Célpont neve: Salazar (2017) 3

Killing Salazar
95' · amerikai, román · akció, thriller, krimi 16 !

Egy DEA ügynökök csoportja azt a titkos feladatot kapja, hogy egy nemzetközi drogkartell vezetőjét biztonságban tartsák, míg az együttműködik a hatóságokkal. Az akciót azonban elárulják, és ártatlan ügynökök élete kerül veszélybe. Míg az áruló kilétét fel nem fedik, Jensen ügynök nem tudhatja… [tovább]

Szereposztás

Steven SeagalJohn Harrison
Luke GossTom Jensen őrnagy
Georges St-PierreBruno Sinclaire
Darren E. ScottSkony
Florin Piersic Jr.Joseph 'El Tiburon' Salazar
Martine ArgentAmanda Chavez
Lauro ChartrandEric Ramirez
Bruce CrawfordGary Dentze
Claudiu BleontEmilian
Howard DellMike Darol

További szereplők


Kiemelt értékelések

Serge_and_Boots 

Közhelyes lenne kizárólag Seagal jelenléte miatt lehúzni ezt a filmet, sőt, viszonylag meglepetten, de elég magabiztosan tudom jelezni: ezt a filmet még Seagal jelenléte sem teszi teljesen tönkre! Vannak ugyan ilyen aspektusai, de messze nem „látnod kell, hogy elhidd” típusú förtelem a Célpont neve: Salazar, és ha a 2010-es években ezt a színvonalat sikerült elérni a direct-to-DVD-TV-stream filmgyártási vonalon, akkor manapság akciófilm-rajongónak lenni sokkal jobb biznisz, mint tizenöt évvel ezelőtt volt!

Seagalon essünk túl gyorsan: a napszemcsis-szakállas, rommá hízott, egykor dicső félolasz-félindián-féljapán exkommandós ma már végképp száz százalékban alkalmatlan a kamera előtti munkára. Nem gonoszságból írom ezt, a fickónak harminc éve volt kisugárzása, stílusa, megjelenése, tömege a vásznon. Jól megkreált karakterekkel igenis képes volt szórakoztató cuccokat letenni az asztalra, de mivel fizikuma oda, fizimiskáját pedig direkt ennek takargatására optimalizálta, immáron nyugodtan helyettesíthetné őt a filmjeiben, hát… akár még én is, pedig nekem is maximum fizikai értelemben van tömegem a vásznon. Most már saját hiúságán kívül semmi sem magyarázza jelenlétét a színen, és ha gondosan távol is tartja magát a kínos és számára már lehetetlen akciótól, akkor sem képes hiteleset, értelmezhetőt, elfogadhatót alakítani. Hogyan is tudna, ha régen is a jó koreográfia, és a lendületes, kőegyszerű-szigorú, szúrós tekintete adta őt el, pont az, ami ma már nincs.
Gondolnánk, hogy ennek örömére a film minden egyéb alkotóeleme is hozzá butult, de nem! Pontosabban, Seagal okos módon el van dugva a néző elől, minimalizálják a jeleneteit, és ezeket is szénné vágják, hogy ne tűnjön fel, mennyire közel áll már a mozgásképtelenséghez is, viszont a mellette „szolgálatot teljesítő” színészeknek engedik a mutatványozást. Nyilván ők sem brillíroznak, ez a mozi sem tehetségkutató a következő évtizedek Schwazi/Sly/Willis pótlékai számára, de amit és ahogy prezentálnak, az nem a színjátszás legalja. Főleg nem az akciósztárság legalja. A fényképezés minősége, azt nem számítva, hogy kötelező jelleggel meg kell valahogy oldaniuk Seagal lendületének imitálását, elfogadható, a történet pedig egyenesen szellemes, még ha normál körülmények között még sok-sok óra munka várt volna rá, mielőtt valaki filmre alkalmazza. A végeredmény nem a minőségi szórakozás csimborasszója, de nem is az ivójátékok szokásos kellékfilmje. Ha jobb kedvem van, ide vetem, hogy ez a mozi korrekt abban a ligában, amiben indul, illetve a modern, Romániában forgatott Seagal mozik között egy váratlanul ízléses csúcspont…

Nem akarok nagyon elszakadni a realitástól, de nem is vetek meg zsigerből egyetlen műfajt, gyártót, vagy alkotót sem, és legyen Seagal bármennyire is használhatatlan mára, szerintem ez a film minden gyermekbetegségével együtt is beleférhet az erős közepes kategóriába. Aki nem hiszi, vegye a bátorságot és járjon utána.


Hasonló filmek címkék alapján