Egy csodálatos fogantatás. Egy kegyetlen király. Egy gyilkos hajsza. Ez a felnőtté válásról szóló bibliai eposz Mária bátor utazását mutatja be, hogy életet adjon a kis Jézusnak.
(forrás: Netflix)
Egy csodálatos fogantatás. Egy kegyetlen király. Egy gyilkos hajsza. Ez a felnőtté válásról szóló bibliai eposz Mária bátor utazását mutatja be, hogy életet adjon a kis Jézusnak.
(forrás: Netflix)
Gyártó
Aloe Entertainment
Creativity Media
Crown House Films
Streaming
Netflix
Eegész jó kis fikció (azaz kiegészítés a Szentíráshoz képest, hiszen egy csomó dolgot nem tudunk Mária életéből, főleg a gyerekkoráról), csak pár helyen vannak szolíd eltérések a Bibliához képest. Keresztényként szerintem mindenképpen érdemes megnézni.
A rendezés elmegy, van pár egészen szép kép és jelenet a film első felében, a színészi játék is elfogadható, Anthony Hopkins mint Herodes remekel, az ő jelenetei önmagukban szórakoztatóak és a történet javarészt koherens, már amennyire egy bibliai történet koherens lehet, míg el nem érünk a film utolsó 20 percéhez, ahol először egy szánalmas akció jelenetbe majd ájtatos maszlagba torkollik az egész. A jelmezek egy-két kivétellel a középiskolai amatőr színház szintjét súrolják, formátlan zsákruhák és lehellet vékony fátylak, röhejes dizájnok és oda nem illő anyagok, egyedül talán a római katonák jelmezei néznek ki valamennyire elfogadhatóan. Heródes kicsit túltolt arroganciája mellett Gabriel és Lucifer jelenteni voltak még értékelhetőek. Igazából csak azért tartottam ki a végéig, mert bíztam benne, hogy valami érdekeset fognak csinálni a történettel, de az egyetlen értelmes dolog, amit kihoztak belőle az József vehemenciája, hogy kiálljon Mária mellett, sajátjaként fogadja a gyermekét és Máriát is szereti fogja, ha engedi. Ez a mentalitás tetszett. Viszont az a kétlem hogy szándékolt irónia, hogy Mária kérdőre vonja anyját mikor az közli vele, hogy férjhez ígérték, mintha nem pont ugyanezt tették volna vele mikor a templomnak adták, de aztán minden rendben mert „így látták jónak”, hát ott nagyon forgattam a szemem. Mindenek fölött egy unalmas és elcsépelt újragondolása egy olyan történetnek aminek már alapból a legunalmasabb és legelcsépeltebb verziója él az emberek emlékezetében. Mária karaktere végtelen passzívitásáról híres és ez itt is így van. Mutat ellenkezést a történésékkel szemben de amint kimondatik hogy ez mind isten terve azonnal kiveszik belőle minden személyiség, amit a film elismerendőnek ábrázol én meg mindig is egy tragédiának tartottam.