Oscar mezőny zóna

Kopaszkutya 
Oscar mezőny

„Az Akadémia jó ideje kapja a kritikákat, amiért nem hajlandó változtatni legósdibb hagyományain. Az Oscar-gála évről-évre unalmasabbá válik, és ez meglátszik a nézőszámon is: a tavalyi volt a legkisebb nézettségű Oscar-gála a díjátadó történetében, és nagyon úgy tűnik, hogy ez a mélypont változtatásra sarkallta az Akadémia döntéshozóit. Mindenki készüljön lelkiekben, jön a legnépszerűbb filmnek járó Oscar!”

https://hu.ign.com/oscar-dij-2019/40757/news/valtoztat-…

1 hozzászólás
Kevin_Krall
Oscar mezőny

Sziasztok! Készítettem egy listát, amelyet saját véleményem szerint alkottam meg, mégpedig az utóbbi évek legnagyobb Oscar-díj problémákkal kapcsolatban, ez mostanában úgyis nagy vitatárgynak örvend. :D Remélem, egyet fogtok velem érteni, viszont elfogadom azt is, ha ti egy kicsit az alábbi címzetteknél máshogy gondoljátok.
Hozzászólasban annak is örülnék, ha saját véleményetek alapján másik filmeket is megjelölnétek erre a címre. :D
Nos akkor:

AZ UTÓBBI IDŐK LEGNAGYOBB OSCAR-PROBLÉMÁI (Top 5)
(2000-2016)
A Legjobb film-díjjal kapcsolatban

1. Helyezett: Birdman, avagy (A mellőzés meglepő ereje) 2014

Ok: Sok dolog van, ami miatt nagy hibának érzem, hogy a Birdman lett az év legjobb filmje. Valóban nagyon fontos témákat hoz fel, és érdekes kérdéseket boncolgat, de tényleg érdemes lenne ekkora elismerésre? Főleg, ha azt nézzük, hogy nagyon sok jó filmet jelöltek még mellette, számomra példaul nagyon fájó dolog, hogy nem a Whiplash lett a győztes, ami egy kiváló film, katarzist ad, és szintén nagyon fontos kérdéseket dolgoz fel, hatalmas üzenetet adva a nézőnek… Míg a Birdman csak lazán filozofál a karakterein keresztül, és olyan poénokat durrogtat, amik egyébként nagyon erőltetettek. Egyszerűen a Birdman csak kettő kategoriában volt tagadhatatlanul erős, ez pedig az operatőri munka és a színészek terén mondható el. Legjobb férfi főszereplő kategóriában is tévedett az Oscar, Michael Keaton megérdemelte volna a szobrocskát, de az operatőr legalább győzedelmeskedett.
A Birdman nem egy rossz film, de mégsem annyira nagyon jó. Az Amerikai filmintézet megint magára ismert, és bejött neki, hogy a film mennyire kritizálja a színészeit, és úgy eleve mindent, rengeteg utalással, és rossz fekete humorral, és ez elég volt neki, hogy az egekbe repítse a filmet. Megjátszott ez az egész, és izzadtságszagú, és a színészek lehengerlő munkáján kívűl nehéz mást elismernem benne. Az zene pedig egyszerűen katasztrofális (a szinfónikuson kívül). Egyetlen valóban vicces és zseniális jelenet: Michael Keaton egy alsógatyában rohangál az utcán, majd megy be az előadásra.
Bővebben: Egy esetleges Birdman-kritika esetén. ;)

