Anya és lánya a lázadás után fellépő nehézségekkel igyekszik megbirkózni a nyolcvanas évek Teheránjában, amikor otthonukat egy titkos, gonosz erő szállja meg.
Under the Shadow (2016) 22★
Szereposztás
Narges Rashidi | Shideh |
---|---|
Bobby Naderi | Iraj |
Ray Haratian | Mr. Ebrahimi |
Avin Manshadi | Dorsa |
Arash Marandi | Dr. Reza |
Kedvencelte 1
Várólistára tette 21
Kiemelt értékelések
7-et adtam rá, de ez erős 7-es. Első filmes rendezőként jár a gratula. Kicsit féltem tőle, hogy az iráni képi világ és filmes nyelv esetleg nem fog tetszeni, de nem annyira erős a hatás, inkább csak külsőségekben. A film nagyon ügyesen lavírozik a „van kísértet vagy nincs kísértet” vonalon, és nem ad egyértelmű választ; mindkét szál hihető. Az utóbbira erősen rájátszik a megidézett iráni helyzet, a rakétatámadások erősítette belső többfrontos támadása a főszereplő anyának magával és a világgal. Ebben a vonatkozásban van némi enyhe párhuzam a Babadookkal, de azért nálam nincs azon a szinten sem drámailag sem képileg.
Érdemes megnézni.
Nem tudom, volt-e itt dzsinn vagy igazából nem is volt dzsinn, mindenesetre a frászt hozta rám ez a film.
Nagyon jó volt a hangulata és a képi világa. Jó volt a színészi játék és szerintem szép a perzsa nyelv.
-2 csillag, mert ennyire nyitott a vége:
1. vagy egész egyszerűen spoiler
2. vagy spoiler.
Jaj. Féltem. :D
Tetszett.
Horrorként számomra elég gyengén muzsikál. Adott egy háború, mégis a telefon, csengő, ajtón kopogás és kenyérpirító kísérteties hangja adja a félelem forrását. Amiknek természetesen sokkal hangosabbnak kell lenniük, mint a film alap zörejei, és a párbeszédek. És mi a legfőbb cél? Megtalálni a kislány elveszett babáját, mert anélkül nincs semmi és nem is lehet továbblépni. Ajj, nemár :D A finálét nem lövöm itt le, de számomra az is nevetséges volt.
Nem igazán működött, az az igazság, bár érteni véltem valahol, mit akar mondani. Az egy dolog, hogy belevisz egy kis mitológiát, amit nem bont ki, nem megy vele mélyre, csak felületesen, díszletként használja.
Az meg már egy másik, hogy a Babadook-ösvényt járja be, és valahol egy sérült személy traumatikus manifesztumai jelennek meg a filmben. Itt valahol a háborús környezet is szimbolikusan jelenik meg.