A fiatal és friss szellemű chilei rendező, Matías Bize, 1980-ban született. Első filmje, a Sábado, azaz az Esküvői videó élesben, vágatlanul készül, a sztori ugyan nem eredeti, de jó ízléssel még egy kicsikét csavar is rajta. És ha már, akkor ez a tény, a bekapcsolt digitális kamera megszakítás… [tovább]
A fiatal és friss szellemű chilei rendező, Matías Bize, 1980-ban született. Első filmje, a Sábado, azaz az Esküvői videó élesben, vágatlanul készül, a sztori ugyan nem eredeti, de jó ízléssel még egy kicsikét csavar is rajta. És ha már, akkor ez a tény, a bekapcsolt digitális kamera megszakítás nélküli, folyamatos jelenléte az események alakító részévé válik. Harmadik filmjénél is ugyanezt az alkotói, rendezői módszert használja. Most „A sírásról” készített egy megrendítő erejű, poétikus filmet, amely több rendezői díjat nyert alkotás a latin-amerikai filmfesztiválokon. A chilei mozi főhőse ismét egy férfi és egy nő. Örökkön-örökké visszatérő témája a rendezőnek a párkapcsolatok végtelen hullámzása, a kezdeti örömöktől a végtelenül fájdalmas végkifejletig. Örök kérdésfelvetése, vajon meddig működik egy jól induló párkapcsolat és mitől? Vajon, mitől van az, hogy a szerelem első látásra még létező és lélegző a párok között, de a hétköznapok szintjén lehangolóan szürkévé és köddé válik…
A chilei rendező filmjének címe sokat mondó, beszélő cím – „A sírásról”. Igen, Matías Bize valóban a sírást jeleníti meg a filmvásznon, képről-képre, hosszan és némán. [bezár]