Aznap éjjel (2016–2016) 33

1 díj · 8 jelölés

Steven Zaillian és Richard Price sorozata egy bonyolult New Yorki gyilkosság krónikája. A történet középpontjában Naz, a különc pakisztáni diák áll, akit meghívnak a New York-i Lower East Side-ban rendezett partira. Az odajutáshoz jobb híján „kölcsönveszi” az apja taxiját, ám útközben egy… [tovább]

magyar

Szereposztás

Poorna JagannathanSafar Khan
Syam M. LafiHasan Khan
John TurturroJack Stone
David ChenInmate
Amara KaranChandra
Bill CampDennis Box
Sofia Black-D'EliaAndrea Cornish
Riz AhmedNasir 'Naz' Khan
Peyman MoaadiSalim Khan
Michael Kenneth WilliamsFreddy

További szereplők

Hirdetés

Kedvencelte 9

Várólistára tette 55


Kiemelt értékelések

Rits

Nem gyakran adok maximumot egy sorozatra vagy filmre, de ezért most megdolgoztak rendesen.
Ez nem egy klasszikus sorozat, inkább egy 9 órás film 8 felé vágva. Már a zseniális képekkel teli főcímnél azt gondoltam ebből valami jó fog kikerekedni és tényleg :)
Film képei önmagában is lenyügözőek, minden fontos szerepre, a legjobbat találták meg. A forgatókönyvírók, sem ma kezdték (Drót, Schindler listája), jók a párbeszédek, John Turturro karaktere és színészi teljesítménye pedig mindent visz nálam.
Nem is egy klasszikus krimi, nem igazán fontos ki a gyilkos, az egész film bőven túlmutat ezen.
Persze megvannak benne a klasszikus elemek is: nyomozás, börtönélet, bírósági jelenetek. De közben nagyon lassan folynak az események, fő karakteket alaposan megismerjük, de magát az egész folyamatot is, ahogyan egy bűneset eljut az első lépéstől a 'lezárásig'. Ebben nincs sok móka-kacagás, mit is várhatunk egy túlterhelt rendszertől, benne a nem túl felhőtlen életű szereplőkkel, ahol az igazságon kívül szinte minden fontosabb.
Az alaphangulat komor, sötét, keserédes humorral átitatva, és találunk még elszórva pár reménység morzsát is az út mentén …

Mr_White 

Kétségkívül nem rossz. Bár aki igazi krimire számít, abban maradnak majd hiányérzetek. Ez inkább egy dráma, ami azt mutatja meg, hogy mi történik egy emberrel, aki bekerül az igazságszolgáltatás gépezetébe – akár bűnös, akár ártatlan.
A tárgyalótermi részek hiányérzetet hagytak bennem, ennél sokkal jobban szétszedik a tanúkat, sokkal aprólékosabb a munka (na jó, amennyit én tudok erről jópár kortárs amerikai krimit elolvasva). Mindenesetre egy ilyen ügynek két ilyen „vékony” ügyvéddel nekimenni szinte reménytelen vállalkozás a valóságban.
Másrészt meg nagyon sántít nekem a taxi dolog, ami az egész cselekmény beindítója. Van egy taxi, amit hárman használnak, tehát gyakorlatilag folyamatos üzemben van. Akkor hogy lehet, hogy szombat este, a csúcsidőben ott pihen a ház előtt?

EfCsabi

Az HBO újonnan kitett magáért, egy nagyon jó kis mini sorozatot hoztak tető alá. A dráma és krimi jelzők teljesen jól passzolnak hozzá. Az opening is nagyon jól sikerült, már az megfogott az elején. Érdekes karaktereket lehet megismerni benne, és tekintve, hogy 8 részes, és lassú folyású, így egész jó képet kapunk a háttértörténetekről, és karakterfejlődésekről. A leglátványosabb a főszereplő Naz átalakulása, ahogy próbál alkalmazkodni, túlélni, küzdeni. John Turturro karaktere a kedvencem benne, egy védőügyvéd, aki a tényleges bűnösökre szakosodott, és szalagmunka szerűen kicsi pénzért gyorsan eljuttatja a vádlottakat némi elfogadható alkuig, egész addig, míg el nem kezd foglalkozni Naz ügyével.
Betekintést nyerhetünk az igazságszolgáltatás folyamatába, háttér munkálataiba, és bizony útvesztőibe, ahol már az igazság már elvész, és ami marad a helyén, az egy sztori, néhány bizonyíték, egy csésze spekuláció és következtetés, valamint egy hangyabokányi ujjal mutogatás.

Juci

Fú, ez de jó volt! Szeretjük (mármint a férjemmel mint sorozatnéző pártneremmel) az ilyen lassú folyású, aprólékos sztorikat, ahol inkább a szereplők mindennapi élete, kis kínlódásai a lényegesek, és ezeket nagyon jól bemutatta ez a sorozat. Közben pedig nemritkán iszonyatos feszültséggel töltött pillanatokkal is megajándékozott. Ajánlom!

