A nem túl távoli jövőben az erőszak uralta Los Angelesben egy nő egy titkos, szigorúan csak tagoknak fenntartott kórházat vezet – a tagok pedig egytől-egyig bűnözők.
Hotel Artemis – A bűn szállodája (2018) 70★
Szereposztás
Gyártó
Marc Platt Productions
Point of No Return
The Ink Factory
Streaming
Amazon Prime
Várólistára tette 40
Kiemelt értékelések
A John Wick-szériában kreált világ elképesztően vonzó. Az alvilág kifejezés – mint egy párhuzamos létsík – ölt benne testet. De nagyon fontos elem, hogy a bűn világának ellenőrizhetetlen káoszával szemben kirajzolódik a tolvajbecsülettől, a zsivány erkölcstől nem idegen szent hely tisztelete – amely egyben életbiztosítás is. Nem csoda, ha spinoffra nagyon is alkalmas ez a világ. Én csak ezt az egyet láttam, de nem lepődnék meg, ha még lenne pár, akár csak vázlat szinten valamelyik produceri irodában. (Az most másodlagos, hogy hivatalosan nincs a Wick-világhoz kötve, de hát…)
Nagyjából minden előttem szólóval egyetértve, engem is elkapott a hangulat, megvolt a látványvilág, a kinézet, a párbeszédek, voltak tehát jó arcok, de a történetmag legfeljebb egy sorozat egyetlen epizódjára elég, egy filmet nem mozdít be. Kár érte.
Meg lehet nézni egyszer… talán…
Az a bajom, hogy nincs egy jól megfogható történet. Szereplők jönnek, mennek, megölnek valakit, meghal valaki, megmenekül valaki, a kórház megy tovább, stáblista. Feltűnnek dolgok, amik úgy is maradnak, a szereplők érdektelenek. A dokinőt bontják csak ki, de azt se viszik túlzásba.
Látványvilág szempontjából meg vagy sötét van, vagy vörös minden és sötét van. A harckoreográfia az jó lett. Talán ennyi mondható el. Nem nagy film.
Ez meglepően gyenge lett. Totálisan töltelék film. Pedig egy szuper lehetőséget hagytak ki, a John Wick-ben szépen megalapoztak az Artemisnek, de elszalasztották a lehetőséget hogy egy jó kis franchise-t felhúzzanak rá. Érdektelen, koncepciótlan, sótlan, semmilyen. Jodie Foster is nagyon béndzsa és erőltetett benne…
Halál felesleges mozi…
Az ötlet jó volt, meg egy darabig a megvalósítás is szórakoztató. Kár, hogy aztán az egészet megölte a sok dráma.
Imádtam a hangulatát. A sztori kicsit egyszerű, nem sok minden történik, de a feeling fantasztikus.
Lassan klisé már, hogy az alvilágnak saját intézményei vannak, pl. hotel, szórakozóhely, stb, .- itt most épp egy kórház, ami menedékként is működik, afféle azilum, a helyi alvilág ura tartja fenn, és naná, hogy a film közepén ő is rászorul a szolgáltatásokra… Meg van pár másik mellékszál, hogy a közeljövő polgárháborúja, az ivóvízért dúló harcok anarchiája a keret, meg alig van olyan szereplő, aki ne bűnöző, de minimum svihák volna (meg van pl. egy diszkontáras 'Szikla', egy csupán XL mérető Dwayne J., ő Jodie asszisztense), de hogy ki a legjobb: ideje már elkurjantanom magam! …and the Oscar goes to Jodie!
Ekkora visszatérést! na persze láttam már itt-ott mostanában, kisebb szerepekben, de ez az alkesz dokinős megjelenés… ahogy nénis görbedtséggel iszkol egyik szobából a másikba, egyik dugi whiskyjétől a másikig… Ekkora „ijedtség” talán csak Matt Dillon láttán ért, mikor először megpillantottam a The House That Jack Built-ben… Na jó, Jodie nem simán rémisztő, csak ijesztően megöregítették. Egyszerre komikus és drámai, fantasztikus, na. Az Oscar jár a sminkesének is – ha pedig esetleg tényleg így nézne már ki, fene tudja, hát akkor csak őneki, a kissé görbe hátán elviszi az egész filmet, ami magában, vagy inkább nélküle, hát elég #vérszegény# slank lenne, vézna, mint a bérgyilkosnő karaktere.
Ó és mielőtt elfelejtem: egy hatalmas poént hagytak ki: egy jelentben valaki az előző esti kurvázásáról mesél, mire Jodie megjegyzi, spoiler
Nem is igazán tudom, hogy került a várólistára, de a nagy otthonülések közepette végre ez következett a listán. A leírás alapján jónak ígérkezett, akcióval indult, aztán kiderült, hogy a kórházvezető spoiler A viszonylag akció dús kezdet után a közepe ellaposodott, a vége egyenesen szar lett. Kb. munka alatti háttérzajnak volt jó.