Kampókéz (2021) 92

Candyman
90' · amerikai · dráma, thriller, horror 16 !

A helyiek körében köztudott, hogy Chicago Cabrini Green nevű környékének lakóházait egy rémtörténetekből ismert, kampókezű természetfeletti gyilkos tartotta rettegésben, akit kellő bátorsággal megidézhetett az, aki ötször kimondta a nevét a tükör előtt. Napjainkban, tíz évvel azután, hogy a… [tovább]

angol
magyar

Képek 3

Szereposztás

Tony ToddStix
Cassie KramerHelen Lyle
Rebecca SpenceFinley Stephens
Yahya Abdul-Mateen IIAnthony McCoy
Teyonah ParrisBrianna Cartwright
Nathan Stewart-JarrettTroy Cartwright
Colman DomingoWilliam Burke
Vanessa WilliamsAnne-Marie McCoy
Kyle KaminskyGrady Cartwright
Brian KingClive Privler

További szereplők

Várólistára tette 64


Kiemelt értékelések

Törpillaa 

Hát nem volt rossz, láttam már az eredetit, de az sem igazán fogott meg, de ez sem tetszett most nekem, pedig nem rossz sztori, és a karakterek se voltak rosszak, de hiányzott belőle egy kis izgalom, bizsergés, borzalom, meg hát a vérengzős véres részek, amik igencsak kevés volt, és még látványos sem volt. :/ A vége pedig eh… köszi, de nem kérem, és inkább hagyjuk, mert ritka sz.r befejezés volt…

eNNBeus 

Tyűűűha, ebben aztán volt minden, amit a kor megkövetel, feketék bőséggel, fekete meleg pasi, rosszrosszrooooooooossz fehérek ejnyebejnye, de hogy stílus és tartalom semmi…. Rossz film, nagyon, annyira hogy már 5 perc után tudtam utálni fogom. Ennyi klisé majd kiesett a mozivásznon, ráadásul ritka rossz színészi produktummal. Annyira méltatlan, erre kár volt pénzt pazarolni.

Zakuro 

Mit akartam?
Véres horrort.
Megkaptam?
Abszolút.
Plusz, semmilyen előzményt nem láttam, így abszolút nulla elvárással ültem be a moziba, megünnepelve, hogy immáron szabadon megtehetem ezt.
Több hozzáfűznivalóm nincs – max. annyi, hogy a főszereplő srácnak igen tetszetős a hátsó… Nem, nincs további közlendőm :DD

csokidani 

Ami magat a filmet illeti: nem volt izgalmas, egyszer sem izgultam rajta, egyaltalan nem tudtam belehelyezkedni. Nem vitt el arra az utazasra, mint az eredeti verzio. Hianyzott belole a pszhiedelia, a megorules vonala is hiteltelen volt. Apropo hiteltelenseg: a szineszek nem adtak at semmit a tortenetbol, csak jatszast lattam, beleelest nem. Ami az alkotokbol arado fehergyuloletet illeti: csak az elso tiz percben kb ugyanennyiszer fehereznek le valakit, es utana is joparszor. Lefitymaloan, megvetoen, gyulolettel beszelnek a nem fekete emberekrol es erdekes mod az aldozatok 99 szazaleka is feher borszinu, pedig a fobb szereplok ugyanennyi szazaleka fekete. Igy leirva talan nem jon at, de meg kell nezni es egyertelmu lesz. Ha ugyanezt a filmet inverzbe elkeszitik, es ennyi feketezes lenne benne, el se engednek kesziteni, plane nem leadni, ha megis, olyan botrany lenne belole, hogy na. Erdekes: a feher rasszizmus nem szamit, csak a fekete?
Es felreertes ne essen: en elfogado, tolerans vagyon minden borszinre, szexualis iranyultsagra, mindig is az voltam. Az ilyen iranyu gyulolkodest szivbol megvetem, de kerem ebbol a filmbol arad a gyulolet szval vonatkozzon mar az elfogadas mindket iranyba na…

6 hozzászólás
kkata76 

Sokáig gondolkodtam ezen a filmen. Igazából nem lett volna rossz… A barátnőm szerint nem kellett volna bele az LMBT vonal, engem ez nem zavart. Annál inkább az, hogy az egészet a "Black Lives Matter"re húzták rá. Enélkül is pont jó lett volna a film, nem kellett volna szerintem ezt belekeverni. Forgathatnak erről a témáról hat drámát és négy akciófilmet, de minek belevinni egy klasszikus (kultikus) horror rebootjába? Nem kellett volna.

