Takahashi Rumiko mangája alapján készült színdarab, mely a Gekidan Shinkansen + Parco előadása, amit 2000 áprilisától májusáig mutattak be több helyszínen. Mivel a premier nagyon népszerű volt, így 2001 januárjától februárig újra előadták a színdarabot. A stáb és a főszereplők maradtak… [tovább]
Inuyasha Stage Play (2000) 1★
Szereposztás
Sato Atsuhiro | Inuyasha |
---|---|
Mabuchi Erika | Kagome |
Toyama Kyoko | Kikyo |
Kyou Shinsuke | Miroku |
Nishimuta Megumi | Naraku |
Kiemelt értékelések
„Manga wa manga. Anime wa anime. Butai wa butai.” Vagyis: A manga az manga, az anime az anime, a színdarab pedig színdarab – hangzott el a darabban, és valahol egyet is értek vele, de nem minden esetben jó, ha valami eltér az eredetitől. Itt sem volt az.
A történet akkora katyvasz, a karakterek – főleg a démonok – felismerhetetlenek, és szinte már paródia az egész…
De kezdjük az elején. Már úgy indított a darab, hogy csak pislogtam azon, hogy szamurájok szaladgálnak fel s alá, üldözve azt, aki ellopta a szent ékkövet. Szamurájok? Egy kis faluban? A mangát nem olvastam, az anime meg csak a színdarab után jelent meg, de a falusiak kapával és gereblyével még mindig valóságszerűbb, mint a szamurájok. Ráadásul Kaede is szamuráj volt. Aztán feltűnt Inuyasha, akinek szintén nem hasonlított a ruhája az általam ismert Inuyasháéhoz. Bordó felső és kék nadrág. Ez még hagyján is, mert amikor Kikyo is feltűnt kék ruhában, én csak fogtam a fejem. Jobban hasonlított egy kínai hercegnőhöz, mint japán papnőhöz. Egyébként a cselekmény itt még hű volt. Aztán jelenetváltás, jön Kagome, nadrágszoknyában és kabátban, azon már meg sem lepődtem, hogy a színek sem stimmelnek. Kagome hisztizik egy sort, majd megtámadja őt három bandita, remélve, hogy kicsikarhatnak tőle némi pénzt, majd jön Miroku (!!) és megmenti őt. Némi eszmecsere, taperolás, és pofon után rátérnek arra, hogy ez Inuyasha erdeje, majd meg is jelenik a fához szegezett Inuyasha a háttérben. Miután Miroku elmagyarázza és bemutatót tart, hogy az a nyíl egy szentelt nyíl, amit nem lehet csak úgy kihúzni, megint elkezdi taperolni Kagomét, aki kétségbeesve rohan Inuyashához és fenyegeti meg Mirokut, hogy kihúzza a nyilat. Természetesen véletlen meg is teszi, így Inuyasha feléled. Itt megint jön az ismerős jelenet, miszerint nekitámad Kagoménak, aztán Mirokutól megkapja a nyakláncot, amivel Kagome le is fegyverzi egyből. Ezután jön három démon, egy varjú, egy pók, és egy számomra beazonosíthatatlan fajta, aki egy fickó volt, felfújt női mellekkel, amiket még a pornószínészek is megirigyelnének, majd rájöttem, hogy ő valószínűleg a százlábú démon akart lenni. Rátámadnak Inuyasháékra, de sikeresen elintézik őket. Bár itt Inuyasha elveszti az erejét, majd visszaszerzi, ahoyg jön a hajnal… Aztán vált a jelenet, jön az öregasszony, aki feltámasztotta Kikyot, de itt férfi és most nem Kikyot támasztja fel hanem a három démont, akiket Inuék korábban legyőztek. Megjelenik Naraku is, ez a férfi-banya meg rátámad. Ezután megjelenik Yura is, a hajasdémon, akit csak a fésűről meg a koponyáról ismertem meg, majd a villámfivérek is, akik még röhelyesebbek, és csak onnan tudom, hogy ők voltak, mert bemutatkoztak. Ezek is rátámadnak Narakura, aki egyből leszereli őket, onnantól kezdve a csatlósai lesznek. Inuyasháék közben felkeresik Miyogát, akit egy férfi játszott, de a kezén volt egy bábfigura is, ami ugyanúgy nézett ki, mint ő beöltözve. Nem értettem mi a fenének 2 Miyoga. Akkor vagy legyen báb, egy feketébe öltözött statisztával, vagy legyen a színész báb nélkül. Teljesen más volt a szitu, mint a YYH-ban Koenma esetében. Na mindegy. Miyoga eleinte szófosó volt, aztán átment pantomimbe, a lelkesedésem a színdarabbal szembe, meg a béka segge alá. Innentől kezdtem igazán érezni, hogy ez megint csak nem más, mint egy elcseszett paródia, amit csak tetőzött Shippou megjelenése. Egy rókajelmezbe öltözött pasas. Természetesen Sangot és Sesshoumarut kihagyták… erről jut eszembe, Naraku új csatlósai megtámadják Inuyasháékat méghozzá Touga (Inuyasha apja) sírjánál. Szépen összemixelték igaz? Shippou egyébként megint apja bundáját akarja visszaszerezni, amit ezúttal nem a villámfivérek vettek el, miután végeztek vele, hanem a férfi-banya. Ennél is csak fogtam a fejem… Nos, miután szépen összeállt a kis csapat, folytatták tovább az ékkő keresést, közben Kikyot is feltámasztotta Naraku vagyis a férfi-banya, de Naraku utasítására. A végén pedig már Kikyo volt Naraku, az ékkőszilánkok is összeálltak és egy akkora gömb lett belőle, mint amit a jósok használnak jósláshoz… Itt már csak néztem, mint hal a szatyorba, kb a tekintetem is olyan üveges lehetett, mivel igazság szerint untam a darabot, és csak azért nem aludtam el, mert Kagome és Naraku csatlósai folyton visítottak.
Sok mindent nem értek a színdarabbal kapcsolatban. Először is miért kellett így átírni, összemixelni a történetet? Miért hagytak ki fontos szereplőket? Miért nem lehetett Naraku csatlósa akkor már Kagura és Kanna? Miért változtattak ennyit a jelmezeken? Miért lett inkább paródia? Lehet nem annak szánták, de bennem olyan érzést keltett. A színészek persze jól játszották a rájuk írt szerepet, de soknál a karakter kiforgatása volt vagy a színészi játék miatt vagy a jelmez miatt. Inuyashán (Sato Atsuhiro) és Mirokun (Kyou Shunsuke) kívül egyik karaktert sem éreztem úgy, hogy azt látom, akinek lennie kell. Szóval sajnos ez a darab is egy csalódás volt, pedig reméltem, hogy jobb lesz, mint az utódja, de nem. Nekem sajnos ez nem tetszett.