Leonardo (2021–) 7

Leonardo da Vinci, a halhatatlan géniusz az ítéletre vár, miután gyanúba keveredik szerelme, Caterina da Cremona megmérgezése miatt. A börtönben raboskodó Leonardo teljesen zavarba hozza Stefano Giraldit, aki a tudós minden kapcsolatára kiterjedő átfogó nyomozást rendel el Firenzétől Milánóig,… [tovább]

Szereposztás

Aidan TurnerLeonardo da Vinci
Freddie HighmoreStefano Giraldi
James D'ArcyLudovico Sforza
Matilda De AngelisCaterina da Cremona
Flavio ParentiBernardo Bembo
Alessandro SperdutiTommaso Masini
Carlos CuevasSalai
Massimo De SantisRinaldo Rossi
Antonio De MatteoSanseverino
Robin RenucciPiero da Vinci

Kedvencelte 1

Várólistára tette 66


Kiemelt értékelések

futtetenne

Engem bármivel meg lehet venni, aminek köze van Leonardohoz. Így hát le is csaptam erre a sorozatra, ami a mester életén tekint vissza, mindezt Leonardo és közeli ismerősei által elmesélve a kvázi rendőrnek, aki a letartóztatott művész után nyomoz, hogy megállapítsa bűnös-e.

Ami tetszett:
– A díszlet és a ruhák remekül hozzák a kort, a szereplőket is jól válogatták össze, a stylingjuk remek volt (sok hullámos haj, éljen!)
– kronologikusan megy végig Leonardo életútján, némely munkájának bemutatása különösen jól el lett találva, pl. Ginevra portréja
– ha már a portré, tetszett, hogy több kevésbé ismert tényt is behoztak, mint a portrén az ábrázolás (ami egyszerre szimbólum és szóvicc), vagy a szodómiás tárgyalás
– kedveltem Salai karakterét, jobb is, hogy itt nem ragaszkodtak az eredeti adatokhoz
– a zenék is jók voltak, az Utolsó Vacsorás rész végén lévő jelenet a zenével párosítva tényleg fantasztikusan libabőrösre sikerült
– ahogy kitértek Leonardo világlátására (a naplóbejegyzéseiből/írásaiból is idézve) vagy a művészetéhez való hozzáállására

Ami nem tetszett:
– Már megint minek kell behozni egy nőt szerelmi szálnak? Persze, hamar kiderült, hogy mi Leonardo irányultsága, de így is végig erőltetve volt ez a lelkitárs (?) szál, és minden Katherina körül forgott
– az, hogy behoztak olyan (állítólag) megtörtént dolgokat, mint Leonardo találkozása Michaelangeloval meg Machiavellivel, önmagában nem zavart, de túlságosan is nagy hangsúlyt kaptak, így egy csomó fontos más Da Vinci műről nem is esett szó, mint a Sziklás Madonna vagy a Szent Anna kép.
– voltak azért csúsztatások történelmileg, de végül is lehet, hogy ez csak nekem tűnt fel, aki amúgy is benne van a témában
– itt eléggé introvertált/félénk/másokkal nehezen kommunikáló volt a főhős figurája, míg a Da Vinci démonaiban, meg az ellenkezője. Azt hiszem az igazság a kettő között van, kortársai szerint Leonardo kimondottan jól mozgott az udvari körökben, könnyen beszélgetett, tréfált, jól tudott hangszeren is játszani és rábeszélő képességei is működtek (nem véletlenül tudott támogatást szerezni a hadmérnöki terveihez), meg ugye ott az a fennmaradt levél az első "életrajz/ajánlólevél"ről az ő tollából. Ezt érdekes lett volna párosítani a bezárkózó természetéről és a figyelemzavarával, amikor a saját munkái kerülnek szóba. Szóval a két sorozat valahogy a skála két szélén van: a Leonardo nagyon visszahúzódó, kicsit töketlen, még a Leonardo Démonaiban kimondottan harsány, kicsit olyan Jack Sparrowos.
– és végül az utolsó pont: a vége. Ezen kicsit kiborultam, mert konkrétan egy másik régebbi film végkimenetelét koppintotta le spoiler

Igazából többnyire élveztem nézni, és örülök, hogy egyáltalán létezik ez a sorozat, csak lehetett volna kevesebb Katherina (vagy helyette más – például a Hermelines hölggyel állítólag sikerült összebarátkoznia) és egy másmilyen ending.


Hasonló filmek címkék alapján