Fosch Dénes, nekünk csak Dini, egy szakadt, igen kisigényű naplopó. Kiderül, hogy van egy különleges képessége: olyan vírust hordoz, amely elpusztítja a betegségeket okozó összes többit. Vagyis végeredményben egészséget terjeszt az emberek között. Ez pedig azért nem semmi, természetes hát, hogy… [tovább]
Fosch Dénes, nekünk csak Dini, egy szakadt, igen kisigényű naplopó. Kiderül, hogy van egy különleges képessége: olyan vírust hordoz, amely elpusztítja a betegségeket okozó összes többit. Vagyis végeredményben egészséget terjeszt az emberek között. Ez pedig azért nem semmi, természetes hát, hogy sokak érdeklődését felkelti. Dini sorsa hát, hogy valóságos messiásként járja a világot, faluról falura, kocsmáról kocsmára, és kézrátétellel gyógyítson boldog-boldogtalant. Pedig szegény gyerek a betonon is szédül, legszívesebben pedig már hazamenne, ahol várják a hozzá hasonlóan nem túl intelligens, ellenben semmirekellő barátai. A Séta alig-alig emlékeztet Dyga Zsombor későbbi sikeres nagyjátékfilmjeire; persze talán helyesebb volna úgy mondani, azok nem emlékeztetnek a Sétára, ám sokaknak mégis előbb volt meg a közönségkedvenc Tesó és Kész cirkusz. Ez a réteg pedig okkal lehet kíváncsi, vajon milyen filmeket forgatott Dyga Zsombor pályája elején. Ebben az 1998-as alkotásban még jóval erősebb az abszurd vonal, és nagyobb a bátor, ám csapongó kísérletező kedv, mint mondjuk a humor. Mindenképp érdemes hát meg- és újranézni, nagyjából honnan indult a fiatal rendező látásmódja, milyen pontokat érintett pályája során, amíg elérkezett – idehaza mindenképp – egyedi hangulatú, mondhatjuk: szerzői, ám egyszersmind a közönség tetszését is kiérdemlő alkotásaihoz. [bezár]