A fiatal író, Martin Eden keserves és szenvedélyes energiával küzd azért, hogy elszakadjon gyökereitől. Kétségbeejtő szegénységét és származását mindenáron maga mögött akarja hagyni, és ezért erején felül tanul és képzi magát abban a reményben, hogy egy nap elfoglalhatja méltó helyét az irodalmi… [tovább]
Martin Eden (2019) 12★
Szereposztás
Luca Marinelli | Martin Eden |
---|---|
Jessica Cressy | Elena Orsini |
Vincenzo Nemolato | Nino |
Marco Leonardi | Bernardo Fiore |
Denise Sardisco | Margherita |
Carmen Pommella | Maria Silvia |
Carlo Cecchi | Russ Brissenden |
Várólistára tette 41
Kiemelt értékelések
Martin Eden viszontagságos élete, íróvá válásának nehézségei, bonyolult szerelmi élete..
Nem könnyű film, de megérte megnézni..
Varázslatos filmélmény, az alkotás (ebben az esetben: a filmezés) örömét, eufóriáját tapasztalhatjuk meg a nézése közben (16 mm-es filmre forgatták, egyszerűen gyönyörű). Ebben a tekintetben lehengerlő. Amíg nagyjából követi London regényét, az elmúlt idők legjobb filmjei közé sorolható, az utolsó 20-30 percre azonban rendesen leül. A lelkesedés, az alkotói láz sokkal megkapóbb, mint a csömör, a spleen – utóbbival nem igazán boldogult Marcello. Talán egy újabb megtekintés még közelebb hozza, de így is nagyon erősen ajánlott film.
Lehetett volna több vagy jobb is ez a film, de egyszerűen a darabjaira hullik szét.
Persze gyönyörű volt a régi fényképeket idéző színek és tájak, és olykor-olykor felvillant valami nagyon is emberi a főszereplő apró mozdulataiban, amiket imádtam.
De telt a film és lassan elhalt az érdeklődésem, hogy hova fut ki vajon.
A szerelmi szál egy borzalom. Semmi vonzó vagy érthető jellemvonással nem rendelkezik a lány. Olyan mint egy darab sós keksz, és ettől erőltetetté válik a köztük lévő kapcsolat.
Ráadásul szörnyen bosszantó is és ez személyes vélemény, de utálom az ilyen gyáva senkiket. Tudom, tudom a korrajz meg egyebek!
De könyörgöm okkal nem ezekről az emberekről maradtak fenn többségében regények, darabok és más művészi alkotások!
Kár érte… a könyv biztos jobb.
Egyszerűen olyan érzésem volt, mintha egy szétszabdalt, aztán kockáról kockára sebtiben újra összerakott diafilmet néztem volna. Nem volt meg benne az az ív, ami a filmet/regény/bármilyen alkotást azzá teszi, ami. A film fő fókusza Martin Eden személye volt inkább, mint az élete, az, ahogyan azzá az alkotóvá vált, aki. De szépen fokozatosan elvesztettem iránta minden szimpátiámat (hogy a főszereplő nőről ne is beszéljünk!), és ezután nehezen tudtam szurkolni neki, vagy egyáltalán kapcsolódni a drámájához. (Ami viszont érdekes volt, ahogy azok a negatív jegyei, amik az elején is benne voltak, a végére minden elé domborodtak és teljesen eluralták a személyiségét.) Az egész történetet áthatotta valami általános nyűglődés, és ezt sajni sajni még a régi fotográfiákra hasonlító, gyönyörű fényképezés vagy a szépséges zenék sem tudták velem feledtetni.