A film rendkívüli brutalitással, keserű iróniával és nyers realizmussal ábrázolja egy magányos, komor férfi viszontagságait. Django egykori katona, aki az amerikai polgárháborúban az Unió seregében harcolt, de Délről származik. Sáros, mocskos és kihalt vidéken vezet az útja, maga után egy… [tovább]
Django (1966) 32★
Képek 6
Szereposztás
Franco Nero | Django |
---|---|
Ángel Álvarez | Nataniele |
José Bódalo | Hugo Rodriguez |
Loredana Nusciak | Maria |
Gino Pernice | Jonathan atya |
Simón Arriaga | Miguel |
Rafael Albaicín | Rodriguez embere |
Eduardo Fajardo | Jackson őrnagy |
Kedvencelte 1
Várólistára tette 27
Kiemelt értékelések
Django (1966) 74%
Az amerikai westernekhez képest, nyersebb, durvább, erőszakosabb film. A korszakban ilyeneket csak az olaszok csináltak, és milyen jó hogy csinálták. Nincs pátosz, magasztos hős, csak egy fickó aki bosszút áll/megment/pénzért öl (nem kívánt rész törlendő). Egyszer mindenképp megéri.
Django (1966) 74%
Corbucci munkásságában elég könnyű eltévedni. Ha rossz helyre nyúl az ember, máris egy westernvígjátékban találja magát – meglehetősen feszengő érzéssel, ha a Leone-féle kemény, férfias vonalra számított. A Django szerencsére nem ilyen: A halál csöndjénél talán kevésbé keményvonalas és nyers, de erőteljes, magát a műfaji keretek között is komolyan vevő (habár több műfaji kelléket nem, vagy egészen egyedien használó), maszkulin és rendkívül erőszakdús alkotás, amely viszont nem nélkülözi a finom érzelmességet sem, ha a helyzet úgy kívánja. A maga idejében akkora siker volt, hogy tömegével jelentek meg az epigonok akkoriban soron gyártott utánérzései, Django branddé vált. (Ilyetén népszerűsége a mai napig, ha nem is töretlen, de fennmaradt, lásd Tarantino 2013-as változatát.)
Ha Leonét szeretjük, amiért képes elvonatkoztatni a kétpólusú, fekete-fehér karaktervilágtól (ami az amerikai westernnek kevés kivétellel – pl. Peckinpah filmjei – kimondottan sajátja), a Djangót is szeretni fogjuk: a film bizonyos pontjain nehéz volna megmondani, ki a nagyobb rohadék. De az olasz western nem is a szimpátia árán magasztosítja fel hőseit, antihőseit.