Egy görög mondás szerint csak azok a nők látnak tisztán, akiknek könny áztatta a szemét. Manuelára nem igaz ez a mondás. Azon az estén, mikor egy autó halálra gázolja Estebant, a fiát, Manuela minden könnyét kisírja. S ahelyett, hogy tisztábban látna, a jelen és a jövő teljesen összekuszálódik… [tovább]
Mindent anyámról (1999) 99★
Képek 30
Szereposztás
Kedvencelte 21
Várólistára tette 96
Kiemelt értékelések
Tetszett a film természetessége, pedig a sztori kicsit sem mindennapi. Viszont néha úgy éreztem, kezd szappanoperás lenni. A film első felét lényegesen jobban élveztem, de végig érdekes maradt. Penélope Cruz pedig egy tünemény volt ennyi idősen.
Az első Almodóvar filmem, 26 évesen láttam, a barátnőm ajánlására. Félt, hogy nekem mennyire fog ez tetszeni vajon, nagyon kétesélyes volt. Emlékszem, azt mondta, mielőtt leültünk megnézni, hogy: nálad minden vagy fekete vagy fehér, úgyhogy, te vagy szeretni vagy gyűlölni fogod. Szólj nyugodtan és kikapcsoljuk, ha nem „megy át”.
Hát kérem, a Mindent anyámról az egyik legmeghatározóbb és egyik legpozitívabb filmes élményem lett, azóta is dédelgetem, és valahányszor belebotlok, biztos, hogy belenézek a jelenetekbe, megnézem mi újság a rendezővel, átnézem a filmeket, hogy miket nem láttam tőle… merengek és mosolygok rajta.
Iszonyú jó film, és Almodóvar az egyik legkedvesebb rendező nekem.
Nézzétek meg, ha tehetitek ezzel kezdjétek az Almodóvar-listát.
Ha tetszik, a többit is zabálni fogjátok, ha nem, már engedjétek is el az összes többit.
♥♥♥
Nem vagyok sem filmszakértő, sem semmi ilyesmi, úgyhogy értékelésem a laikus, egyszerű néző értékelése, úgyhogy lehet velem nem egyetérteni, nem leszek okosabb tőle.
Ez a film nézhetetlen, unalmas, mindent ötször elmondanak benne teljesen feleslegesen, és nem szól semmiről. De frankón. Próbál, de aztán inkább mégse.
Számomra a legtöbbször P. Cruz Almodóvar filmjeiben alakít a legjobban. A sztori teljesen más, mint amit az ember megszokott…az ember van a középpontban.
Hogyan lehetséges, hogy ha egy amerikai filmet nézek, amiben kitüntetett szerepet kapnak az LMBT tagjai, akkor úgy érzem, hogy már fojtogat, ahogy a torkomon akarják letuszkolni a pozitív diszkriminációt. Ezzel szemben nem ez az első európai film, ahol ezek a karakterek
olyan természetesen vannak jelen a filmben, mint ahogyan azon se lepődünk meg, hogy a főszereplőnek van haja, vagy nincs. Mennyivel jobban mutatja be egy ilyen film, hogy a másikban csak azt kell látni, hogy ember, mit számít a többi. Kifejezetten tetszett, hogy a konzervatív szülőt megtestesítő Rosa mamája nem azon volt a legjobban kiakadva, hogy az unokája apja egy nő, hanem azon, hogy ő fertőzte meg a lányát. Hollywood, itt a követendő példa!
Hát nem is tudom. Néhol nagyon működött a szövegek miatt, de ha a koherens egészet nézzük, akkor már annyira nem jött át. Ízig-vérig dráma volt, de néhol giccsbe hajlott, néhol meg kissé szappanoperásnak tűnt.
Nem ez lesz a kedvenc Almodóvár filmem.
Népszerű idézetek
To Bette Davis, Gena Rowlands, Romy Schneider… to all actresses who have played actresses, to all women who act, to all men who act and become women, to all the people who want to be mothers. To my mother.
– Success has got no taste or smell. And when you get used to it, it's as if it didn't exist.
– I don't like just anyone kissing the baby. Who was that woman in the bar with you?
– That woman is his father.