Egy férfi szeret egy asszonyt. Mást vett feleségül, de mindig is őt szerette. Egy napon megszöknek együtt, ki tudja, merre, valahova messzire. Különös lelki azonosság köti őket össze. Gátlástalanok, s félredobva minden társadalmi normát, lopnak, ölnek, hajszolják a gyönyört. A férfi egyszer… [tovább]
Bolond Pierrot (1965) 57★
Képek 8
Szereplők
Kedvencelte 16
Várólistára tette 70
Kiemelt értékelések
Néha érdekes tudott lenni, de a kevés érdekes pillanatok közben túl hosszú, unalmas átkötő jelenetekkel van tele. Nincs rajta 'művészfilm' címke ugyan, de ez nekem kb. az.
Ugyanezt 30 évvel később Oliver Stone szerintem érdekesebben csinálta a Született gyilkosokban. Egyébként a karakterek céltalansága és öldöklése nem is ugyanaz a két filmben, talán Marianne mutat némi hasonlóságot Malloryval, és Malloryt asszem nincs is miért szeretni, de más miatt utálatos, mint Marianne, aki még idegesítő is. Az viszont tetszett, hogy Pierrot mennyire, és ahogy tudja szeretni Marianne-t.
Népszerű idézetek
benzinkutas: Nahát, nem szégyellik magukat? Nincs pénzük?
Marianne: Nincs, uram, nincs pénzünk.
benzinkutas: Akkor dolgozniuk kell, és lesz! Nem akarnak dolgozni?!
Marianne: Nem, uram, nem akarunk!
benzinkutas: Akkor hogy fizetik ki a benzint?
(leüti)
Ferdinand egy asztalnál ül, odalép hozzá egy férfi, s leül vele szemben.
férfi: Emlékszik rám?
Ferdinand: Nem.
férfi: Tavaly, F.A.-ban nálam lakott. Kölcsönadtam százezret.
Ferdinand: Áá!
férfi: Lefeküdt a feleségemmel.
Ferdinand: Igen, ahogy mondja.
férfi: És most itt van délen.
Ferdinand: Igen, itt a parton.
férfi: Jól van?
Ferdinand: Jól!
férfi (feláll asztaltól): Viszlát!
Samuel Fuller: A film olyan, mint egy csatamező. Szerelem, gyűlölet, erőszak és halál. Egyszóval: emóció.
Marianne: Egy nő meg tud ölni egy rakás embert. Attól, hogy kerek melle és sima combja van, még le tudja mészárolni az egész világot, ha akarja. Azért, hogy szabad maradjon és megvédje magát.