Ralphie fiatal és egészséges, és van egy barátnője, akivel éppen babát várnak. Mégis úgy tűnik, valami nem stimmel nála. Uber-sofőr munkája nem elégíti ki, anyagilag sem áll biztos lábakon, és a saját testéhez való viszonya is furcsa. Amikor találkozik egy titokzatos libertárius férficsoport… [tovább]
Manodrome (2023) 6★
Szereplők
Jesse Eisenberg | Ralphie |
---|---|
Adrien Brody | Dan |
Odessa Young | Sal |
Sallieu Sesay | Ahmet |
Philip Ettinger | Jason |
Ethan Suplee | Leo |
Evan Jonigkeit | Brad |
Caleb Eberhardt | Aaron |
Gheorghe Muresan | Sachiel |
Brian Anthony Wilson | Zander |
Gyártó
Capstone Studios
Felix Culpa
Liminal Content
Pulse Films
Riverside Entertainment
Streaming
Netflix
Várólistára tette 21
Kiemelt értékelések
Manodrome (2023) 33%
Próbálok finoman fogalmazni… de nem megy: ez egy rakás sz@r.
Olyan ez a film, mint amikor veszel egy tábla csokit szép csomagolásban, erre elkezded enni és kiderül, hogy csak egy silány minőségű csoki (vagy ami még rosszabb: bevonómassza).
A cselekmény ismét elfér egy papírfecnin.
Nagyon mély mondanivalót akar átadni, helyette csak iszonyatosan röhejes, súlytalan. Ez a férfiszektás vonal még jó is lehetett volna, de amit itt műveltek, komolyan, mi volt már ez… (A nagy büdös semmi, konkrétan.)
Sikerült elpocsékolni a jobbra érdemes színészeket.
Inkább nézzétek meg ehelyett Az önvédelem művészetét, mert az ezzel ellentétben egy tök jó film, mégis kevesen ismerik/nézték meg.
Manodrome (2023) 33%
Férfinak lenni nem egyszerű: valami ilyesmire akar kifutni ez a sztori. Az apa, tehát férfi minta nélkül felnőtt srác görcsös és beteges próbálkozásában csapódik különféle erős férfiakhoz, és megtesz mindent, amit kérnek. Vonzza őt a magabiztos maszkulinitás. A homoszexuális kaland sem a homoszexualitásról, hanem az önazonosságot sugárzó férfinak való engedelmességről, a maximális kapcsolódásról szól. Aztán mivel ezektől a férfiaktól nem azt kapja meg, amire vágyott, bosszút áll rajtuk. Ám végül, teljesen abszurd módon, megtalálja a lehető legszimplább dolgot, amit azonban olyan nehéz adni: az elfogadó és megértő szeretetet.
A sztori enyhén szólva is meredek. Valahogy minden tévútnak tűnik benne. Persze lehet értelmezni a struktúrát ebben a háromszoros nekifutásban, lehet csodálni Eisenberg ihletett suttyóját (mindent az arcával, a szemével kell elmondania), lehet elmélkedni az Odessa Young által megjelenített lány kapcsán, hogy a hiányzó családi háttér nemtől függetlenül miképpen darálja le a lelket, de közben az egész film… nem is az, hogy esik szét darabokra, hanem inkább olyan darabosan áll csak össze. A rendező nagyon erős koncepcióval vághatott ebbe bele, és valószínűleg ez győzhetett meg mindenkit a részvételről. De amit összerakott, az nagyon nyers, kiforratlan maradt. A zsenialitás megcsillan nem egyszer, és emiatt nehéz pontosan megragadni, hol csúszhatott félre. Számomra mégis csak a piszkozatnak, egy nem végleges verziónak tűnik.