2. Helyezett: A bombák földjén (2009)

Ok: Ha az ember beleéli magát, akkor egy nem is annyira rossz darabbal van dolgunk. De megint ugyanaz: hogy kaphat ekkora elismerést? Egyszerűen ledöbben a néző, amikor azzal a gondolattal ül le megnézni ezt a filmet, hogy tessék, itt van az a film, ami jobb volt, mint a Becstelen brigantyk, az Avatar, vagy a Districk 9, tuti, hogy nagyon komolyan van akkor összerakva, hisz amúgy is egy nagyon jó történetet dolgoz fel, hát ez kiváló lesz!, erre tessék… A kézikamerával forgatott film (ami elsőre rettentően idegesítő vizuális élménynek indul), ami végül is nem egy rossz gondolat, de akkor legalább kapjunk ütős párbeszédeket, és egy jól vezetett cselekményt. Jeremmy Renner jó választás volt, mintha ráömtotték volna a szerepet, de hát ő eleve nem egy rossz színész. De, hát mégis: rajta kívül ebben a filmben semmi nem átlagon felüli; kidolgozatlan párbeszédek, néha nagyon gicces történeti elemek, semmi plussz, semmi újdonság. Első nézésre lehet, hogy a film még izgalmas is lesz, de attól függetlenül még meglátjuk akkor is a hibáit… Viszont nekem nem sikerült azóta egyszer sem végignéznem, annyira nem kötött már le.
Nyugodt szívvel kaphatta volna másik film is a díjat, ott van a már említett Becstelen brigantyk című zseniális Tarantino film… (Nem csak azért mondom, mert Tarantino a példaképem..)

3. Helyezett: 12 év rabszolgaság (2013)

Ok: Steve Mcqueen egy fantasztikus direktor, az egyik kedvenc rendezőm, aki összehasonlíthatatlan bármelyik más rendezővel a stílusát tekintve. Nagyon erős drámákat készített, a kedvenc filmem tőle a Szégyentelen (bár az Éhség is egy nagyon jó film). Hát miért pont ezért a filmjéért kapta meg a díjat??
A válasz egyszerű: Politikai üzenet. Amerika megbánta, amit anno tett…
De hát könyörgök, az Oscar a filmművészetről szólna, miért politizál már akkor egy jó ideje, miért ez a fontos???
Steve stílusa nem igazán tükröződött a filmben, nagyon átfordult Hollywood-i irányzatba, de azért a gyökerei még mindig megtalálhatók: Gyönyörű, hosszú snittekben felvett képek, elragadó zene… Jó alakítások.
De a forgatókönyvírásban most először nem vett részt, s ez a cselekményvezetésen meg is látszódik, a film egy ponttól nagyon nehézzé, vontatottá, és hatásvadászba fordul át, és ez baj, mert maga a film igenis ígéretes lenne.
Így kapunk egy olyan filmet, amelyik tényleg szomorú és erőteljes,de mégis lasú, és néhány jelenetében egyenesen unalmas (leginkább a hajóban játszódó jelenetek ezek).
De a film erőteljes részekben is bővelkedik, így egy nagyon felemás érzést kapunk a film után…
Hogy miért vagyok biztos benne, hogy rossz döntés volt? Mert ennél ezerszer jobb filmek készültek, és nagyon bosszantó az említett politikai üzenet, amivel az Oscar döntött.
Csak hogy itt is megemlítsem a totális befutókat nálam: Amerikai botrány, Mielőtt meghaltam, A Wall Street farkasa, és talán még a Nő c. film is…

4. Helyezett: Gladiátor (2000)

Ok: Ebben az évben amúgy is felemás, vagy egyenesen gagyi filmeket jelöltek… Miért nem lehetett a Rekviem egy álomért vagy akár a Blöff című film a befutó? Ohh, hogy ezeket a filmeket nem is jelölték? Mindent értek.
Elég az hozzá, hogy eleve utálom Ridley Scottot és az ő filmjeit is, az a fajta pátosz, giccs és más jelzők, amivel ő dolgozik, egyenesen bosszantó.
Itt ez az úgynevezett történelmi film, ami csak nyomokban tartalmaz valós elemeket, és egyesek által igazi fegyverpornó, vagyis nagyon úgy nyeri el a nézők tetszését, hogy jól összerakott harci részeket ad, vérpezsdítő akciójeleneteket, de azon kívül igazából egy nagy nulla. Unalmas, és gagyi drámázásokat láthatunk, rettentően vezetett cselekményt (mint mondtam, a cél úgy is mindig a nagy harcokkal egyenlő), és ha az Oscar szerint ez a jó történelmi film, hát csak gratulálni tudok….
További jelöltek ekkor: Tigris és sárkány (ami azért jobb), Traffic (ohm…. Talán jobb, de hm.. Na mindegy..), Erin Brockovich, Csokoládé (ezek is elméletileg jobbak).

