Összes trivia
A film előkészületei már 1997-ben megkezdődtek, a munkálatok 2000 januárjában kezdődtek el, 180 fős stábbal. Az animációs csapat 28 és 50 fős létszám között ingadozott.
A film egyetlen képkockájának – ami a másodperc huszonnegyed részét tölti ki a vásznon – renderelése akár négy napot is igénybe vehetett a vízalatti környezet komplexitása miatt, ahová esetenként még a napsugarak is betörnek, megvilágítva a halak pikkelyeit. A halakhoz az animátorok kutyák arckifejezéseit tanulmányozták, különös tekintettel a szemekre.
[hu.wikipedia.org]Kapcsolódó filmek: Némó nyomában (2003)
Technikai érdekesség, hogy ezt a filmet is eredetileg színes nyersanyagra forgatták le, de eleve azzal a szándékkal, hogy majd fekete-fehéren hívják elő. Viszont a labor valamit elrontott elsőre, és így készült egyetlen színesen előhívott verzió is.
[hu.ign.com]Kapcsolódó filmek: Az ember, aki ott se volt (2001)
…a kedvéért Robert De Niro előbb kigyúrta és ütős bokszolóvá képezte magát (még néhány hivatalos meccse is volt!), majd egy néhány hónapos leállás alatt állati kövérré hízott a másik feléhez — hanem azért is, mert ez Martin Scorsese egyetlen fekete-fehér rendezése a „nagy filmjei” között (a korai Ki kopog az ajtómon? volt még ilyen). Abban az önéletrajzi könyvében ugyanis, ami a film alapjául szolgált, így írt Jake LaMotta az emlékeiről: „Most, amikor éjszakánként néha visszagondolok a múltamra, úgy érzem, hogy egy régi fekete-fehér filmet nézek magamról. Nem tudom, miért fekete-fehér, egyszerűen az.” Emellett az első tesztfelvételek Robert De Niróról a ringben színes super8-assal készültek, és Scorsese úgy érezte, valami hiányzik belőlük. Ekkor jutott eszébe az említett mondat. Ezen kívül az is motiválta, hogy sok vért akart a filmbe, ami így fekete lett (csokoládét használtak a forgatáson), és kevésbé volt horrorisztikus hatású.
[hu.ign.com]Kapcsolódó filmek: Dühöngő bika (1980)
A kozmikus rettegés ábrázolását legművészibb szintre emelő alkotók közül kevesen vannak olyanok akik felérhetnek a sokoldalú Arthur Machenhez…
Howard Phillips Lovecraft
[heatheneditions.com]Tony szerepére Elvis Presley is esélyes volt, de Elvis menedzsere, Tom Parker ezredes lemondta a filmet, annak ellenére, hogy Elvis is vágyott volna a szerepre.
Kapcsolódó filmek: West Side Story (1961)
Amikor Mary Tyler Moore és Elvis egymás mellett sétálnak, Michelle nővér, Mary Tyler Moore karaktere a Washington Street-ről beszél és ezt mondja: „Washington Street. Úgy hangzik, mintha itt szilfáknak kéne lenniük és favázas házaknak nagy, fehér oszlopos tornáccal.”
A leírás tökéletesen illett Elvis akkori birtokára, Graceland-re, amikor pedig elhangzott a fönti idézet, Elvis elmosolyodott.
Kapcsolódó filmek: Change of habit (1969)
Az esti fáklyagyújtás a hotel mellett nem szerepelt a film forgatókönyvében, hanem ez a hotel gyakori esti műsora volt.
Kapcsolódó filmek: Kék Hawaii (1961)
A medencés jelenet helyszínét, ahol Elvis a „You're So Square” című dalt énekli el a film végén, Elvis egy másik filmjében, a Spinoutban (1966) is használták.
Kapcsolódó filmek: Börtönrock (1957)
2004 decemberében (27 évvel Elvis Presley és 47 évvel Judy Tyler halála után, valamint 47 évvel a film bemutatása után) a filmet felvették a Kongresszusi Könyvtár Nemzeti Filmnyilvántartójába.
Kapcsolódó filmek: Börtönrock (1957)