Kairo (2001) 23

Pulse / Circuit · 回路
118' · japán · sci-fi, thriller, horror, rejtély 18 !

Japán egyetemisták egy rejtélyes öngyilkosság-sorozat ügyében nyomoznak. A szálak egy webkamerás internetes oldalhoz vezetnek, amely azt ígéri, a felhasználó kapcsolatba léphet a holtakkal.

Szereposztás

Kato HaruhikoRyosuke Kawashima
Aso KumikoMichi Kudo
KoyukiHarue Karasawa
Kurume ArisakaJunko Sasano
Masatoshi MatsuoToshio Yabe
Shinji TakedaYoshizaki
Kairo (2001)
Forgatókönyvíró
Zeneszerző

Gyártó
Daiei Eiga
Hakuhodo
Imagica

Feldolgozásai

Mezsgye (2006)
Mezsgye (2006)

Kedvencelte 4

Várólistára tette 40


Kiemelt értékelések

eNNBeus 

Nehéz film, nehéz róla írni. Az a horror, ami a belsőre hat. Nincsenek benne hirtelen a semmiből eléd ugró alakok, minden amit látok ott is marad, nézed nézed és mégis működik, mert közben megsejted miről is van szó, a végtelen betonként ránk nehezedő magányról. Hihetetlen számomra hogy már 2001-ben ennyire előre tudta vetíteni hogy a technika fejlődése az internet mennyire magányossá tud tenni, az emberek a virtuális világban lassan átalakulnak, szellemekké válnak és eltűnnek. Ráadásul szabad akaratukból. spoiler Egész végig azt éreztem hogy nem értem pontosan mi miért történik, de amint a lényeg megvolt már nem is igazán érdekelt, mert teljesen átadtam magam ennek a belső magánynak. Nagyon jót tesz ennek a lélektani drámának a japánokra jellemző látszólagos érzelmi fagyosság, talán ezért is hatnak annyira jól a japán filmek, sokat bíz a képzeletre, okoz egyfajta szorongást. 9csillag ugyan mert pici hiányérzetem maradt (talán túlságosan hozzászoktam az amcsi félelemkeltéshez), de abszolút megy a kedvencek közé.
Ui: a hangok zseniálisak, változatosak, és nagyon erősen hatnak.

TLD 

Végre egy jó horror.

Vagyis nem horrornak mondanám, inkább egy borzasztóan nyomasztó, mintsem paráztató filozofálás az internet és általában a technika negatív hatásairól, meg még külön a facebookról. (Igen, 2001-ben ezek a japánok már tudtak róla.) Szellemek spoiler

rocketdog 

Egyszerre nosztalgikus látni hogyan is nézett ki 20 éve a windows, egy böngésző, az „internetbe beszállás”. Másrészt viszont nincs ebben semmi múltidéző, párhuzamba állítani a felhasználókat a képernyő mögött élő szellemekkel nagyon is ismerős. Mint egy Black Mirror epizód 10 évvel a BM előtt, csak kevésbé szájbarágósan tálalva. Illetve – amiben szerintem a japánok nagyon erősek – képes meglátni és megmutatni a harmóniát, a nyugalmat, a megbékélést is a „járványban”.

kkata76 

Vajon ebből mit csináltak Amerikában? Sajnos el tudom képzelni.
Nekem ez a film nagyon tetszett: a szokásos japán horrort kapjuk abból a szempontból, hogy nincs minden agyonmagyarázva, sőt, hatalmas hiátusok vannak a miérteknél és a hogyanoknál, konkrétan nézőként épp annyira nem tudunk semmit, mint a szereplők. (Illetve gyanús, hogy még a szereplők is többet tudnak nálunk, mert ők látnak dolgokat, amiket nekünk nem mutat meg a rendező.) A sztori épp annyira szakadozott és darabos, mint azok a filmfelvételek, amiket a filmben a monitorokon látunk.
Nagyon el lehet mélyülni a filmben, ha akarom, akár egzisztencialista filozófiai alapokon is elemezhetném a dolgot, de egyezzünk meg csak annyiban, hogy szerintem ez a film a magányról, a társadalomban való elidegenedésről, és az ez elől való menekülésről szól. Az ember társas lény, nem létezhet magányosan, úgy tűnik, egyik dimenzióban sem…
Technikailag is nagyon érdekes a film ahogy a „kép a képben” lehetőségeivel játszik: az operatőr megint Jun'ichirô Hayashi (Kör, Sötét víz, stb.), és ott van a zene meg azok a borzalmas hangeffektek… nagyon hatásos minden szinten.
Tíz csillag.

csokidani 

Ez kemény menet volt. Valamiféle horror-thriller-dráma-posztapokaliktikus művészfilm. Nehéz darab a hosszával a hosszú felvezetésével, megfoghatatlanságával és távol keleti filmes nyelvvel. Lassan áll össze a film és a cselekmény; majd egyértelművé válik a film valós mondanivalója is spoiler. A szellemek feltűnése a monitorokon ill azokon kívül technikailag sztem zseni, manapság is erős hatású.
Nem egy könnyed kikapcsolódás, de ínyencségnek, kitekintésnek jó választás.

MoiraCarey 

Az ijesztő jelenetek meg a „kép a képben” menő volt.
Egyébként nézzétek meg a Lain-t, mert abban minden megvan, ami a Kairo-ban.
Csak mellette még ezer másik dolog is. (és ezerszer jobb minden tekintetben)


Ha tetszett a film, nézd meg ezeket is


Hasonló filmek címkék alapján