Dániel_Vesco

A film által tolt üzeneten túl tudtam lendülni, egyedül a mosdós jelenetnél éreztem tolakodónak.Az elsőhöz hasonlóan lassú, kimért, oknyomozós sztorivezetést kapunk, kevés de gore-ban gazdag gyilkossággal, amik stílusosan vannak felvezetve (némelyiket csak ablakban és tükörben látjuk). Ez a minimalizmus nekem tetszett.A szereplőket azáltal többnek éreztem egy mezei slasher fasírtnak való típuskaraktereinél,hogy nem a dugás és folytonos bulizás az életcéljuk hanem a boldogulni akarás.Ami viszont a felsorolt pozitívumokat szinte nullázza az magának a kampókéz mítosznak a kiszélesítése és a történet továbbfűzése. spoiler spoiler Nem vitatom hogy valakinek ez az újfajta értelmezés tetszhet ,nálam zsákutca volt.4/10

Elmer 

Szépen aktualizálja a végére a történetet, talán az a legerősebb része az egésznek. A zene szuper, ihletet is merít Glass klasszikusából, meg sikerül egyedi, markánsat is kreálni, az a Sweet c. főtéma nagyon klassz.

Ik4r0s

Ha teljesen őszintének kellene lennem, azt mondanám úgy ültem be a Kampókézre, hogy semmilyen elvárást nem támasztottam az irányában. Látva az eddigi felhozatalt újra gondolt régebbi darabokból és akár évtizedek távlatból elkészült folytatásokból nem voltam igazán lelkes egy ehhez a táborhoz kapcsolható film hallatán. Azonban meglepődve tapasztaltam mit sikerült kihozni 29 évvel később az alapanyagból, valami egészen új ízzel fűszerezve a talán megfáradtnak tűnő mesét. Sokféle irányt vehet egy horror legyen az jó vagy rossz, de amit itt tapasztalunk merőben szokatlan és eltérő.

Mielőtt kitérnénk arra a bizonyos plusz elemre, amit fentebb említettem nézzük meg, hogy hová illeszkedik az alkotás a Kampókéz (Candyman) franchise eddigi produktumainak szövedékében. Közvetlen folytatásnak szánták az eredeti, 1992-es darab alapkoncepcióját tartva szem előtt, olyannyira, hogy az annak sztorijában elrabolt csecsemőt tették meg protagonistának, immáron felnőtt, még szárnyait bontogató művészként, a sorozat két további elemét pedig, amelyek inkább a hitványabb slasher műfajt erősítették, jórészt figyelmen kívül hagyták. Anthony McCoy elsősorban festő és fényképész, aki korábbi sikere után ismét valami nagyot és kiemelkedőt szeretne alkotni. Amint egy összejövetel alkalmával sógora szájából meghallja Helen Lyle történetét, érdeklődni kezd az egykori események iránt. Felkerekedik tehát és anyaggyűjtésre indul a valamikor létezett Cabrini-Green lakóövezetet célba véve. Itt keresztezik egymást Anthony és William Burke útjai, akitől még többet tud meg Daniel Robitaille legendájáról, valamint Kampókéz tényleges mibenlétéről. A cselekmény horror vonulata akkor indul csak be komolyabban, amikor a régi rege esszenciájából inspirálódott festmények elkészülnek és kiállításra kerülnek, ezzel megint felélesztve az enyészetnek szánt gyilkos iránti figyelmet.

A spoilermentes kritika folytatását itt találjátok: https://www.kritizator.hu/tarsadalmi-horror-muveszi-kit…

julcseee 

Én elfogult vagyok,kiskorom horrorfilmjének feldolgozása ez, szóval kötelező volt nézni, és ha már, akkor moziban. :)
Nagyon sokan lehúzták, nem értem miért. Nekem tetszett, a hibaival együtt is, es úgy is, hogy meg se közelíti azt a félelmet, amit a korábbi film okozott kis koromban.
De amikor hazaértünk azért nem engedtem a barátomnak h kimondja 5-ször, hogy kampókez. Biztos, ami tuti.

Mr_Catharsis91 

Most mondhattam volna, hogy volt egy sajátos hangulata, de nem volt….vontatott narratíva, mellesleg kicsit sem volt félelmetes. A Candyman-ra épülő történetekben ugyan lett volna fantázia, de túl keveset mutat belőle. Nyilván a film narratívája szempontjából fontos, mert ezzel magyarázza a metamorfózist, ami viszont hiába akart katartikus lenni, nem csattant eléggé.
Nagyon közepes alkotás lett, és meglepően gyenge teljesítmény Peele-től, aki ugyan társ-író, de akkor is. A fekete ellenesség azért bőven tetten érhető itt is, vaskosan veszi ki belőle a részét, mind az előtörténetekben, mint a nagyon rasszista befejezésnél, csak közel sem olyan szimbolikusan, mint a korábbi munkáinál. Mondhatjuk hogy a másik két szerző jobban elbarmolta az egészet.


Hasonló filmek címkék alapján