Vizuálisan szerintem színvonalasabbak közé tartozik, csak azért mondanám igen gyengének, mert nincsen igazán mélysége a történetnek. A grandiózus öt és fél részes folyamat, hogy összeszedjék a csapatot a végén egy ötperces érzelemmentes jelenetbe vezet. Vagy a másik szál, hogy az ezredes mindenáron keresztbe akar tenni az alezredesnek, nehogy kimehessen küldetésre, aztán mikor kiderül a szabályszegés is, akkor csak kezet fognak aztán puszpá, ennyi?? Telibe szájbarágás az esetlegesen érdekes részeknél, a nézőt hülyének tekintjük, aztán odahányunk neki két jelenettel később egy szar poént, mint az összes magyar romantikus vígjátékban. ÜRES-ÜRES-ÜRES szereplők! Mindenkinek van egy vonása, ami rá jellemző és annyi, az egyik szerelmes, a másik morcos, a harmadik bohókás, a negyedik bosszúálló stb… mi ez, Hófehérke és a hét törpe, vagy mi?
A zene elég döglött. Van, hogy egy hangulatzene 3-4 jelenetet összeköt és indokolatlanul megállás nélkül megy a háttérben. Ezzel még azt a maradék érzelmet is kitörli, illetve más irányba tereli, amit a színészek beletesznek a jelenetbe. Mikor valami szöveges zeneszámot vágnak be, az pedig megy max 5 másodpercig, kötelezően a szöveg szájbarágós része. Illetve ezeket a zeneválasztásokat sem értem, hogy hagyhat jóvá bármelyik szakmabeli egy olyan részt, ahol egy üldözéses jelenet, aztán egy komoly megbeszélés alatt ugyanaz a bubizene megy, mint amikor egy mókás szereplő bénázik valamit. A zenének erősítenie kellene a megteremtett hangulatokat, de itt teljesen össze-vissza vannak.
Színészi játék nincs egy szinten, van pár rámenősebb karakter, illetve vannak, akik képesek legalább arcmimikát produkálni. Pl. Darvas (Márfi Márk) rendesen átvette a szerepét, vagy az elején Győrbíró (Górits Balázs) és a dandártábornok (Takátsy Péter) beszélgetése szerintem elég jó színvonal lett volna, ha tartják a sorozatban. De a legtöbb helyzetben úgy éreztem, hogy csak mindenki elmondja a három mondatát aztán lehet is lépni, mint valami gagyi szappanoperánál. Nem tudom, hogy ennyire feszengtek-e ezek a színészek, vagy a vágás miatt, vagy csak simán nem valók képernyőre. Sokszor teljesen természetellenes helyzetbe és szögekbe kell a színészeknek eljátszani a jeleneteket, nem mindig értettem a beállításokat.
A harcos jelenetek rendben voltak szerintem.
A történet olyan, mintha egy szappanoperát néznék, ami sehova sem vezet, csak a szereplők terepruhába vannak öltöztetve, fegyverrel az oldalukon. Egy logikus történetvezetés nélkül ide-oda ugrálnak a jelenetek az időben és térben is.
Díszleteseknek üzenem az összes filmben, ha egy funkcionális helyet élethűnek próbálunk beállítani, akkor ne zsírújnak kinéző cuccok vegyék már körbe az embereket.
Legalább a laktanyás jeleneteknél benn minden elhasznált, vagy klasszik régi 70-80-as évek bútorai meg minden; a főszereplő lakása meg egy katalógusból kiemelt amerikai pecó (ráadásul valami random erdőben!), ahol 3 ember él: egy mindent leszarom egyetemista, egy orvos anyuka és egy alig otthonlevő alezredes… és a kinti fészerben egy porszem nem látszik. Bekeretezett képek a konyhában az emeleten a munkahelyen, a kinti szerszámosban. Ez a sablon nagyon természetellenesen hat itthon és mégcsak nem is illik a főszereplő személyiségéhez.
Amikor megjelenik az epizódcím, mindig van egy borzasztó kezdő módjára bephotoshopolt kép 2-2 szereplőről, azt sem tudom, hogy az kinek az ötlete volt, de valami okádék, ahogy kinéz. Minden más legalább rendben volt az animációval, de ez valami ocsmány kupac, és minden egyes rész elején ott díszeleg. Egy óra photoshop alapok után jobbat csinál bárki.
Nem baki, de hiányolom a fénnyel és színekkel való munkát, még ezt sem használták ki a jelenetekben. Minden magyarországi rész ilyen koptatott döglött zöld meg szürke, az iraki pedig sivatagsárga :')