkácsolós univerzumába a romhalmaz teherautón nitroglicerint viszünk, mert kell és férfiasan helytállunk a halál küszöbén, mert nincs más választás koncepciót…
Na, ehhez képest csináltak újra a franciák 2024-ben egy Halálos iramban / Mad Max – Fury Road utánérzést az ikonikus pasimoziból, belezsúfolva mindent, de tényleg mindent, ami ma eladhat egy filmet a lehető legszélesebben elérhető streaminges közönségnek. Durrognak a fegyverek, szinte egy háborús film intenzitásával, van a színen jó nő (aki a negyedik percben már kamatyol a férfi főhőssel!), balhés tsaládi viszonyok, az arab rögvalóságban segítséget nyújtó önzetlen, idealista, de mindenre elszánt fehérek, sőt, még magát Vin Dieselt is megnyerték az egyik főszerepre! Na jó, őt nem, de a francia alteregóját igen!
Egyébként az ötlet, miszerint a klasszikus sztori talán napjaink arab sivatagaiban ölthetne új testet, még süvegelendő lehetne, még az ennek keretében megácsolt konfliktusok egy része is, de hogy ezzel a forgatókönyv és a rendező mennyire nem tudott kezdeni semmit, az egyenesen félelmetes. Semmi, a világon semmiféle elvont, érzelmi és értelmi mondanivaló, üzenet, hangulat, pszichés szál nem maradt meg az eredeti sztoriból – van helyette akció, dinamikus, látványos, CGI, izmos, izzadt, csöcsös, hisztis, 300 lóerős akció. Vették A félelem bérét, lelopták a karosszériáját, felpimpelték, mint Torettóék a Mustangot, és felhányták a streamre.
Külön arcpirító, hogy egy körülbelül ötperces szekvencia erejéig „remake”-elték az ’53-as mozi két ikonikus jelenetét, az olajtavon való átkelést és az útra gördült szikla felrobbantását. Utóbbi egy kapkodós montázs csupán, értelem nélkül (az akadályon ekkor egy teherautó már átkelt!), az előbbi meg egy fullos alibi, aminek a végén jön egy nem is annyira váratlan fordulat. Plusz csattanó, hogy a magasból mélybe hajtó teherautó vesztét itt spoiler.
Őszintén mondom, láttam már jóval rosszabb filmeket, de ennyire még azok sem borítottak ki. A világ hisztijét ki tudják hozni belőlem, amikor úgy modernizálnak filmklasszikusokat, hogy buta, mondvacsinált hülyeséggé alakítják őket, valós tartalom és mondanivaló nélkül. A 2024-es A félelem bére pontosan annyit ér, mint a Halálos iramban széria: semmit!
Borzalom. A forgatókönyv, a történet, az egész végig annyira lapos, hogy az már fáj! Nulla sztori, értelmetlen megoldás egy agyatlan promlémára, abszurd módon. Minden mozzanat bugyuta balgaság benne, a CGI is olcsó ZS kategória. Ezt nagyon benézte a francia filmipar.