Daniel sikeres színész, aki épp egy szuperprodukció londoni meghallgatására indul, de a repülőtérre menet még beugrik kedvenc kocsmájába a Prenzlauer Berg nevű hangulatos berlini negyedben. Itt megszólítja egy lepukkant külsejű férfi, akiről hamar kiderül, hogy a szomszédja. A tragikomikus… [tovább]
Saját lifttel a pokolba (2021) 19★
Képek 21
Szereposztás
Daniel Brühl | Daniel |
---|---|
Peter Kurth | Bruno |
Aenne Schwarz | Clara |
Rike Eckermann | Főbérlőnő |
Gode Benedix | Micha |
Nils Doergelo | Nils |
Vicky Krieps | |
Mex Schlüpfer | Guido |
Stefan Scheumann | Dirk |
Gyártó
Amusement Park Films
Erfttal Film
Warner Bros. Film Productions Germany
Kedvencelte 1
Várólistára tette 61
Kiemelt értékelések
Talán színházban lehet csak az ilyet nézni. Ilyen mit? Ez az, hogy darabot. Ez ízig-végig darab, még ha le is filmezték. Talán az egymáshoz közelhozó kamarában fel sem tűnnének a darab hibái. De így filmen… a hűvös vásznat nem sikerült felhevíteni. Adva van két férfi, ahol az egyik egy mocsok. Ez elég hamar kiderül. Aztán persze elbizonytalanodunk. Egy kicsit. A másiknak akkor viszont jónak kellene lennie. Hogy sajnáljuk. Hogy egy kicsit együttérezzünk vele. De nem megy. Nem. Nem igazán szimpi a csávó. Narcisztikus színésznek tűnik. Önteltnek. Fontoskodónak. Még ha nem lenne annyira híres, talán kicsit közelebb érezhetnénk magunkhoz. De így? Szóval azonosulás, bevonódás nuku. Jó, értem én, nem kell tiszta karaktereket színpadra állítani, maradhatunk az élet által bonyolultabbra és talán kevésbé érdekesre rajzolt figuráknál. Az élethazugság meg átlagpolgáriság fogalmát is régóta ismeri az irodalom. Igen ám, de a színpadi történetekben egyszercsak eljön, sőt: el kell jönnie a pillanatnak, amikor az üstdobok egyre erősödő és gyorsuló dübörgése hirtelen elviselhetetlen kakofóniába fordul, hogy aztán a cintányérok mindent megrázó összecsattanása után csak a némaság maradjon. Ez az, ami itt nincs. Mármint a helye megvan, van némi lüktetés is, meg cintányér, meg némaság – de az egész nem olyan. Milyen nem? Nem megrázó, nem felkavaró, nem lélekbe hatoló. Csak olyan hát igen jellegű. Olyan van ilyen, nohát, nohát.
De mondom, nem kell a tiszta karakterek szörnyűségbe torkolló összeütközését színpadra állítani. Az élet nem ilyen végletes. És még ha számon is kérem a színészektől az alakítás visszafogottságát, különösen a főszereplőtől, hogy a saját hullámvasútját ennél erőteljesebben is megjeleníthette volna, attól még nem volt az sem csekély, amit lehozott. A színpadon meg, ha csak két méterre ültem volna tőle, talán nem is Ibsenhez mérném a történetet, hanem tisztán láttam volna azt, hogy ilyen az élet. Hogy az élet ilyen. Pont ilyen.
Ez a film majdnem minden snittnél, vagyis hogy pontosabb legyek, majdnem minden „kocsmába-belépésnél” meglepett, csak fokozódott és fokozódott, és nem tudtam, hova, meddig jutunk el. Ez a film tulajdonképpen egy kamaradráma, 90 %-ban a kocsmában játszódik a 2 főszereplő beszélgetésével. A fő ok, a „miért” egy kicsit homályban maradt számomra, de egyébként teljesen meg vagyok elégedve ezzel a filmmel, amit az idei Be2Can nyitófilmjeként néztem meg. Daniel Brühl megcsillogtatja a nyelvtudását :), Peter Kurthot pedig még a Schmitkében ismertem meg (a filmet még fel kell játszanom ide).
Népszerű idézetek
– Where is the casting call?
– London.
– I've been there. I took flowers from the castle after the princess died.
– You just took them?
– There were so many, it didn't matter. Great city. Free flowers.
– But Berlin is better.
– Berlin is the best.
– Can we get two waters.
– Fizzy.
– Flat for me, please.
…
– Careful. Fish piss in water.
– June 15th: You two were due in Budapest, but you had two days of re-shoots for Mindful. But he didn't go.