Születés, gyerekkor, szülők, testvérek, játékok, kamaszkor, szerelmek, csalódások, bulik, lázadás, elköltözés, összeköltözés, önállósodás, felnőttkor, tragédiák, boldogság, szomorúság, házasság, gyerekek, konfliktusok, megoldások, öregkor, betegségek, balesetek, gyógyulások, visszaesések, unokák, örömök, bánatok, halál, születés… és így tovább.
Gyakorlatilag erről szól ez a film. Az életről – pontosan, valóságosan, húsba vágóan és mégis könnyedén, zavaró klisék és hatásvadászat nélkül. Nincs tanulság, nincs moralizálás, nincsenek „jó” és „rossz” szereplők vagy történések, ahogy az életben sem feketék vagy fehérek a dolgok. Nem indulunk sehonnan, és a végére nem jutunk sehová, mégis egy csodálatos majdnem két órás utazáson vehetünk részt.
A Duval család életébe kapcsolódunk be, és követünk végig életük tizenkét évéből öt jelentős pillanatot. Az első rögtön szeretett, öreg kutyájuk eltemetése, és a legnagyobb gyerek kirepülése a családi fészekből. A pillanatok tükrében összefüggésekbe, sorsokba, lelkekbe leshetünk be: láthatjuk, hogy öröklődnek generációról-generációra a viselkedésminták, miközben azt is érezzük, ahogy mindenki csak a tőle telhető legjobbat teszi, és boldogulni igyekszik a saját problémái és kusza érzései közt – vagy azok dacára. Láthatjuk, ahogy az apa életére rányomta bélyegét az ő apja személyisége, és ahogyan ez hat a saját gyerekeivel való viszonyára. Hogy az anya kései lázadása hogy esik egybe kamaszlányáéval. Hogy bár a vér, a rendszeres találkozások vagy az egy légtérben élés összeköt, mégis, valójában mennyire ismerik egymást egy család tagjai. Saját háborúink forgatagában megérthetjük-e a másikat, akarjuk-e egyáltalán megérteni? Felismerjük-e benne önmagunkat, és tudunk-e felé őszinte kíváncsisággal, az elfogadás szándékával fordulni, vagy maradnak a begyakorolt szerepek és az ítélkezés?
És hogy mi a film vége? Mindegy is, hiszen minden vég egy új kezdet. Ez egy olyan történet, amit a végtelenségig lehetne mesélni, és még akkor sem lenne unalmas – csakúgy, mint az élet maga.