A parasztházában visszavonultan élő Andreashoz beállít Anna, egy idegen nő, és telefonálni szeretne. Ottfelejti a táskáját, amiben Andreas egy levelet talál. Ebből kiderül, hogy Anna autóbalesetben elveszítette a férjét. A két ember hamarosan közel kerül egymáshoz, és Anna odaköltözik… [tovább]
Szenvedély (1969) 24★
Képek 14
Szereposztás
Max von Sydow | Andreas Winkelman |
---|---|
Liv Ullmann | Anna Fromm |
Bibi Andersson | Eva Vergerus |
Sigge Fürst | Verner |
Erland Josephson | Elis Vergerus |
Erik Hell | Johan Andersson |
Ingmar Bergman | Narrátor (hang) |
Kedvencelte 2
Várólistára tette 14
Kiemelt értékelések
Első filmem Ingmar Bergmantól.
Nagyon érdekes volt, de hadoválás helyett inkább nem leszek sznob és bevallom: én ezt nem értettem.
Nem gondolom, hogy ez a film ott lenne a legjobb Bergman filmek között, de talán még a jók között se annyira.
Az elején nagyon lelkes voltam (rég láttam már Bergmantól valamit, és jól esett újra a világában tartózkodni), de a helyzet nem igazán fokozódott, sőt a művészinek szánt tördelések nálam inkább a szétesettség felé vitték a filmet. Annyira persze nem rossz, mégiscsak Bergman, és sok szabadságot kapunk a saját belső képünk kialakításában, de ez pont az a filmje, aminek kapcsán megértem azt, amit Tarkovszkijról írt, hogy ő (Bergman) csak toporgott az álomvilág ama kapujában, ahol Tarkovszkij oly természetességgel mozgott.
Bergman úgy 50 filmet készített az életében, ami szerintem túl sok, de ez van.
Akárhogyan is nézem, mégiscsak egy filmes oszlopember a XX. századból.
Megkerülhetetlen.
Szenvedély- és vezekléstörténet: ki mivel, kinek törlesztene, a múltnak élve és/vagy (társas) magánnyal. A múltnak, amilyennek az ember szeretné látni? A jelenben, ami ugyanazt ismétli, mégis másnak látjuk?
Népszerű idézetek
Andreas: Gondoltál már arra, Anna, hogy minél rosszabb valakinek, annál kevesebbet panaszkodik? A végén egészen csendben van. Pedig élő, érző lény idegekkel, szemmel, kezekkel. Áldozatok és hóhérok hatalmas serege.
– Andreas, what will become of us? Why do these things happen? What is this deadly poison that eats away the best in us and only leaves an empty shell?
– It's difficult when you realize one day you're completely meaningless. That nobody needs you…
– We talk so much about freedom, Anna. Isn't freedom a terrible poison for the humiliated…or is the word „freedom” only a drug the humiliated use in order to endure?