Egy nemzetközi segélyszervezet vezetője találkozik egy orvossal Afrikában a politikai és szociális forradalom idején, és hamarosan nehéz döntések meghozatalára kényszerülnek.
Az utolsó próba (2016) 15★
Képek 5
Szereposztás
Gyártó
River Road Entertainment
FilmHaven Entertainment
Gerber Pictures
Matt Palmieri Productions
Kedvencelte 1
Várólistára tette 42
Kiemelt értékelések
Tele volt szörnyűséggel, szomorúsággal ; az emberi kegyetlenség nem ismer határokat, de ugyanakkor egyes emberek elszántsága és segítőkészsége ellensúlyozni próbálta a felgyülemlett gaztettet és igazságtalanságot, igaz, kevés sikerrel.
Nem sok dolog van, amit tenni lehet ilyen helyzetekben, s legtöbb ember csak a saját érdekével törődik, főként azok, akiknél meglenne az eszköz, ahhoz, hogy változtassanak valamin.
Charlize Theron, mint mindig ,itt is remek alakítást nyújtott, többiek úgyszintén.
Nehéz volt nézni mindennek ellenére ezt a filmet..
„-Why are there so many young men, boys with chest wounds ?
-They were used as shield by the rebel.”
Annyira látszott, hogy egy színész rendezte… túltolt drámai jelenetek, hol slow motion, hol idegbeteg vágás, a kamera belemászik a színész arcába, majd hirtelen távoli perspektíva, egy nagy katyvasz volt az egész. A hangmérnök meg mondjon le. Az emberi beszéd sutyorgás volt, a fegyverropogás, a helikopter meg a zene viszont szétrobbantotta a hangfalat. Izomlázam lett, ahogy két órán keresztül csavargattam a hangerőszabályzót…
A történetben lett volna potenciál, de nagyon mű lett az egész. Néha bedobtak egy nagy jelenetet, utána 20 percig semmi. Aztán, hogy felrázzák a nézőt gyorsan kiloccsantották valaki agyát, hogy lehessen min borzongani… A vége pedig kifejezetten propagandaszagú lett, szóval megette a fene az egészet. Maximum a trailert javaslom megnézésre.
Nagyon érdekes megoldás.
Amikor először találkoztam a filmmel, nem akartam megnézni. Nem tudom korlátlanul befogadni világunk szörnyűségeinek és kegyetlenségeinek a bemutatását.
Sokáig várt rám ez a film, és azt hiszem, köszönettel tartozom Sean Pennek és Erin Dignamnak. Megfeledkeztem korábbi viszolygásomról, és a film kezdete, mely egy szerelmi drámát vetített előre, átvitt mindazon mezőkön, amelyek miatt most sem néztem volna meg valószínűleg. De már nem volt menekvés. A film kockái csak peregtek, én pedig már nem tudtam kiszállni, bármily szörnyűségeket is láttam.
Nem, nem a szerelmi szál homályosította el a lényeget. Sőt. Inkább kiemelte, még élesebb kontrasztot képezett, s tette látható azokat a finom részleteket is, amelyek felett lehet, hogy elsiklottam volna egy 343. háborús, kegyetlenkedős film nézése során egyébként.
Egyszerre mutatták be a fájdalmat és a szépséget, a könnyeket, sírást és az örömöt, a „nincs tovább” és az „utolsó pillanatig van remény” érzését, a kötelesség és a belülről feltörő tenni és segíteni akarás elemi ösztönét, és egyben tanult/tanított szokásaink során a legnehezebb pillanatokban is előkerülő tusakodást, az ész és az érzelem időnkénti ütközését.
Szörnyű, fájdalmas, hátborzongató, reményteli, szívmelengető, szép, és még „kitudjahány” jelzőt lehetne még idetenni.
Ez mind benne van a filmben.
… még a leghátborzongatóbb jeleneteknél is csodálatos képi látvánnyal, és a jelentekhez illeszkedő és szép zenei megoldásokkal.
Vannak hibái a filmnek, de eltörpülnek amellett, amit adni tud.
Sajnos elképesztően vontatott a cselekménye, amin a nagy nevek sem segítenek. Ha romantikus filmnek szánták annak sem túl erős, mert a két főszereplő közti kémia egyszerűen nem működik. Bemutatnak ugyan szőrmentén a háború borzalmaiból, de a 2 órás játékidő 3/4 része egész egyszerűen: unalmas.
Bár kapunk nagyon megrázó képeket, történetileg nem igen lett érdekes. Egy szerelmi történetet akar egy megrázó körítéssel elmesélni. Nekem valahogy ez nem jött át. Vagy ez vagy az legyen.
Népszerű idézetek
Wren Petersen: [Anyám] … azt mondta, ha unalmas életet akarok, legyen sok pasim. De ha végtelen változatosságra vágyom, tartsak ki egy mellett.