Abel Gance első világháborús drámája mérföldkő a francia film történetében. Ez a közel háromórás, szerelmi háromszögre épülő melodráma, amely elsősorban mégis a háború értelmetlenségéről szól, 1919-ben Európa legnépszerűbb filmje lett. Ez volt az első európai fikciós film, amely hitelesen… [tovább]
Abel Gance első világháborús drámája mérföldkő a francia film történetében. Ez a közel háromórás, szerelmi háromszögre épülő melodráma, amely elsősorban mégis a háború értelmetlenségéről szól, 1919-ben Európa legnépszerűbb filmje lett. Ez volt az első európai fikciós film, amely hitelesen bemutatta a háborús katasztrófát. Gyors vágástechnikája hatással volt Eisensteinre és Pudovkinra is. A megrázó szerelmi drámába ágyazott történet a háború céltalanságát és borzalmát bizonyítja. Társadalmi jelentőségét egyetlen előtte keletkezett háborús ihletésű film sem érte el. Abel Gance nem csak tartalmilag volt újító, hanem formai megvalósításban is, elsőként szabadította fel a kamerát a merevség alól, kézikamerát használt, gyors, rövid vágásokkal kísérletezett, képi „ellenpontozásra” törekedett, eredeti harctéri jeleneteket mutatott be, hatalmas statisztériát mozgatott meg, például a föltámadt halottak tömeges vonulásánál. [bezár]