A film tízperces etüdök ciklusa. Az egyes darabok vágás nélkül készültek, egy-egy háromszáz méteres filmtekercs felhasználásával. Az alkotók kihívása tehát közös volt, a különbségek azonban a formai – technikai megkötöttség ellenére is jelentősek. Éppen ezek a különbségek teszik érdekessé az… [tovább]
A film tízperces etüdök ciklusa. Az egyes darabok vágás nélkül készültek, egy-egy háromszáz méteres filmtekercs felhasználásával. Az alkotók kihívása tehát közös volt, a különbségek azonban a formai – technikai megkötöttség ellenére is jelentősek. Éppen ezek a különbségek teszik érdekessé az összeállítást, melyben a hagyományos történet-meséléstől a filozófikus sűrítésen át a közvetlen dokumentációig számos alkotói hozzáállásra találhatunk példát.
Fedez: A kanca kikötve. Az előcsődört bevezetik. Az előcsődört elvezetik. A csődör fedez.
Ismeri a módszeremet? Konceptuális képzőművészeti akció, életveszéllyel.
Temetés: Temetés, vagy valami más…
Vérvonal: Egy halott férfi halántékából elindul a VÉR, mint üzenet.
Bázis elhagyása: Kotovac bácsinak felmond két mérges hírvivő, a hegy tetején. Napról napra Szikár játék Fassbindeer első rövidfilmjének motívumaival.
Smoke: A történések az utolsó kívánság és egy cigaretta köré szerveződnek.
Lendület: … melynek eredetére nem emlékezhetünk, de mégis mozgásban tart. [bezár]