A Jelenlét cselekménye egy külvárosi házban játszódik, melybe új család költözik, akik hamar rájönnek, hogy nincsenek egyedül. A film különlegessége, hogy a történetet az entitás szemszögén keresztül látjuk.
(forrás: cinemacity.hu)
A Jelenlét cselekménye egy külvárosi házban játszódik, melybe új család költözik, akik hamar rájönnek, hogy nincsenek egyedül. A film különlegessége, hogy a történetet az entitás szemszögén keresztül látjuk.
(forrás: cinemacity.hu)
Lucy Liu | Rebecca |
---|---|
Julia Fox | Cece |
Chris Sullivan | Chris |
West Mulholland | Ryan |
Callina Liang | Chloe |
Eddy Maday | Tyler |
Lucas Papaelias | Carl |
az egyik legegyedibb film, amit valaha láttam – zseniális a sztori, a kivitelezés, a hangulat
ez az a film, amiről úgy jössz ki a moziból, hogy nem tudsz másra gondolni és minden barátodnak ajánlgatod, hogy nézzék meg és ők is járjanak a csodájára
Steven Soderbergh új filmjét meglehetősen vártam, főleg az érdekesnek tűnő koncepciója végett. Az előzetesek és a poszterek egy kifejezetten hangulatosnak ígérkező produktumot mutattak és első blikkre ez az úgymond gonosz nézőpontú megközelítés sokkal működőképesebbnek tűnt, mint mondjuk az In a Violent Nature-nél. Azonban sajnos itt sem tudták kellőképpen kiaknázni ennek extra lehetőségeit, így elég komoly csalódásként ért.
Valahogy úgy éreztem, mintha nem találná a film az identitását, és talán nem véletlen, mert átfutva Soderbergh eddigi igen terjedelmes munkásságát, ezt a szellemes tematikát most először próbálta meglovagolni. Ez a mű távol áll a horrortól, sokkal inkább egy drámaszerűség thriller elemekkel megspékelve, amivel amúgy nem lenne túl nagy probléma, csak drámának elég sekélyes, thrillernek pedig kiszámítható és átgondolatlan. Utóbbi tényező sok más filmnél is szokott jelentkezni (még akár a kedvenceimnél is), viszont ha az adott darab képes ezeknek a jelentős kompenzálására bármilyen módon, akkor szemet tudok hunyni felettük. Itt az volt a bajom, hogy a végéhez közelítve egyre gyakrabban jelentkeztek az érthetetlen megoldások és nem igazán tudta a film ezeket mással balanszolni.
Rossznak mondjuk azért nem mondanám, mert Soderbergh operatőrként a hosszas snittekkel igényes munkát végzett, a néha felcsendülő zongorazene dallamos volt, a színészek sem annyira vészesek, itt-ott el tudott kapni egy baljóslatú érzést, de a merészség, átgondoltság itt nagyon hiányzott nekem. Nézhető szűk 80 perces próbálkozás.