René Clément a korabeli filmkritikák tanúsága szerint a hivatalos francia filmművészet első számú alkotójává lett az ötvenes évek közepére. Nincs év, hogy ne nyerne valahol fesztiváldíjat. Nem lehetett könnyű ezzel a „teherrel” megbirkóznia, de a Monsieur Ripois fényesen bizonyítja, hogy… [tovább]
René Clément a korabeli filmkritikák tanúsága szerint a hivatalos francia filmművészet első számú alkotójává lett az ötvenes évek közepére. Nincs év, hogy ne nyerne valahol fesztiváldíjat. Nem lehetett könnyű ezzel a „teherrel” megbirkóznia, de a Monsieur Ripois fényesen bizonyítja, hogy sikerült neki. A Londonban forgatott film érdekes alkotás. Úgy érzi a néző, hogy megelőzte korát, s olyan képsorokra, jelenetekre figyel föl, amelyekhez hasonlóak csak öt-hat évvel később, az „új hullám” idejében váltak szokásossá. Maga a hős, az idegenben tétován sodródó nyelvtanár is igazi „anti-hős”, éppen ellentéte azoknak a karaktereknek, akiket Gérard Philipe játszani szokott. Az élvhajhász szoknyavadász tragikomikus alakja magában hordozza már a modern ember erkölcsi értékvesztését, kiúttalanságát. Gérard Philipe, aki nem csak e korszak, hanem talán a francia film jelképe is lett mindörökre, rendkívüli charme-ja mögött merész gúnnyal és keserűséggel ábrázolja „korunk hősét”. [bezár]