Zorro (1975) 27

A gazdag ültetvényes fia évekig külföldön tartózkodott. Amikor visszatér a hazájába, meggyilkolják a legjobb barátját, a Kormányzót. Barátja utolsó kívánságának megfelelően átveszi a Kormányzói széket, és megfogadja, hogy bosszút áll a barátjáért. Ezért úgy dönt, hogy Zorro álnéven, éjfekete… [tovább]

angol

Képek 2

Szereposztás

Alain DelonDon Diego / Zorro
Ottavia PiccoloOrtensia Pulido
Enzo CerusicoJoaquin
Stanley BakerHuerta ezredes
MoustacheGarcia őrmester
Adriana AstiCarmen néni
Giacomo Rossi StuartFritz von Merkel
Giampiero AlbertiniFrancisco testvér
Marino MaséMiguel de la Serna
Vincenzo Maggiovándorénekes

További szereplők

Kedvencelte 2

Várólistára tette 14


Kiemelt értékelések

Serge_and_Boots 

Hát igen, Delon ide vagy oda, vélhetően közel járunk itt a Zorro legendárium és filmográfia egyik potenciális mélypontjához, de erről elsősorban a pénz tehet. Az a produceri közeg, ami engedte, lehetővé tette, hogy az olaszok a hetvenes évek közepén csináljanak egy saját Zorro-mozit, elképesztően jó castinggal, csodálatos helyszíneken, de egy Spencer-Hill, vagy egy spagetti-western vígjáték stílusával megverve…

Lássuk be, ha van szörnyen öregedő XX. századi mozis trend, akkor a hetvenes évek olasz tömegfilmje például az – bizonyítandó, nézzük meg ennek a filmnek bármelyik random jelenetét, ami alá a rendező bevágta a De Angelis tesók által hegesztett címadó betétdalt. Igazi szekunder szégyen, el vagyunk már szokva ettől a fajta esztétikától, és nagyon nehéz megérteni, anno mindez hogyan funkcionálhatott egy filmben, aminek vannak ugyan – a dalhoz illő – vígjátéki hangulatelemei, de ezzel párhuzamosan drámai élei is, nem is beszélve a kalandról és a kockázatról, amit meg semmi sem tud érzékeltetni.
Hogy teljes legyen a limonádé érzet: Delon egy az egyben A fekete tulipánt játszaná újra, érezhetően azt élvezi a legjobban Zorro szerepében, hogy dupla karakter, egyik oldalról igazi (mese)hős, a másikról egy tökfilkó, aki mégis orránál fogva vezeti a gonoszokat, egyúttal legalább két lépéssel jár mindenki más előtt. Nem volna ezzel sem baj, ha kicsit több lenne benne a motiváció, meg ha Tessari nem elégedne meg ugyancsak Delon színpadias, régisulis alapjáratával. A Zorro egy vicces, blőd kis kalandfilm, de főként azért, mert maguk a készítői sem látnak benne mást…
Javára írnám viszont, hogy a Guy Williams-féle hibátlan és legklasszikusabb Zorro univerzumból az imádnivaló Garcia őrmester Moustache alakításában sikeresen bekerült ebbe a változatba is, továbbá hogy a legtöbb mellékszereplő és statiszta a maga régimódi játékával képes megidézni annak a bizonyos – ma már eléggé antik hatású – sorozatnak a miliőjét. Stanley Bakert viszont sajnálom, egyrészt mert ez lett élete egyik utolsó szerepe, másrészt mert ő viszont akart, és ha nem lenne túlságosan is lekorlátozott a karaktere, simán ellophatná a show-t Delon elől.

Mint kardozós kalandfilm, nagyon messze vagyunk akár a Cartouche, akár A fekete tulipán színvonalától. Mint Zorro mozi, önmagában Delon és Baker jelenléte még nem jelent sokat, Tessari nem tudott és nem akart kihozni semmi újat, meglepőt ebből a legendáriumból. Ma már talán nem akkora szentségtörés ezt leírni, mint tizenöt-húsz éve, de a De Angelis tesók megint inkább rontották, mintsem javították egy film minőségét. Minden hagyományos jóindulatom ellenére is csak öt, ez is főként a finálé kardpárbajának jár, meg az utána következő jelenetnek: Huerta ezredes spoiler, az emberek ünnepelnek, de Zorro már vágtat bele a sivatagba, majd megszólal a betétdal – Zorro siet, mert már 8:54-van, 9:00-ra meg jön a díszletbe forgatni Giuliano Gemma… Hát így.


Hasonló filmek címkék alapján