Riley

Nem rossz mini-sorozat, ugyanakkor az átlag számára elég lassú folyású is. Értsd: mikor befejezted, a 8 epizódot (ebből kettő hosszabb, mint a többi) az az érzésed van, hogy egy kb: két-két és fél órás film lényegi cselekményének felelt meg az egész. Realisztikusan ábrázolja az ügymeneteket, jól mozgatja a karaktereket, ám ha arra számít a néző, hogy mindenre fény derül, csalódni fog. Leginkább azt mutatja be a sorozat, hogy mi történik valakivel, aki az igazságszolgáltatás fogaskerekei közé akad, és a körülötte levők mit csinálnak. A tárgyalóteremben már másodlagos az igazság, és minden a jól előadott sztori. Örültem volna, ha lezavarják 6 epizódban, ami kényelmes lett volna, és talán egy csöppet lendületesebbé is tette volna. Krimi sorozatból akadnak jobbak is, pl a Top of the Lake, amiben egyértelmű kik állnak a háttérben, csak a miért-ek és a hogyanok nem, vagy a The Killing, aminek az első két évadában bár túl lett húzva (JÓCSKÁN) a bűnügy, azért jó csavarokkal dolgozott és szépen. A The Night Of érdekes tanulmány, amolyan krónika, drámában és krimiben is egyenletes, de egyikben sem kiugró. Azt hiszem a True Detective 2. évadánál jobban tetszett, de ha ahelyett ment volna le, nem mentette volna meg azt a sorozatot, lényegében mert nincsenek kiugró, sokkoló részei és mert tényleg csak araszolgat.

3 hozzászólás
Little_Monster 

Talán ha nem az American Crime Story után nézem, jobban tetszett volna. Nincsenek jogi tanulmányaim, ennek ellenére többször a szereplők helyett is tiltakoztam volna a per alatt, megalapozott indokkal, de semmi nem hangzott el. A tárgyalás részét épp ezért mélypontként éltem meg, egyáltalán nem ilyennek képzelem el az ügyvédi hozzáállást, de az ügyésznő akasztott ki legjobban. Nem tudom, hogy a botox volt túl sok, vagy a karakternek kellett ilyennek lennie, de végig az a kérdés volt bennem, hogy: ennek meg mi baja? Egyáltalán nem jött át, hogy miféle castingon kaphatta meg ezt a szerepet, vagy miféle forgatókönyvíró talál ki ilyen karaktert. Alapvetően sokszor untam, talán a második részben voltak olyan értelmetlenül hosszan kitartott beállítások a csukódó börtönajtóról, hogy azt hittem azonnal abbahagyom. A karakterfejlődésre ennyi idő alatt sokkal nagyobb figyelmet lehetett volna fordítani, ha már Walter White-féle átváltozásról beszélünk, meg lehetett volna ezt támogatni pár plusz jelenettel. Riz Ahmed egész jó színész kezd lenni, spoiler. Sajnos a kliséket sem tudták kikerülni spoiler, ahogy nekem Freddy rajongása Nazért is erőltetett és indokolatlan volt. Számomra a legmeglepőbb, hogy végül Jack Stone lett a kedvencem, mert nála visszataszítóbb karakterrel még szerintem nem találkoztam. Nem szokványos, hogy egy bőrbetegségben szenvedő ember napi küzdelmét ilyen részletességgel mutassák be és bizony engem ez az elején elborzasztott. A célt elérik, mert egy perc alatt kisemberré válik tőle, aki a szomszédunkból is kisétálhatna, karakternek magasan a legjobb a sorozatban, és végül az erkölcsi győzelem is az övé. Sajnos, kategóriájában készült ennél sokkal jobb sorozat is már, az HBO pedig még arra sem foghatja, hogy nem volt elég ideje/pénze.

ryzsy 

Az alkotógárda nem rest a migrációs válság közepette hangosan kommunikálni. A feltűnően fedhetetlen muszlim család tagja tényleg beleszaladt az eseményekbe, és fájó módon tűpontosan mutatják meg: hogy ítélik el ártatlanul, száll alá a pokloknak, tűr némán, nem nyitja ki száját, ahogy a próféta is mondta Jézusról. Még a rendőrség az ókori hitvilág alvilágát megidéző helyén is látványosan keresztrefeszítik. És valóban, Nasir később is csak az igazságszolgáltatás újra a reflektor elé vágyó szereplőinek és a bandaháborúknak marad áldozata. Úgy tűnik, egyre kevésbé érdekel bárkit is, mi történt aznap éjjel.


Ha tetszett a film, nézd meg ezeket is


Hasonló filmek címkék alapján