5. Helyezett: A gyűrűk ura – A király visszatér (2003)

Ok: Én megértem, ha valaki kedveli a Gyűrűk ura trilógiát (én személy szerint csak az első részre mondom azt, hogy jó), és megértem azt is, hogy az Oscar a technikai megvalósítások szerint díjazta, na de hogy ez minden idők egyik legtöbbet díjazott filmje, szám szerint 11 díjjal, köztük ugye a legjobb film díjával, az kicsit már sok.
Egy, az átlagnál valamivel kiemelkedőbb, monumentális fantasy filmről beszélunk, de amit én ki szeretnék emelni belőle, az nem más, mint hogy a film vége nagyon el van húzva, és rengeteg befejezésepizód követi egymást. Ez a legirritálóbb. Peter Jackson nem ismerte ezek szerint a mondást, miszerint a kevesebb néha több, és nem tudta azt sem, hol húzza meg a végét több, mint hét órás filmsorozatának.
A filmnek e mellett még csak kisebb hibái vannak, kezdve, hogy néha átmegy giccsekbe is, de mondjuk még ezt el lehet nézni valamennyire egy fantasynál. A hangsúly itt azon van, hogy egy ilyen kaliberű filmet hogyan lehet ennyire sok díjjal megszórni, miért ennek a filmnek kell az előkelő hármas közt lennie (Mellette van a Titanic és a Ben Hur..)
Valóban nagyon jó vizuális effekteket, trükköket alkalmaztak, és megfelelően keltették életre Tolkien világát….
De megér ez a film ennyi díjat?..

Hát, egyenlőre ennyi. :)
További esélyesek voltak még erre a listára: Gettómilliomos, Chicago, A tégla (bár ez egy jó film, de esetlegesen majd külön kitérek rá), valamennyire az Argo-akció is…

Következő listám lesz: A legjobb Oscar-díjas filmek (top 5)

Kapcsolódó filmek: Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje) (2014) · A bombák földjén (2008) · 12 év rabszolgaság (2013) · Gladiátor (2000) · A Gyűrűk Ura – A király visszatér (2003)

Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje) (2014) A bombák földjén (2008) 12 év rabszolgaság (2013) Gladiátor (2000) A Gyűrűk Ura – A király visszatér (2003)

Thelonious
Oscar mezőny

Saul fiai azért adták. Ketten kellettek egy halott srác megformálásához, ráadásul kész kabaré volt a bamba ööö-zés ahányszor kinyitották a szájukat. De amikor már bemondták a gálán, hogy „Saul” akkor már azért kezdtek örülni. :D

1 hozzászólás
Hirdetés
Thelonious
Oscar mezőny

Annyit sajnáltam, hogy pár igen jól összerakott poént leszámítva az egész Chris Rock produkció egy magyarázkodás volt, hogy ő, meg a többi fekete, akik elvállalták, hogy ott lesznek, tulajdonképpen miért vannak ott. Egy védőbeszéd. Pedig nem lesz könnyű változtatni a fehér oscar-on, kvótával sem, képzeljünk csak el egy olyan évet, amikor teszem azt DiCaprio-t azért nem jelölik, mert helyet kell szorítani egy Ice Cube-nak, aki épp rappert játszik.

1 hozzászólás
LukeSkywalker 
Oscar mezőny

Én Sylvester Stallone-nak szurkoltam nagyon. Olyan szép lett volna, ha megkapja, a legnagyobb álló ovációt kapta volna. Megérdemelte.
Rocky! Rocky! Rocky!

Kapcsolódó művészek: Sylvester Stallone

2 hozzászólás